Vervanging cabriokap
-
N1colette
- Geregistreerd lid
Vervanging cabriokap
Voor mijn 9-3 cabrio uit 2004 moet ik mijn kap helaas vervangen. Hij lekt nu op meerdere plaatsen.
Graag tips waar ik op moet letten en wie heeft betrouwbare adressen. Bij voorbaat dank.
Graag tips waar ik op moet letten en wie heeft betrouwbare adressen. Bij voorbaat dank.
-
900cabriolet
- Geregistreerd lid
Re: Vervanging cabriokap
hame in rotterdam
top bedrijf, pas mijn kap daar laten vervangen. Doen heel veel saab's
top bedrijf, pas mijn kap daar laten vervangen. Doen heel veel saab's
-
feen0201
- Geregistreerd lid
Anders Letch Cabrio in Berkel en Rodenrijs. Vader en zoon bedrijf. Kosten rond 1400 euro, maar wel helemaal top 
-
Hil
- Geregistreerd lid
Mijn kap door Martijn Memeling laten vervangen, klasse klus.
Superstrak en niet duur
Superstrak en niet duur
-
Aerofiel
- Geregistreerd lid
Mijn 1993 900S caab heeft 2 jaar geleden een nieuwe buitenkap dr''op gekregen , bij door Martijn Memeling laten doen , echt top, strak en inderdaad
zeeeer betaalbaar ( toen nog geen 800 euries ) .. mij in elk geval zeer goed bevallen
Succes
zeeeer betaalbaar ( toen nog geen 800 euries ) .. mij in elk geval zeer goed bevallen
Succes
-
RoccoH
- Donateur (5x)

http://www.cabrioservicememelink.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook recent een nieuw dak + achterraam bij Martijn erop laten zetten, Sonnenland classic op een classic
Scheelde EUR 500 euro vergeleken met een andere aanbieder met dezelfde leveringsomvang.
Custom daken zijn ook mogelijk, bijvoorbeeld dikkere (geluidsdempende) stof of een glazen ipv plastic achterruit (zie bv Mazda MX5 of Honda S2000).
Ook recent een nieuw dak + achterraam bij Martijn erop laten zetten, Sonnenland classic op een classic
Custom daken zijn ook mogelijk, bijvoorbeeld dikkere (geluidsdempende) stof of een glazen ipv plastic achterruit (zie bv Mazda MX5 of Honda S2000).
-
sb129h
- Donateur (2x)

Sonnenland is toch ook "eerste montage" door Saab?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Yep, Sonnenland Classic voor een 900 classic om precies te zijn.
Je hebt verschillende soorten Sonneland, zie: http://www.haartz.com/en/products/conve ... opping.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Via http://www.haartz.com/fmt/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; kan je opzoeken welk Haartz type dak af-fabriek op je auto zat. De 9-3 uit 2004 van de topicstarter heeft dus af-fabriek een Sonnenland A5.8
Je hebt verschillende soorten Sonneland, zie: http://www.haartz.com/en/products/conve ... opping.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Via http://www.haartz.com/fmt/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; kan je opzoeken welk Haartz type dak af-fabriek op je auto zat. De 9-3 uit 2004 van de topicstarter heeft dus af-fabriek een Sonnenland A5.8
-
N1colette
- Geregistreerd lid
Allemaal dank voor jullie reactie. Heb inmiddels de kap laten vervangen door Cabrio-Letsch uit Berkel Rodenrijs. Perfect gedaan en zeer betaalbaar. Kosten 1.150,- euro en dat is aanzienlijk goedkoper dan Hame uit Rotterdam of Cabriocare uit Naarden want die vroegen 1.650,- euro.
-
900cabriolet
- Geregistreerd lid
N1colette schreef:Allemaal dank voor jullie reactie. Heb inmiddels de kap laten vervangen door Cabrio-Letsch uit Berkel Rodenrijs. Perfect gedaan en zeer betaalbaar. Kosten 1.150,- euro en dat is aanzienlijk goedkoper dan Hame uit Rotterdam of Cabriocare uit Naarden want die vroegen 1.650,- euro.
Zo dat is nog eens lekker geld verdienen zo.
Ik wist nooit wat het koste heb het via de verzekering gekregen. (oud en nieuw --- verwerk schade)
fotootje zou leuk zij idd
-
feen0201
- Geregistreerd lid
Ook heel tevreden over cabrio Letsch! Bij mij de elastieken vervangen en kap nagekeken. Prima bedrijf van vader en zoon!
-
Yackall
- Geregistreerd lid
feen0201 schreef:Anders Letch Cabrio in Berkel en Rodenrijs. Vader en zoon bedrijf. Kosten rond 1400 euro, maar wel helemaal top
Bestaan ze nog, want ik krijg ze telefonisch niet te pakken?
-
Yackall
- Geregistreerd lid
Het is Hamé geworden.
Bij Letsch duurde het 1 dag voor ze reageerden op mijn verzoek. Ik kreeg ze telefonisch niet te pakken (niet op de vaste lijn en niet op de mobiel). Ze waren daarmee net te laat, want ik had toen al afspraken gemaakt met Hamé. Hun prijsindicatie lag 'rond de €1100,-'.
Martijn Memeling was wel snel met zijn reactie (binnen een half uur een mail terug). Zijn prijs is €1125,-. Hij is het alleen niet geworden omdat het voor mij bijna 170km rijden is. Logistiek lastig voor me en het prijsverschil met Hamé zou voor een groot deel verdwijnen.
Hamé is een half uurtje bij mij vandaan. Hun prijs €1295,-. Morgen gaat de kap er op. Ik laat jullie weten wat het resultaat is. We hebben overigens voor een zwarte kap gekozen, in plaats van de originele blauwe. Mijn lieftallige eega heeft de blauwe kap nooit mooi gevonden en toen ze bij Hamé de zwarte er even op legden, om het makkelijker te maken voor ons om te kiezen, was ik eigenlijk wel gelijk 'om'.
Bij Letsch duurde het 1 dag voor ze reageerden op mijn verzoek. Ik kreeg ze telefonisch niet te pakken (niet op de vaste lijn en niet op de mobiel). Ze waren daarmee net te laat, want ik had toen al afspraken gemaakt met Hamé. Hun prijsindicatie lag 'rond de €1100,-'.
Martijn Memeling was wel snel met zijn reactie (binnen een half uur een mail terug). Zijn prijs is €1125,-. Hij is het alleen niet geworden omdat het voor mij bijna 170km rijden is. Logistiek lastig voor me en het prijsverschil met Hamé zou voor een groot deel verdwijnen.
Hamé is een half uurtje bij mij vandaan. Hun prijs €1295,-. Morgen gaat de kap er op. Ik laat jullie weten wat het resultaat is. We hebben overigens voor een zwarte kap gekozen, in plaats van de originele blauwe. Mijn lieftallige eega heeft de blauwe kap nooit mooi gevonden en toen ze bij Hamé de zwarte er even op legden, om het makkelijker te maken voor ons om te kiezen, was ik eigenlijk wel gelijk 'om'.