raamschakelaars (paneeltje tussen voorstoelen) gezocht
-
raffenhoffer
- Geregistreerd lid
raamschakelaars (paneeltje tussen voorstoelen) gezocht
Gezocht: een goed functionerend bedieningspaneeltje voor de electrische ramen (tussen de voorstoelen) voor een 900NG Cabrio. Die heeft dus een extra knopje om het dak te openen. .. en te sluiten natuurlijk. 
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: raamschakelaars (paneeltje tussen voorstoelen) gezocht
Waarom gezocht, de oude is redelijk simpel te demonteren en na een schoonmaak is ie weer als nieuw.
-
raffenhoffer
- Geregistreerd lid
De mijne is niet meer te redden. Ik heb de auto niet zo lang geleden gekocht en het was een grote gok of het dak nog werkte. Ik vermoedde de schakelaar want die was nogal lam en inderdaad: toen ik het paneeltje demonteerde bleek dat door hitteontwikkeling de koperen "brug" waar de tuimelaars op rusten weg was gezakt in het het plastic.
Toen ik er een schroevendraaier tussenstak kwam de grote verlossing.. het dak werkt. Ook weet ik waarom de boel zo warm is geworden want het bleek dat de tonneau nét effe niet ver genoeg open gaat. Met name met het inklappen van het dak blijft het er op hangen. Als dan een eigenwijze vorige eigenaar het schakelaartje domweg blijft vasthouden wordt de boel vanzelf heet en gaat zelfs smelten (...)
Inmiddels heb ik op dit forum geleerd dat (naar alle waarschijnlijkheid) het gewoon tijd is dat de hydraulische olie bijgevuld moet worden, dus dat gaan we t.z.t. maar eens doen. Het is nu toch geen weer om met open dak te rijden!
Toen ik er een schroevendraaier tussenstak kwam de grote verlossing.. het dak werkt. Ook weet ik waarom de boel zo warm is geworden want het bleek dat de tonneau nét effe niet ver genoeg open gaat. Met name met het inklappen van het dak blijft het er op hangen. Als dan een eigenwijze vorige eigenaar het schakelaartje domweg blijft vasthouden wordt de boel vanzelf heet en gaat zelfs smelten (...)
Inmiddels heb ik op dit forum geleerd dat (naar alle waarschijnlijkheid) het gewoon tijd is dat de hydraulische olie bijgevuld moet worden, dus dat gaan we t.z.t. maar eens doen. Het is nu toch geen weer om met open dak te rijden!
-
raffenhoffer
- Geregistreerd lid
Ik hem 'm, iedereen bedankt!