Wat zijn Uw ervaringen hiermee
Te warm om open te rijden ... 34'C.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Te warm om open te rijden ... 34'C.
Het was vanmiddag (23/7) zo warm met brandende zon dat ik uit bescherming het Cabriodak niet heb opengedaan, maar met alle 4 de ramen open heb gereden.
?
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Te warm om open te rijden ... 34'C.
Petje of hoedje op en genieten van de wind om de oren 
-
Burny
- Geregistreerd lid
Petje op, dak eraf, ramen neer en airco aan.
Heerlijk.
Heerlijk.
-
naughtygenius
- Geregistreerd lid
Als je harder rijdt heb je meer rijwind die je dan weer afkoelt
Ontopic: Ik heb gewoon met het dak eraf gereden, heerlijk.
Ontopic: Ik heb gewoon met het dak eraf gereden, heerlijk.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik heb nu ook liever een werkende airco dan een cabrio... maar helaas... noodgedwongen de ramen open / dak naar beneden 
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Ik ben gistermiddag even bij Saab Gol koffie wezen drinken en heb met open kap, ramen en neergeklapt windscherm gereden. Was wel afzien, maar om nou met zonneschijn met de kap dicht te gaan rijden vind ik ook zo wat....
Dit moest afgelopen donderdag wel, toen er een nieuwe kap was gemonteerd die 24 uur en 200 km dicht moest blijven. Ik zag toen toevallig ineens erg veel open cabriootjes rijden... Voelde me wel wat oenig..
Dit moest afgelopen donderdag wel, toen er een nieuwe kap was gemonteerd die 24 uur en 200 km dicht moest blijven. Ik zag toen toevallig ineens erg veel open cabriootjes rijden... Voelde me wel wat oenig..
-
turbopilot
- Donateur (7x)

met dit weer en de caab is bijna te, ik vroeg mij ook al af waarom er airco in zit.
als het echt heet is pak ik liever de jeep en leg de vooruit plat.
als het echt heet is pak ik liever de jeep en leg de vooruit plat.
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Komkom het valt wel mee. 3 weken geleden reed ik nog in 42 c (OK geholpen door de AC op full blast) open. Helaas niet met saab maar dit was wel een aardige vervanging. 

-
op
- Donateur (4x)

Ik heb net nog even een rondje geredenin de cabrio, 's avonds is het heerlijk. Overdag lekker in de 9-5 met de airco aan, veel te warm dit weer in de volle zon. Rijden gaat nog wel , maar stilstaan voor een stoplicht of zo, pfffff.
In Spanje of Griekenland ga je bij deze temperaturen toch ook in de schaduw zitten?
In Spanje of Griekenland ga je bij deze temperaturen toch ook in de schaduw zitten?
-
remels75
- Geregistreerd lid
Mijn idee, vandaag maar niet de cabrio overdag, gewoon te heet in de zon. Vanavond was het weer heerlijk rijden met de kap open.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Als je de ramen niet naar beneden doet met de airco aan (en je hebt een windscherm) dan blijft de koude lucht van de airco beter in de auto hangen (warme lucht stijgt op, koude lucht daalt), zo heb ik dus rondgereden.Burny schreef:Petje op, dak eraf, ramen neer en airco aan.
Heerlijk.
-
Burny
- Geregistreerd lid
Hee dat is een goede.
Gaan we proberen. Bedankt voor deze tip.
Laat de hittegolf nog maar even aanhouden.
Kunnen we nog fijn even gaan toeren met de kap open.
Gaan we proberen. Bedankt voor deze tip.
Laat de hittegolf nog maar even aanhouden.
Kunnen we nog fijn even gaan toeren met de kap open.
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Volgens mij werkt de airco in mijn 98' er 9.3 niet als het dak open is....RoccoH schreef:Als je de ramen niet naar beneden doet met de airco aan (en je hebt een windscherm) dan blijft de koude lucht van de airco beter in de auto hangen (warme lucht stijgt op, koude lucht daalt), zo heb ik dus rondgereden.Burny schreef:Petje op, dak eraf, ramen neer en airco aan.
Heerlijk.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Gewoon alle ramen naar beneden en het windscherm plat klappen. Geen airco aan, ook niet aan gedacht om die aan te doen en genieten maar.
-
egberts
- Donateur (7x)

petje op en zonnebrand meenemen!