Ventilatie 900ng Cabrio defect

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
maccebeer
Geregistreerd lid

Ventilatie 900ng Cabrio defect

Bericht door maccebeer » do 14 nov, 2013 19:04

Na mijn interieur verlichting is nu ook mijn kachel/ventilatie uitgevallen. Niet handig met het huidige weer! Het display werkt gewoon, mijn achterruit verwarming werkt nog maar verder helemaal niets. Het is een 900ng Cabrio uit 1995 met (niet werkende) ACC.
Wie heeft suggesties en/of kan me helpen met reparatie?

alvast bedankt!
Marc

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Ventilatie 900ng Cabrio defect

Bericht door jansen » do 14 nov, 2013 22:37

Zeer waarschijnlijk deze .http://www.rendcarparts.nl/4/nl/rd-Saab ... g9-3v1.php" onclick="window.open(this.href);return false;

maccebeer
Geregistreerd lid

Bericht door maccebeer » za 16 nov, 2013 11:19

Waar kan ik deze unit vinden, en hoe kan ik zoiets controleren? Direct stroom zetten op de ventilator motor?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 16 nov, 2013 13:24

Direct stroom zetten op de ventilator motor?
Neen geen directe stroom want dat heeft ie al, de massa die wordt via deze voorschakelweerstand traploos geregeld en deze unit zit achter je dashbordkastje op het kachelhuis geschroeft net achter een zwarte afdekkapje die met 1x schroefje vast zit. En als je de twee dikste draden aan elkaar door lust moet ie maximaal gaan blazen.

maccebeer
Geregistreerd lid

Bericht door maccebeer » za 16 nov, 2013 15:01

Duidelijk, bedankt! ik ga klussen....

maccebeer
Geregistreerd lid

Bericht door maccebeer » za 16 nov, 2013 15:04

Duidelijk, bedankt! ik ga klussen....

maccebeer
Geregistreerd lid

Bericht door maccebeer » za 16 nov, 2013 16:00

Nou, je verhaal klopt helemaal. Unit gedemonteerd, draadje gemaakt tussen de dikste kabels en lopen. Nu even op zoek naar een nieuwe of gebruikte unit. Intussen het aansluitblok even naar het handschoenkastje gehaald en een draad verbinding gemaakt zodat hij constant blijft lopen. Ik kan het draadje nu makkelijk onderbreken omdat
hij in het handschoenkastje ligt. Alleen betekend dit nu dat hij volle warmte naar binnen staat te blazen, en dat de achterruit verwarming constant uit staat?

bedankt voor het advies!!

Plaats reactie