Na mijn interieur verlichting is nu ook mijn kachel/ventilatie uitgevallen. Niet handig met het huidige weer! Het display werkt gewoon, mijn achterruit verwarming werkt nog maar verder helemaal niets. Het is een 900ng Cabrio uit 1995 met (niet werkende) ACC.
Wie heeft suggesties en/of kan me helpen met reparatie?
alvast bedankt!
Marc
Ventilatie 900ng Cabrio defect
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Ventilatie 900ng Cabrio defect
Zeer waarschijnlijk deze .http://www.rendcarparts.nl/4/nl/rd-Saab ... g9-3v1.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
maccebeer
- Geregistreerd lid
Waar kan ik deze unit vinden, en hoe kan ik zoiets controleren? Direct stroom zetten op de ventilator motor?
-
jansen
- Donateur (7x)

Neen geen directe stroom want dat heeft ie al, de massa die wordt via deze voorschakelweerstand traploos geregeld en deze unit zit achter je dashbordkastje op het kachelhuis geschroeft net achter een zwarte afdekkapje die met 1x schroefje vast zit. En als je de twee dikste draden aan elkaar door lust moet ie maximaal gaan blazen.Direct stroom zetten op de ventilator motor?
-
maccebeer
- Geregistreerd lid
Duidelijk, bedankt! ik ga klussen....
-
maccebeer
- Geregistreerd lid
Duidelijk, bedankt! ik ga klussen....
-
maccebeer
- Geregistreerd lid
Nou, je verhaal klopt helemaal. Unit gedemonteerd, draadje gemaakt tussen de dikste kabels en lopen. Nu even op zoek naar een nieuwe of gebruikte unit. Intussen het aansluitblok even naar het handschoenkastje gehaald en een draad verbinding gemaakt zodat hij constant blijft lopen. Ik kan het draadje nu makkelijk onderbreken omdat
hij in het handschoenkastje ligt. Alleen betekend dit nu dat hij volle warmte naar binnen staat te blazen, en dat de achterruit verwarming constant uit staat?
bedankt voor het advies!!
hij in het handschoenkastje ligt. Alleen betekend dit nu dat hij volle warmte naar binnen staat te blazen, en dat de achterruit verwarming constant uit staat?
bedankt voor het advies!!