AUX/bluetooth voor saab 9-3 cabrio 1999

Voor alle Saab cabrio rijders
Giaccotto
Geregistreerd lid

AUX/bluetooth voor saab 9-3 cabrio 1999

Bericht door Giaccotto » za 04 jan, 2014 0:24

He Hallo,

Ik ga morgen mijn eerste saab aanschaffen :D

Nu heb ik al het nodige gelezen van verschillende fora's omtrent de mogelijkheden voor een aux aansluiting. Maar eigenlijk twijfel ik nog wat nu het beste is. Er is een mogelijkheid om via http://www.saabaux.com" onclick="window.open(this.href);return false; een kit te bestellen en zo op de bestaande radio een aux aansluiting te creëren. Ik vraag mij alleen af of die wel zeker weten op mijn model past (orgineel model van de 9-3 cabrio uit 99). Daarnaast kan ik kiezen voor een nieuwe radio met bijvoorbeeld bluetooth audio streaming, en als ik dan toch bezig ben meteen maar bluetooth carkit. Als ik dit goed wil doen moet dit wel een dubbel-din formaat zijn. De vraag is dan weer of de audiobediening op het stuur het nog wel doet. Heeft iemand recentelijk nog een dergelijk systeem in laten bouwen? Ik zie wel wat systemen waar men het eerder mee heeft gedaan, maar die zijn niet meer beschikbaar.

Ik heb tijdens mijn zoektocht naar de geschikte saab ook auto's gezien met een parrot bluetooth carkit er in, en daarnaast de orginele radio. Iets zegt mij dat bluetooth audio streaming dan niet echt een optie is (?)

Daarnaast wil ik er ook nog betere speakers in zetten, maar das voor later...

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: AUX/bluetooth voor saab 9-3 cabrio 1999

Bericht door johnb52 » za 04 jan, 2014 1:14

Radio van de 9-3 is geen 2din maar 1.3/4e

Zal je dus stukje uit dashboard moeten zagen.

Alles wat je noemt is mogelijk, ene heeft betere kwaliteit audio dan de ander.

Jwaterink is hier de inbouw expert. Die kan je verder helpen, en ook de spullen leveren en inbouwen.

Gerard1978
Geregistreerd lid

Bericht door Gerard1978 » za 04 jan, 2014 1:22

Ik heb de kit via saabaux.com besteld en in mijn 9-3 cabrio uit '99 geïnstalleerd. De originele radio zit er nog in tezamen met een Parrot bluetooth (CK3100 geloof ik) welke door de vorige eigenaar is geïnstalleerd. Werkt perfect allemaal i.c.m. elkaar.. (incl. de bediening op 't stuur)
ps Speakertip dashboard: hertz DCX87.3 doet het goed op de standaard radio

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » zo 05 jan, 2014 12:59

Dank voor de reacties! Ik heb inmiddels de saab voor de deur staan :D

Het viel me op dat de orginele radio nogal stoort, en mee 'fluit' met het toerental... Dat gezegd ga ik sowieso voor een nieuwe radio. Ik heb ook nog eens gekeken naar het aanbod van radio's en ik begrijp dat een 1-din ook zo gek nog niet is, daar je er een 'opbergvakje' voor terug krijgt. Ik vraag mij alleen af, of iemand ervaring heeft met de 1-din radio's. Ze bestaan zo te zien met bluetooth en carkit. Dit lijkt me wel wat. Ik wil alleen graag dat de knoppen op het stuur het blijven doen, en ik begrijp dat sommige radio's dit ook daadwerkelijk ondersteunen.

Bedankt voor de speakertip, is dit uit ervaring? Heb je ook de speakers in de deur vervangen?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 05 jan, 2014 13:05

viewtopic.php?f=7&t=127178&p=1377295#p1377295" onclick="window.open(this.href);return false;

Die speakers heb ik ook.

Voor 30 euro is dat een goede investering.

Als je de stuurwielbediening wilt blijven gebruiken heb je een kram kabel nodig, die zijn best duur, zo uit mijn hoofd tussen de 60/90 euro.

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » zo 05 jan, 2014 19:11

Kijk aan! Dan worden het die speakers :) dank!

Zo'n kabel is inderdaad wel duur, maar op zich heb ik dat er nog wel voor over. Ik reed trouwens net voor het eerst in het donker; klopt het dat de knoppen op het stuur niet verlicht worden?

Ik heb Jan Waterink overigens een mail gestuurd met de vraag omtrent inbouw etc.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 05 jan, 2014 19:17

Klopt.

Zijn bij een 9-3 handbak de enigste knoppen die niet verlicht zijn.

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » zo 05 jan, 2014 19:18

Ok, bijzonder... had ik dan weer niet verwacht. Nouja, niet erg als je weet waar ze zitten.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 05 jan, 2014 19:19

Zo gek is het niet voor een model uit 1998 :-)

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » ma 06 jan, 2014 14:47

saabradio + bekerhouder is 2din, zagen valt gelukkig mee

Afbeelding
Afbeelding

viewtopic.php?f=7&t=136511

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » di 07 jan, 2014 20:50

Staat goed zo'n dubbel-din systeem! Ik moet toch wel een beetje op de centen letten dus het wordt enkel-din voor mij.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 07 jan, 2014 20:53

Je kan ze ook 2ehands kopen als je wilt.

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » di 07 jan, 2014 21:05

Ja das waar! Heb ik me eigenlijk helemaal niet in verdiept!

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » vr 17 jan, 2014 15:41

Ik ben nog zoekende voor geschikte speakers voor in de deur. Momenteel zitten hier de orginele speakers in, maar echt fijn geluid komt er niet uit. Weet iemand welke maat speakers hier in moeten, en hoeveel Ohm?
Diezelfde vraag geld eigenlijk ook voor de speakers achterin. Ik had al wel begrepen dat die lang niet zo belangrijk zijn als diegene voorin, maar ik wil het toch maar meteen goed doen. Wat betreft de radio ben ik nu aan het kijken naar de ' appradio' van Pioneer. Deze oogt wel veelbelovend...

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » vr 17 jan, 2014 15:51

Als ik me niet vergis zouden onderstaande speakers in de deur moeten passen. 16,5 cm (wat volgens mij de maat is) en 4 Ohm

http://carsounds.nl/producten/165-cm-o/hertz-ecx165-5/" onclick="window.open(this.href);return false;

en dan in combinatie met deze voor in het dashboard

http://www.madmanmckay.ca/en/catalog/pr ... tz-DCX87,3" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie