Rubber OP het portierraam of tegen het portierraam?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Dingemans
Geregistreerd lid

Rubber OP het portierraam of tegen het portierraam?

Bericht door Dingemans » za 22 feb, 2014 19:24

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me dus eerst even voorstellen.
Ik ben Jeroen, 34 jaar, getrouwd met Kirsten en woonachtig in Den Bosch. Ik heb mijn eigen architectenbureau eveneens in Den Bosch.

Ik rijd al 12 jaar een Volvo Amazon uit 1964 met veel plezier. Mijn vrouw had voor het dagelijkse gebruik een Skoda Fabia maar die was na trouwe dienst plotseling overleden. De Saab Cabrio's hebben ons altijd getrokken, zowel de classics als de modernere dus we hebben besloten om een Saab Cabrio te nemen. Na wat rondkijken bij dealers en particulieren hebben we vandaag uiteindelijk een heerlijk rijdende Saab 9-3 2.0t SE Automaat uit 2000 met 171k op de teller gekocht bij een particulier.

Helaas was het geen weer om met open kap te rijden vandaag maar toch heb ik de kap een paar keer open en dicht gedaan omdat ik me stoorde aan de fluitende wind. Toen viel het me op dat na het sluiten van de kap de ramen als het ware IN het rubber tegen het dak vallen. Nadat je de deur hebt open gedaan en weer dicht doet zit het glas TEGEN het rubber aan. Hoort dat zo? Het komt een beetje vreemd op me over. Ook heb ik het idee dat het dak aan de bijrijderskant een klein beetje doorhangt, het scharnier blijft hier een klein beetje open staan. Ik snap dat cabrio's altijd wat meer geluid hebben maar de andere 2 waarin ik had proefgereden waren wel beduidend stiller.

Wat is het beste wat ik kan doen om het glas beter op het dak aan te laten sluiten? Moet de kap opnieuw worden afgesteld? Of kunnen de ramen worden afgesteld? En is dit een klusje voor een dealer of kan je dit eenvoudig zelf doen?

Met vriendelijke groet,
Jeroen Dingemans

jor
Geregistreerd lid

Re: Rubber OP het portierraam of tegen het portierraam?

Bericht door jor » za 22 feb, 2014 22:12