Welke klasse alarm in een 9-3 - 2005
-
rheenen51
- Geregistreerd lid
Welke klasse alarm in een 9-3 - 2005
Hallo allen,
Weet iemand of er in een 2005 9-3 cabrio standaard een klasse 3 alarm zit?
Ik kom er bij mijn auto niet achter...
Bij voorbaad dank voor de reactie's!
Weet iemand of er in een 2005 9-3 cabrio standaard een klasse 3 alarm zit?
Ik kom er bij mijn auto niet achter...
Bij voorbaad dank voor de reactie's!
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Welke klasse alarm in een 9-3 - 2005
Standaard niet, standaart is het een klasse 1, maar met optionele volledige alarm en uitgebreid met een aparte radar ruimtesensor voldoet het pas aan klasse 3 alarm zoals gesteld zijn door SCM.Weet iemand of er in een 2005 9-3 cabrio standaard een klasse 3 alarm zit?
-
rheenen51
- Geregistreerd lid
Ok, dank je wel, kan ik dat ergens aan herkennen in de auto?
-
jansen
- Donateur (7x)

Als je een geregistreerde alarm klasse 3 zou hebben dan moet er ook ergens bij de autopapieren een certificaat zitten, en als je een motorkapschakelaar hebt deze zit links boven onder de kap dan heb je zeer waarschijnlijk wel een alarm systeem en om te controleren ofdat ie ook werkt kan je hem afsluiten en dan openen met de deursleutel, of je sluit hem af met de afstandsbediening en de ramen open en je trekt de motorkap open, dan moet ie afgaan via de claxon en de sirene die achterin de koffer gebouwd is.kan ik dat ergens aan herkennen in de auto?
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Auto Alarm klasse 1,2,3,4 en 5
Een auto alarm met interieurbeveiliging werkt door middel van ultrasoon detectie, de sensors worden bijvoorbeeld aan de voorruit bevestigd. De motorkap en kofferdeksel kunnen beveiligd worden met stiftschakelaars. Sommige verzekeraars verlenen korting op premie, of kennen geen eigen risico bij diefstal als je een goedgekeurd alarm systeem (met certificaat) geinstalleerd hebt in je auto.
De SCM/TNO ( Stichting Certificering Motorrijtuigbeveveiliging) goedgekeurde auto alarm systemen worden onderverdeeld in drie groepen.
Klasse 1 - automatische inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 2 - autoalarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatische inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 3 - alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 4 en Klasse 5 - autoalarm gecombineerd met een voertuigvolgsyteem.
Alarm moet jaarlijks(!) gecertificeerd worden door een erkend bedrijf om de werking te waarborgen. Althans, dat kan een eis zijn van de verzekeringsmaatschappij...
En zoals hierboven te lezen valt, hangt het dus van de uitrusting af of het klasse 1,2,... of 5 is, en niet zozeer van het type alarm. De meeste moderne auto alarm systemen, ook van SAAB, zijn te upgraden naar een hogere klasse door extra toeters (sirenes) en bellen (sensoren) toe te voegen aan het huidige systeem.
Een auto alarm met interieurbeveiliging werkt door middel van ultrasoon detectie, de sensors worden bijvoorbeeld aan de voorruit bevestigd. De motorkap en kofferdeksel kunnen beveiligd worden met stiftschakelaars. Sommige verzekeraars verlenen korting op premie, of kennen geen eigen risico bij diefstal als je een goedgekeurd alarm systeem (met certificaat) geinstalleerd hebt in je auto.
De SCM/TNO ( Stichting Certificering Motorrijtuigbeveveiliging) goedgekeurde auto alarm systemen worden onderverdeeld in drie groepen.
Klasse 1 - automatische inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 2 - autoalarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatische inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 3 - alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 4 en Klasse 5 - autoalarm gecombineerd met een voertuigvolgsyteem.
Alarm moet jaarlijks(!) gecertificeerd worden door een erkend bedrijf om de werking te waarborgen. Althans, dat kan een eis zijn van de verzekeringsmaatschappij...
En zoals hierboven te lezen valt, hangt het dus van de uitrusting af of het klasse 1,2,... of 5 is, en niet zozeer van het type alarm. De meeste moderne auto alarm systemen, ook van SAAB, zijn te upgraden naar een hogere klasse door extra toeters (sirenes) en bellen (sensoren) toe te voegen aan het huidige systeem.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Bij mij is het fabrieksalarm wel gecertificeerd als klasse III en zit er een certificaat bij de papieren. Maar ik begrijp dat ergens rond MY04 of 05 de interieursensoren zijn vervallen, dus dat verklaart het verschil.
-
jansen
- Donateur (7x)

Een 2005 9-3 cabrio kan alleen maar hebben een Klasse 1 of een Klasse 3, Klasse 2 is technisch gezien niet mogelijk en alarm klasse 4 en 5 werken met een abonementen en dat zal topicstarter wel geweten hebben.een 2005 9-3 cabrio
-
Switch
- Geregistreerd lid
Ik heb ook een 9-3 van 2005 met alarm. Certificaat was nergens meer te vinden maar ik heb contact opgenomen met de dealer deze de auto nieuw geleverd heeft. Goede service, ze kenden de auto nog en binnen 2 dagen had ik een getekende verklaring dat mijn auto met kenteken en chassisnummer xxx voldeed aan de SCM klasse3 eisen. Verzekering is ook akkoord gegaan dus dat was erg prettig geregeld. Dus leverende dealer eens bellen?
-
jansen
- Donateur (7x)

Dat is uiteraart ook een mogelijkheid, maar mocht je de leverende saab dealer niet meer weten of hij bestaat niet meer, dan kan je bij elke SCM gecertificeerde alarm inbouwer hetzelfde laten doen.Dus leverende dealer eens bellen?