Cabrio dak ?druk verloren?
-
Guido900
- Geregistreerd lid
Cabrio dak ?druk verloren?
Hallo,
Gister ben ik lekker cabrio gaan rijden met het lekkere weer, maar bij het sluiten van het dak ging het mis.
Bij het laatste 'zetje' van het dak om hem te spannen leek het alsof de druk plotseling weg was. Open ging
het dak nog wel, tot helemaal terug in de opvangbak. Nu locked de afdek klep alleen niet.
Helaas begon het van onder de achterbak gelijk te lijken, ik neem aan hydraulische vloeistof. De kofferbak
gaat niet meer open omdat het systeem aangeeft dat het dak niet gesloten is en omdat ik weinig tijd had
heb ik er verder nog niet naar gekeken. Vandaag ga ik m'n auto uit amsterdam ophalen en maar kijken wat
er aan de hand is. Kent iemand dit? Hopelijk een gevalletje gesprongen leiding??
Groeten Guido
Gister ben ik lekker cabrio gaan rijden met het lekkere weer, maar bij het sluiten van het dak ging het mis.
Bij het laatste 'zetje' van het dak om hem te spannen leek het alsof de druk plotseling weg was. Open ging
het dak nog wel, tot helemaal terug in de opvangbak. Nu locked de afdek klep alleen niet.
Helaas begon het van onder de achterbak gelijk te lijken, ik neem aan hydraulische vloeistof. De kofferbak
gaat niet meer open omdat het systeem aangeeft dat het dak niet gesloten is en omdat ik weinig tijd had
heb ik er verder nog niet naar gekeken. Vandaag ga ik m'n auto uit amsterdam ophalen en maar kijken wat
er aan de hand is. Kent iemand dit? Hopelijk een gevalletje gesprongen leiding??
Groeten Guido
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Cabrio dak ?druk verloren?
Een 9-3 volgens mij? Zie postgeschiedenis.
Zou het een storing kunnen zijn in de microswitch?
Dat heb ik al vaker gelezen hier.
Zou het een storing kunnen zijn in de microswitch?
Dat heb ik al vaker gelezen hier.
-
Evoman
- Geregistreerd lid
Klopt, dan sluit hij niet aan op de afdekplaat. 9-3 is volgens mij volledig elektrisch en weinig hydraulisch.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als ik zijn verhaal goed gelezen heb dan staat er:
Dan heeft het volgens mij geen zin om switches te vervangen.....
Ik neem aan dat "lijken" moet zijn "lekken". Het lijkt er dus op dat het hydraulisch systeem lekt.Helaas begon het van onder de achterbak gelijk te lijken, ik neem aan hydraulische vloeistof.
Dan heeft het volgens mij geen zin om switches te vervangen.....
-
Guido900
- Geregistreerd lid
Iets onduidelijk verhaal misschien, Sorry;)
Maar ik heb een 9-3 inderdaad, en lijken moest lekken zijn.
Een flinke plas kwam eruit, dus dat weinige hydraulische wat de Caab heeft,
heeft ie nu niet meer:(
Maar ik heb een 9-3 inderdaad, en lijken moest lekken zijn.
Een flinke plas kwam eruit, dus dat weinige hydraulische wat de Caab heeft,
heeft ie nu niet meer:(
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als je met de sleutel de draaiknoppen achter de rugleuning van de achterbank verdraaid kun je de achterbank neerklappen en dan zie je
de hydraulische pomp en alle aansluitingen.

Klik voor meer info maar even op dit filmpje op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=_PidmuvAMEk
de hydraulische pomp en alle aansluitingen.

Klik voor meer info maar even op dit filmpje op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=_PidmuvAMEk
-
Guido900
- Geregistreerd lid
Thnx voor de info! Ga ik vanmiddag ff kijken. Hopelijk is er een aansluiting gesprongen oid
-
Guido900
- Geregistreerd lid
De auto heb ik net opgehaald en hier en daar open gemaakt. De motor ziet er nog helemaal schoon en goed uit.
Daarna het rechter zijpaneel er af gehaald, dit was de kant waar onder de auto de hydraulische vloeistof lekte.
echt erg weinig te zien helaas, maar er zitten twee hydraulische 'actuators', eentje iets hoger recht omhoog.
Die is ook schoon, maar ook eentje wat lager schuin naar achter. Die zit in een plastic kap, met een afloopbuisje
aan de onderkant. Die is nat van de olie, maar zo ver ik kon zien geen losse of beschadigde leidingen.
Heeft iemand een idee? Kan het zijn dat er een soort beveiliging tegen te hoge druk in gebouwd is? Dat de olie loost
als er iets geblokkeerd is? Ik heb weinig ervaring en echt geen idee;-)
groeten!!
Daarna het rechter zijpaneel er af gehaald, dit was de kant waar onder de auto de hydraulische vloeistof lekte.
echt erg weinig te zien helaas, maar er zitten twee hydraulische 'actuators', eentje iets hoger recht omhoog.
Die is ook schoon, maar ook eentje wat lager schuin naar achter. Die zit in een plastic kap, met een afloopbuisje
aan de onderkant. Die is nat van de olie, maar zo ver ik kon zien geen losse of beschadigde leidingen.
Heeft iemand een idee? Kan het zijn dat er een soort beveiliging tegen te hoge druk in gebouwd is? Dat de olie loost
als er iets geblokkeerd is? Ik heb weinig ervaring en echt geen idee;-)
groeten!!