Cabriodak vervangen .
-
Vlegel 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Cabriodak vervangen .
Dag leden .
Ik wil mijn dak van mijn Saab 900 Ng cabrio 1997 vervangen [2dehands ]kan ik het dak gewoon vervangen of moet deze dan ook ingelezen worden in de computer.
Dit heb ik in een topic gelezen.
Ik zie naar de reacties uit .
Groeten Tony
Ik wil mijn dak van mijn Saab 900 Ng cabrio 1997 vervangen [2dehands ]kan ik het dak gewoon vervangen of moet deze dan ook ingelezen worden in de computer.
Dit heb ik in een topic gelezen.
Ik zie naar de reacties uit .
Groeten Tony
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Re: Cabriodak vervangen .
Wat ga je precies vervangen? Alleen het linnen aan de buitenkant? Fram? Mechanisme? Electronica? Enz.?
-
Vlegel 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Hallo.
Het hele dak met frame dus ,als het mogelijk is wil ik de motoren laten zitten .
Dus ik hoop dat het dak los kan zonder motoren .
Als ik het goed begrijp is het een hoop werk om alleen het linnen te vervangen.
Dus ik zou willen weten als ik het dak incl.frame los schroef ,het zo over kan zetten op mijn cabrio .Dus plug en play als het ware .
Tony
Het hele dak met frame dus ,als het mogelijk is wil ik de motoren laten zitten .
Dus ik hoop dat het dak los kan zonder motoren .
Als ik het goed begrijp is het een hoop werk om alleen het linnen te vervangen.
Dus ik zou willen weten als ik het dak incl.frame los schroef ,het zo over kan zetten op mijn cabrio .Dus plug en play als het ware .
Tony
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Alleen het linnen ben je zoon dag bezig als je et nog nooit hebt gedaan off mss langer 
-
Vlegel 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Ja dat had ik al begrepen ,gezien op Weeler Deelers.En dan was het nog maar een klein dakje van een mazda mx5
-
eddracket
- Geregistreerd lid
Kan volledig overgezet worden, dit lukte toch bij mij. Ik heb de motoren ineens mee overgezet. Minder geklooi, 6bouten los en alle sensoren los koppelen, zeker niet vergeten!!!! En het dak er met 2 uit heffen en het andere er in leggen, de sensoren aankopellen, bouten terug vast en klaar. Wat er wel niet kan kloppen is de uitlijning van het dak op voornaam en zijruiten!
-
Vlegel 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Oke bedankt .
En voor het eventueel uitlijnen kan ik terecht bij de saab dealer neem ik aan .
Alvast bedankt voor deze info .
Mochten er nog tips zijn met betrekking tot de uitlijning van het dak hoor ik dit ook graag .
Tony
En voor het eventueel uitlijnen kan ik terecht bij de saab dealer neem ik aan .
Alvast bedankt voor deze info .
Mochten er nog tips zijn met betrekking tot de uitlijning van het dak hoor ik dit ook graag .
Tony
-
eddracket
- Geregistreerd lid
Yep de saabdealer kan dit voor je doen, meestal worden de ramen dan opnieuw afgesteld op het dak, heb ik ook eens gedaan maar is veel trail and error. Een werkje waar van moet houden
en soms lang kan duren
-
Vlegelke 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Hallo .
Het uitlijnen laat ik wel aan de dealer over .
Ik heb dit weekend m'n dak opgehaald ,het is een net blauw dak .Wel even met groene zeep afsoppen .
Het is een dak met verwisselbare achterruit ,mijn huidige dag heeft een losse achterruit en de naden rond de ruit zijn al bijna vergaan,dus alleen lijmen was niet voldoende .
Hoef ik mijn ouwe dak niet helemaal weg te doen,en heb ik nog een reserve ruit .
Ik laat iets weten als het dak op mijn Cabrio zit .
Alvast bedank voor de reacties .
Tony
Het uitlijnen laat ik wel aan de dealer over .
Ik heb dit weekend m'n dak opgehaald ,het is een net blauw dak .Wel even met groene zeep afsoppen .
Het is een dak met verwisselbare achterruit ,mijn huidige dag heeft een losse achterruit en de naden rond de ruit zijn al bijna vergaan,dus alleen lijmen was niet voldoende .
Hoef ik mijn ouwe dak niet helemaal weg te doen,en heb ik nog een reserve ruit .
Ik laat iets weten als het dak op mijn Cabrio zit .
Alvast bedank voor de reacties .
Tony
-
Vlegelke 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Hallo ben ik weer .
Toch nog een vraag .
Moet de kap ook ontgrendeld worden d.m.v. het rode handeltje?
Ik neem aan van niet maar vraag het toch maar even,daar blijf ik het liefst vanaf .
Groeten Tony
Toch nog een vraag .
Moet de kap ook ontgrendeld worden d.m.v. het rode handeltje?
Ik neem aan van niet maar vraag het toch maar even,daar blijf ik het liefst vanaf .
Groeten Tony
-
Vlegel 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Dag allemaal .
Gisteren mijn nieuwe dak erop gezet .
Ik heb het alleen gedaan en ging ook redelijk goed .
Ging allemaal goed ,en het werkt ook en ik heb weer een als nieuw dak.
Alleen gaat de tonneau cover niet dicht , nu is mijn vraag waar de sensor zit van de cover .
Hij ging zojuist 1 keer dicht maar daarna niet meer .
Ik neem aan dat ik toch ff naar de dealer moet om de kap in te laten lezen .
Als iemand een tip heeft hoor ik het ook graag .
Maar ik wil ook even weten waar de sensor zit .
Alvast bedankt ,Tony
Gisteren mijn nieuwe dak erop gezet .
Ik heb het alleen gedaan en ging ook redelijk goed .
Ging allemaal goed ,en het werkt ook en ik heb weer een als nieuw dak.
Alleen gaat de tonneau cover niet dicht , nu is mijn vraag waar de sensor zit van de cover .
Hij ging zojuist 1 keer dicht maar daarna niet meer .
Ik neem aan dat ik toch ff naar de dealer moet om de kap in te laten lezen .
Als iemand een tip heeft hoor ik het ook graag .
Maar ik wil ook even weten waar de sensor zit .
Alvast bedankt ,Tony
-
Vlegel 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Dag allemaal .
Ik ben zojuist ergens achter gekomen .
De Kap gaat dus wel goed dicht ,maar als ik de kap open zet blijft de tonneau cover open staan .
Als ik het contact uit zet en daarna weer aan gaat de cover wel dicht .
Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor hoor ik het graag .
Tony .
Ik ben zojuist ergens achter gekomen .
De Kap gaat dus wel goed dicht ,maar als ik de kap open zet blijft de tonneau cover open staan .
Als ik het contact uit zet en daarna weer aan gaat de cover wel dicht .
Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor hoor ik het graag .
Tony .
-
eddracket
- Geregistreerd lid
bedoel je met de kap openzetten dat als het dak in de dakzak zit, of enkel maar het ontgrendelen met handgrepen langs binnen zonder het dak helemaal open te doen?
Als de cover niet dicht gaat met het dak volledig open ( dus ingeklapt) dan vermoed ik een sensor die niet goed meer staat, welke geen idee. Is nu iets te lang geleden om nog van elke sensor van buiten te zeggen wat welke doet. Ik zou nog eens een NG cabrio van dichtbij moeten zien
Ik vermoed bij contact uit dat de computer de fout vergeet en de cover dan wel dicht doet wegens een niet volledige cyclus van het het daksysteem.
Kan heel simpel zijn, vele werken met drukschakelaars en als er één van die beentjes niet meer goed staat dan wordt de schakelaar dus ook niet geactiveerd met een fout als gevolg.
Als de cover niet dicht gaat met het dak volledig open ( dus ingeklapt) dan vermoed ik een sensor die niet goed meer staat, welke geen idee. Is nu iets te lang geleden om nog van elke sensor van buiten te zeggen wat welke doet. Ik zou nog eens een NG cabrio van dichtbij moeten zien
Ik vermoed bij contact uit dat de computer de fout vergeet en de cover dan wel dicht doet wegens een niet volledige cyclus van het het daksysteem.
Kan heel simpel zijn, vele werken met drukschakelaars en als er één van die beentjes niet meer goed staat dan wordt de schakelaar dus ook niet geactiveerd met een fout als gevolg.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Hier staat het elektrisch schema van een ´97 900 cabrio.Vlegel 900 Cabrio schreef:... nu is mijn vraag waar de sensor zit van de cover.
Je kunt niet spreken van ´de sensor van de cover´, er zitten 10 schakelaars, 3 potmeters en 6 elektromotoren in het hele dakmechanisme, die allemaal op het goede moment de juiste stand moeten hebben. Als één schakelaar dat niet doet, staat alles stil.
-
Vlegel 900 Cabrio
- Geregistreerd lid
Oke badankt vor de info .
Ik ga het allemaal even uitpluizen .
Ik laat weten als het allemaal naar behoren werkt .
Groeten Tony
Ik ga het allemaal even uitpluizen .
Ik laat weten als het allemaal naar behoren werkt .
Groeten Tony