miniatuur 900 cabrio classic

Voor alle Saab cabrio rijders
marciemarc
Geregistreerd lid

miniatuur 900 cabrio classic

Bericht door marciemarc » do 08 jun, 2006 14:59

Weet iemand waar mooie miniatuur saab 900 cabrio classic auto-tjes te koop zijn?
alle standaard merken zijn wel verkrijgbaar maar mij mooie saabje niet gezien tot op heden.

thx
ennuh het is er weer een mooie dag voor!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 08 jun, 2006 15:04

Ik weet dat Anson een 1:18 model heeft gemaakt, en dat Stahlberg modellen van de Classic Cabriolet heeft gemaakt, let wel, de modellen van Stahlberg zijn vaak achterlijk duur!
Ben zelf ook nog op zoek, als je wilt kan ik eens wat rondvragen op de site van de NAMAC? Ben er zelf lid van dus zeg het maar!

Groet,
Sjoerd

Anson model:
Afbeelding

marciemarc
Geregistreerd lid

Bericht door marciemarc » do 08 jun, 2006 15:08

ja graag, ben wel benieuwd,
chrs Marc

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 08 jun, 2006 15:16

Heb even op de NAMAC site gekeken, en jammer genoeg is de 'Antwoordman' op vakantie, pas na 7 juli heb ik waarschijnlijk een reactie. Kan het ook eens aan Van Leenen vragen, wat voor kleur wil je eigenlijk, of is dat niet zo belangrijk? Sommerville models heeft ook een model gemaakt (1:43) maar die zijn schreeuwend duur, dacht rond de 100 (!) euro.

Groet,
Sjoerd

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 08 jun, 2006 15:19

Het Sommerville model:
Afbeelding

marciemarc
Geregistreerd lid

Bericht door marciemarc » do 08 jun, 2006 15:29

poe he!
das wel (heel) wat te duur had gehoopt een mooi exemplaar voor max 15 euro zoiets, ligt ook eeb beetje aan details en schaal.

liefts blauw!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 08 jun, 2006 15:32

Nou, misschien dat je met heel goed zoeken een tweedehandsje vind voor 15 euro, maar zeker geen Sommerville!
De Anson modellen zijn nu ook achterlijk duur, op markplaats en ebay geregeld voor 70 euro :shock: Terwijl het model in '97 of '98 nog 28 GULDEN kostte! Heb hem vroeger ook gehad alleen was ik toen nog niet zo voorzichtig als nu met miniatuurauto's, gevolg: een prachtig Monte Carlo Yellow model naar de klote.

r.wery
Geregistreerd lid

Bericht door r.wery » do 08 jun, 2006 21:34

Ina Boer in Veendam kan je waarschijnlijk helpen. Zij is via Google wel te vinden (e-mail 90@ nog wat). Ik kreeg via haar o.a. prima ANSON's , waaronder een Monte Carlo , die in ANSON al net zo zeldzaam is als inhet echt. Kosten 100,- euro.
Groet
Rutger

Swedish_90
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish_90 » do 08 jun, 2006 21:38

r.wery schreef:Ina Boer in Veendam kan je waarschijnlijk helpen. Zij is via Google wel te vinden (e-mail 90@ nog wat). Ik kreeg via haar o.a. prima ANSON's , waaronder een Monte Carlo , die in ANSON al net zo zeldzaam is als inhet echt. Kosten 100,- euro.
Groet
Rutger
Ja, zij adverteert zeer veel op Marktplaats, maar vraagt er wel absurde prijzen voor.

sonett
Geregistreerd lid

Bericht door sonett » do 08 jun, 2006 21:51

Ik heb destijds ook met INA saab modellen en folders geruid/gekocht
maar ben daar met gestopt toen haar prijzen de hoogte ingingen

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 09 jun, 2006 10:14

marciemarc schreef:poe he!
das wel (heel) wat te duur had gehoopt een mooi exemplaar voor max 15 euro zoiets, ligt ook eeb beetje aan details en schaal.

liefts blauw!
15eur mag je vergeten! De goedkoopste Cabrio's die je zal vinden zullen die van Anson zijn; die je met wat geluk voor zo'n 40eur op de kop kan tikken. Het is ook afhankelijk welk kleur; een gele is namelijk zeldzamer dan een rode. Maar boven 70-80eur ga je al te veel gaan betalen eigenlijk. Anson heeft een blauwe!

Voor een Somerville moet je gemakkelijk 100eur rekenen; maar de cabrio's worden meestal nog voor meer verkocht.

Je hebt dan ook nog het plastieken Stahlberg; Cabrio's daar eveneens zeer duur (vanaf zo'n 70-80eur tot boven de 100eur) maar de prijzen varieren sterk; ze worden vaak via veilingen zoals eBay verkocht.

Er bestaan er dan nog wel enkele (RoadChamps, Plasto...), maar die zijn speelgoed; maar niettemin voor de verzamelaar ook erg gewild.

marciemarc
Geregistreerd lid

Bericht door marciemarc » vr 09 jun, 2006 10:22

nou 40 voor een mooi exemplaar zou ik ook nog wel uit willen geven, heb je een hint waar / wie ik kan benaderen?

thx
ennuh weer een hele lekkere 'open' dag

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 09 jun, 2006 10:43

Best is eBay een beetje in de gaten houden; en dan wat geluk hebben. Bij een handelaar ga je al vlug veel geld betalen.
Op Marktplaats worden er ook vaak aangeboden; maar voor 40eur zal het daar ook wel moeilijker zijn vrees ik.

http://cgi.ebay.de/Modelauto-Saab-Cabri ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/SAAB-900-TURBO-CABRI ... dZViewItem

Het zijn wel alle 2 rode; van Anson is het dan ook het kleur die je het meest aantreft, en het goedkoopst. Wil je een blauwe zal je misschien wel iets meer geduld moeten hebben.

En voor wie het eigenlijk allemaal te klein is, heb je momenteel ook deze:
http://cgi.ebay.de/Kinderfahrzeug-Saab- ... dZViewItem :)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 09 jun, 2006 15:54

Ik heb Ina ook wel eens gebeld, maar na het horen van de prijzen snel weer neergelegd, ze adverteerd al 5 jaar met het zelfde in iedere Auto in Minatuur.
100 euro voor een Anson model, sorry, maar dat is gewoon absurd! Voor dat geld koop je zoveel andere mooie modellen, en zo fantastisch is het Anson model nou ook weer niet!

marciemarc
Geregistreerd lid

Bericht door marciemarc » vr 09 jun, 2006 15:57

dus eigelijk geldt kijk op ebay en heb (veel) geduld.

iig bedankt voor de moeite alvast,
ennuh mocht je er een tegenkomen in blauw dan houd ik me aanbevolen.
grtz

straks weer lekker open naar rotterdam toeren

Plaats reactie