Sunbeach By Rinspeed info

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Sven Nicolai
Geregistreerd lid

Sunbeach By Rinspeed info

Bericht door Sven Nicolai » ma 03 nov, 2014 16:06

hallo iedereen.

ik heb eerder een topic geplaatst met de vraag: wat voor soort saab 900 heb ik.

echter ben ik er tot nu alleen achter gekomen dat het een rinspeed model is.

ik kan op het internet weinig tot helemaal niets vinden over dit model.

mijn vraag is dan ook. drop alle info die je hebt over de Saab 900ng cabrio Sunbeach by Rinspeed in dit topic. echt alles is welkom.

bij voorbaat dank!

Afbeelding

nacra 93
Donateur
Donateur

Re: Sunbeach By Rinspeed info

Bericht door nacra 93 » ma 03 nov, 2014 16:35

Kijk en zoek eens op http://www.saab-cars.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » ma 03 nov, 2014 16:52

http://en.wikipedia.org/wiki/Rinspeed

Sunbeach staat er niet bij. Heb je niet gewoon een niet-saab hoofdsteun?

Sven Nicolai
Geregistreerd lid

Bericht door Sven Nicolai » ma 03 nov, 2014 22:01

nee het is wel een rinspeed uitvoering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het is een aparte lak, neptune turqoise pareleffect.

ben alleen heel benieuwd hoeveel er destijds van gemaakt zijn en of het zeldzaam is dat je hem nog rijdende hebt. en eventuele waarop het geïnspireerd is.
en een eventuele waarde indicatie.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » ma 03 nov, 2014 22:25

Je bent de eerste ermee op het forum, dat zegt genoeg over de zeldzaamheid, lijkt me...

Ik zou -als ik jou was- alles verzamelen en printen wat ook maar iets met Saab i.c.m. Rinspeed te maken heeft (je had Rinspeed toch benaderd?), een taxateur laten komen, alles onder z'n snuf schuiven en de auto laten taxeren. En wellicht ook proberen achter de vorige eigenaars te komen. Een speciale uitvoering is het in alle geval. Die kleurencombi is wellicht niet ieder's smaak, maar als jij het mooi vindt is het goed, toch?

Saab was goed in het bedenken van aparte uitvoeringen, ik heb er zelf ook zo één. Ook weinig tot niks (meer) over te vinden.

Sven Nicolai
Geregistreerd lid

Bericht door Sven Nicolai » di 04 nov, 2014 0:42

Zou idd niet een gek idee zijn omdat te laten doen. Rinspeed heeft helaas nooit iets teruggestuurd. Ben er wel achter gekomen dat er van de mellow yellow maar 150 zijn gemaakt.

mjwjansen
Geregistreerd lid

Bericht door mjwjansen » ma 17 nov, 2014 2:50

Hoi ik heb zelf ook een Yellow mellow staan destijds overgenomen van Blum blum, echter zijn er 210 stuks gemaakt er was tot voor kort een soort van register in Duitsland http://www.Yellow-mellow.de" onclick="window.open(this.href);return false; echter is het er niet meer.
Er zijn er maar een paar in Nederland waaronder die van mij en de oude eigenaar heeft er ook weer een in Duitsland terug gekocht.
Die van mij is totaal origineel incl de speciale velgen, alleen sinds kort Viggen bumper en skirts gekocht wegens ik dit zelf mooi vind originele bumpers nog wel aanwezig.
Tevens deze week een Red Arrow gekocht uit Hoorn nr 38, deze ga ik nu ook opknappen.

Groet Marinus.

harm742
Geregistreerd lid

Bericht door harm742 » ma 17 aug, 2015 9:45

hoi met harrie heb ook een saab sun beach uit 1995 alleen heb de groene hoofdsteunen zwart gespoten en het dash board inleg antracitgrijs gespoten verder helemaal origeneel

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 17 aug, 2015 12:20

hoiharry welkom op het forum zou je in het vervolg iets van leestekens zoals een punt of een komma willen plaatsen of liever nog zelfs hoofdletters willen gebruiken dat leest voor de rest allemaal net wat makkelijker maar desonniettemin dank voor jouw reactie

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » ma 17 aug, 2015 12:55

[quote="harm74]de groene hoofdsteunen zwart gespoten en het dash board inleg antracitgrijs gespoten l[/quote]
Beetje jammer wel :(

harm742
Geregistreerd lid

Bericht door harm742 » wo 19 aug, 2015 8:15

Zal ik doen .

harm742
Geregistreerd lid

Bericht door harm742 » wo 19 aug, 2015 8:17

Hallo ik kan het zo weer herstellen in de goede kleur voor mij geen probleem gr harrie.

Fredvos
Geregistreerd lid

Bericht door Fredvos » ma 16 jul, 2018 23:07

Hoe krijg je die kleur dan weg? Ben bang dat ik nu die auto gekocht .......

Plaats reactie