Behoorlijke klus dus was best wel trots toen ik de boel testte en alles weer werkte. Kap ging weer helemaal open en dicht, zowel bogen als tonneau klep, alles liep weer als een trein. Helaas bij het nalopen erna zag ik nog steeds lekkage in het cabrio-motor compartiment achter de bank. Balen natuurlijk…
Toen ik iemand anders de kap liet bedienen en zelf keek wat er lekte zag ik dat het motorblokje olie lekt! Redelijk bizar… maar omdat ik al eerder het blokje verdacht van lekkage (alhoewel degenen die ik erover sprak zeiden dat dat eigenlijk niet kón lekken) had ik eerder al een 2e gebruikte pomp in huis gehaald.
Ik heb het motorblokje vervolgens uit de zwarte behuizing gehaald, losgeschroefd en vervangen voor het andere motorblokje. Andere motortje vastschroeven aan de tank, aansluiten op het printplaatje, dichtklikken, en draaien maar.
Testen…… 5e boog gaat keurig op tempo omhoog, motortje blijft draaien… draaien… maar de tonneau klep komt geen mm omhoog!
Grote vraag natuurlijk: kan dit het gevolg zijn van het wisselen van het pomp-motorblokje? Is er wellicht een reset nodig met een Tech II?
De tonneau-klep kan ik ook niet meer met de hand omhoog halen, het lijkt of er iets blokkeert…
Iemand ideeën?
Ps.
Overigens lijkt de lekkage nu wel geheel opgelost, dus ik denk dat écht het motortje ook lek was…