Caab ter zielen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
chriscamf

Caab ter zielen

Bericht door chriscamf » di 14 apr, 2015 14:46

Na twee jaar in een gelukkig huwelijk veel tijd, liefde, geld en energie te hebben gestopt. Is onze relatie gestrand. Na de vele kilometers die we samen hebben doorgemaakt, is de rek eruit. En tjsa, soms moet je keuzes maken met je hoofd en niet met je hart. De Saab is uit zijn leiden verlost, en zijn wederhelft heeft hiervan groot verdriet.

Nadat we onze relatie keer op keer nieuwe energie gaven, is de motor opgebrand. Mijn eerste zwarte Caab 900NG 2.3 injectie is bij me weg. Uit 1994, dus eerste model van de nieuwe generatie. Saab heeft mijn hart gestolen, maar het is nu goed om even afstand te nemen. Rust. :?

In de periode dat we gelukkig getrouwd waren,ben ik heel wat wijzer geworden! Veel geleerd van de Saab, en veel zelf kunnen sleutelen aan mijn zwarte dame. In de korte maar intense twee jaar die we samen waren, hebben we (soms zelf en soms onder bezielende leiding van onze relatie therapeut van Leenen uit Delft) het nodige weten op te pakken. ;-(+

Verder heb ik mijn liefde altijd goed onderhouden en netjes met de hand gewassen. Ze is triple black. Zwarte lederen bekleding, zwarte lak en zwarte
lekvrij goed dak! (ziet er top uit, topless nog beter;)).

Een kapotte balans-as zorgde voor onze onvermijdelijke scheiding. Na ruim €6500,00 aan kosten verder te zijn in twee jaar (los van de aanschaf), was het advies van diverse garage-advocaten...'meneer, het is beter als u gewoon gaat scheiden'.

Omdat ik liever eerlijk ben over de mankementen van mijn geliefde...Wat moet de volgende echtgenoot er nog aan doen?

- stoelverwarming werkt niet (matjes zijn kapot)
- balans-as vervangen of eruit slijpen. Kan prima zonder
- draagarmrubbers voor moeten vernieuwd
- remblokjes voor zijn binnenkort aan vernieuwing toe
- de achterklep vertoond wat roest (als je hem heft kijk je er tegenaan)
- airco werk niet (is voor mijn tijd al omgeleid)

Mocht je interesse hebben in meer info, kun je me altijd even bellen/mailen of whatsappen 06-30729244. Of bekijk hier de advertentie.

saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=9627" onclick="window.open(this.href);return false;

De vraagprijs is € 550,00.

Er zijn altijd vragen als dit soort berichten te wereld bereiken. Ik ben uiteraard bereikbaar hiervoor. Mijn ega (staat nu geschorst) wil hier liever geen commentaar op leveren.

Om mijn verdriet niet de overhand te laten nemen, ben ik momenteel even mijn 'slettenperiode' in gegaan. Daarom ben ik momenteel de dagen aan het slijten met een Ford Ka... :O: .I know. Maar liefdesverdriet laat een mens rare dingen doen. :evil:

AeroR
Geregistreerd lid

Re: Caab ter zielen

Bericht door AeroR » di 14 apr, 2015 15:15

Zuur verhaal maar mooi opgeschreven. Sterkte met het verlies

LeonR
Geregistreerd lid

Bericht door LeonR » di 14 apr, 2015 21:17

Oei,

Euro 6.500,- in twee jaar verspijkerd en dan de stekker er uit. Wil je kwijt wat je allemaal hebt laten doen voor dat geld want bij een dergelijke investering past het niet dat die zomaar verdampt.

John Doe
Geregistreerd lid

Bericht door John Doe » wo 15 apr, 2015 8:46

chriscamf schreef:..... Mijn ega (staat nu geschorst)...

Om mijn verdriet niet de overhand te laten nemen, ben ik momenteel even mijn 'slettenperiode' in gegaan.
:-S+

chriscamf

Bericht door chriscamf » wo 15 apr, 2015 8:47

Dat klopt, maar op een gegeven moment moet je gewoon stoppen. Het is niet meer rendabel. De auto gaat nooit meer iets opleveren. Er zijn zoveel zaken die elke keer voor de deur stonden. En elke keer denk je; nou laten we er die 700,00 maar schokken, dan kan ik wel weer even voorruit. Doordat er telkens een tussenpauze in zit, valt dat niet meer op. Tot nu de balans-as ketting sneuvelde...als ik dat weer moet oppakken ben je wéér 700 verder. Kortom, of de stekker had er eerder getrokken moeten worden...of ik had de loterij moeten winnen.

Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » ma 27 apr, 2015 0:25

Wat een sneu verhaal, sterkte met het verwerken en het vinden van een nieuwe liefde! Ik herken je pijn, een aantal maanden terug moest ik een soortgelijke moeilijke knoop doorhakken. Het resultaat is een jonger exemplaar met een stuk minder ehm ervaring, nudge nudge...

99turbo1978
Donateur
Donateur

Bericht door 99turbo1978 » wo 20 mei, 2015 15:28

chriscamf

Bericht door chriscamf » vr 22 mei, 2015 11:11

Wow, dat is raar? Hij is inderdaad verkocht aan een man die heb zou opknappen. Wilde er alle tijd voor nemen om de balans-asketting te fiksen. Die is namelijk overleden. Maar man man man, wat ziet die wagen eruit. Dat doet pijn. ;-(+ Heel erg sneu om te zien wat dáár mee gebeurt is. Ai....

Benieuwd wat hij gaat opbrengen. Mocht iemand er nog vragen over hebben. Ze hebben duidelijk niet de gebreken getoond op de site. Jammer, straks koop iemand deze wagen en krijgt de Saab weer een slechte naam. Zonde.

Ik pak even wat tissues.

C.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » vr 22 mei, 2015 11:18

Pijnlijk.... :| Vreemd verhaal, iemand wil hem fiksen en ineens staat ie bij BVA?

Beschrijving vermeldt wel: "Kap en mechaniek in orde, nieuwe koppeling, motor maakt bijgeluid (balansas), gedeelte stootstrip ontbreekt. schaafplek l.v. gebruikssporen".

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » vr 22 mei, 2015 11:43

Met een veiling weet je toch nooit wat je precies koopt (je kunt geen proefritje maken, de auto alleen al starten zal wellicht al niet gaan), risicootje hou je en om daar nou achteraf over te gaan mekkeren... Zegt meer over de mekkeraar dan over de Saab mijns inziens!
Hopelijk komt-ie in goede handen, en anders , tsja...

chriscamf

Bericht door chriscamf » vr 22 mei, 2015 12:47

Ik vrees niet dat hij in goede handen komt...een echte Saab liefhebber komt niet op dit soort veilingen denk ik. We gaan het zien, wie weet wordt de nieuwe eigenaar wel lid van het forum. In ieder geval, los van de balan-as doe je een goede koop. Alles in ongeveer vervangen geweest.

Maar die schade en de zaken die missen, die is hij niet achter gelaten.

Plaats reactie