HELP Stuurwiel bediening Canbus Caab 2006

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Kizzy
Geregistreerd lid

HELP Stuurwiel bediening Canbus Caab 2006

Bericht door Kizzy » za 04 jul, 2015 14:02

Sinds september vorig jaar ruilde ik mijn 2000 Aero ( staat nog steeds te koop geinteresseerd laat aub iets weten) voor een 2,8 Aero uit 2006 met volgens de vorige eigenaar 314 pk
Alles aan deze wagen is ronduit fantastisch, optrekken cruisecontrol xenons m.a.w. quasie perfect moest het telefoon en navigatie systeem beter zijn.
Al deze audiosystemen moesten verzameld worden en een zeemans- begrafenis gegeven boven de Marianne trog opdat we het nooit meer zouden moeten aanschouwen.
Het navigatie systeem werk amper zoals het moet ik blijf wel bij mijn Mio of gsm voor de vakantie navigatie. Dat het alleen in het Engels is daar nog aan toe, peperduur in upgrade en stuurt mij vaak verkeerd.
Voor het telefoon systeem heb ik een tweede sim nodig maar deze geeft mijn provider niet.Bluetooth dan maar, is aanwezig vindt mijn telefoon doch is niet geschikt voor de communicatie??????????
Het volume gaat amper luid genoeg en vind maar eens audio onderdelen.
Uitbouwen dan maar en vervangen door aftermarket:
De oude unit moet blijven want maakt deel uit van het dashboard en is geen 2Din module, ook de knipperlicht functie en alle andere biepjes passeren hier! En wat te zeggen van de stuurwiel bediening.
Ja ik haat deze unit hartsgrondig en wil er van af.
Het liefst van al wil ik heel de middenconsole aanpassen Radio en CD eruit en vervangen door mijn Pioneer uit mijn vorige Caab.
Reeds menig uur doorgebracht op zoek naar een CANBUS STUURWIEL INTERFACE doch het model voor 2006 is mij nog steeds een raadsel.
Ook Pioneer heeft blijkbaar geen stuurwiel bediening al hoewel ik op een site een kabel heb gevonden doch gisteren op de chat melde men mij geen oplossing te hebben.
Ook Navi laat mij niet direct iets weten
Heeft iemand ervaring met deze materie of zelf een stuurwiel bediening geplaats?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: HELP Stuurwiel bediening Canbus Caab 2006

Bericht door jansen » za 04 jul, 2015 17:10

Je Saab mag dan wel van 2006 zijn , alleen de audio, navi, en de fabriekstelefoon stammen uit de eind jaren 2000, toen is dat glasvezel systeem ontwikkeld, bleutooth versie 1.0 ondersteund alleen oortjes en nog helemaal geen telefoons dat bestond toen nog niet, tja dat is wel een nadeel als je als merk pionier wilt zijn in techniek wordt je op den duur ingehaald door de tijd, je hebt gewoon de verkeerde auto gekocht een andere bouwjaar van 2007 bijvoorbeeld dan had je deze problemen niet.

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » zo 05 jul, 2015 12:54

je hebt gewoon de verkeerde auto gekocht een andere bouwjaar van 2007 bijvoorbeeld dan had je deze problemen niet.
weet je dat dan als je een nieuwe wagen koopt?
De navigatie spreekt Engels
De wagen zelf Duits!? Want is import uit Duitsland naar Nederland die uiteindelijk in België beland.
Als Saab dan toch zo pionierd waarom is de unit niet uitbouwbaar een klassieke dubbeldin was stukken makkelijker geweest

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 05 jul, 2015 13:42

Kizzy schreef: een klassieke dubbeldin was stukken makkelijker geweest
Dat vonden ze bij Saab (lees GM) kennelijk ook. Wat niet wegneemt dat het systeem van 2002-2006 een blijk was van een sterke behoefte bij Saab om de modernste en innovatieve technieken toe te passen in hun modellen waarin een sterke computerisering in integratie van systeemonderdelen aan de orde was. Helaas is dat ook weer snel achterhaald/verouderd, was het niet storingsvrij en waren er productietechnische redenen om voor een ander systeem te kiezen.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 05 jul, 2015 15:43

en waren er productietechnische redenen om voor een ander systeem te kiezen.
De kostprijs was te duur, daarom zijn ze ook overgestapt naar een klassiek dubbeldin,s en andere leveranciers.

Maar je had jezelf ook wel wat beter kunnen verdiepen in de voor en nadelen van een model.

Plaats reactie