Schokbrekers, maar welke?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
frits_1966
Geregistreerd lid

Schokbrekers, maar welke?

Bericht door frits_1966 » vr 24 jul, 2015 11:50

Beste mensen,

Ik ben heel blij met de feedback op dit forum. Geweldig, als ik zelf snap hoe mijn SAAB wekt, ga ik anderen beslist ook adviseren, tot dat moment blijf ik - met excuus - even vragen.
Mijn schokbrekers voor (SAAB 9-3 2.0 Cabrio AERO) moeten vervangen worden. Wat past het beste, wat raden jullie aan? Veel dank!

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Schokbrekers, maar welke?

Bericht door Thieuke » vr 24 jul, 2015 12:00

Wat verwacht jij van het weggedrag van jou saab?

Ik zou een setje bilstein b12 adviseren, met stuurbrace mocht je die nog niet hebben, en een 4 punts harnas aan de onderkant .

Of jij daar blij van wordt weet ik niet.

Zelf heb ik overigens een stetje bilstein b6 met Aero veren op mijn 9-5.

Maar waar ik eigenlijk naar toe wil is dat je even aangeeft wat je wil.

Er zijn nogal wat mogelijkheden:
Sachs, Monroe, Bilstein (b4, b6, b8, b12), koni FSD, foekiejoekie....... Allemaal met eigen karakteristiek

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » vr 24 jul, 2015 12:09

Zoals hiervoor gezegd, heel veel meningen. Bilstein B6 wordt echter algemeen gewaardeerd. Ik ga deze bij mijn 9-3 cabrio volgende week monteren. Nu zitten er Koni FSD bij mij onder. Ik kan hier niets over zeggen qua comfort of rijgedrag want deze zijn lek.

frits_1966
Geregistreerd lid

Bericht door frits_1966 » vr 24 jul, 2015 12:10

Dankjewel, ik heb geen idee wat ik moet doen: de dealer hier adviseert FEDERBEIN V SPORT ORANGE CV F/
(Federbein is natuurlijk schokbreker, geen merk) maar wat het merk wel is, ik heb geen idee. Veel dank voor jouw reactie overigens!

Thieuke schreef:Wat verwacht jij van het weggedrag van jou saab?

Ik zou een setje bilstein b12 adviseren, met stuurbrace mocht je die nog niet hebben, en een 4 punts harnas aan de onderkant .

Sachs, Monroe, Bilstein (b4, b6, b8, b12), koni FSD, foekiejoekie....... Allemaal met eigen karakteristiek

frits_1966
Geregistreerd lid

Bericht door frits_1966 » vr 24 jul, 2015 12:12

Mijn ouder schokbrekers waren verroest. In Nederland zijn er nieuwe onder gezet. In de oude situatie stuurde de SAAB lekker strak, prettig en direct contact met de weg. Sportief dus. De nieuwe zijn heel comfortabel maar dat zoek ik nu net weer niet...
Thieuke schreef:Wat verwacht jij van het weggedrag van jou saab?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 24 jul, 2015 12:27

Die federbein (leuk woord :) ) zou zomaar gewoon Sachs kunnen zijn. Persoonlijk zou ik het zeker willen weten.

Als je wat sportiever wil zou ik inderdaad voor b6 gaan voorzien van Aero veren.

Maar, sportief of comfort is natuurlijk heel erg persoonsgebonden.
Ik vind b6+Aero net niet te hard (voor de Belgische wegen). Maxmink heeft b8 + verlaging, maar zou eigenlijk nog harder willen..... (tenminste..... tijdje terug nog wel).

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » vr 24 jul, 2015 20:20

Je hebt een Aero lees ik. In combinatie met Bilstein B6 een sportieve combi lijkt me.

Als je de kans hebt zou ik met een forummer meerijden die zo'n combinatie heeft.
Ik heb standaard veren met B6 Bilstein. In NL super. Op slechte wegen (Italie) iets minder prettig. Je mag rustig een keer meerijden om die combi te ervaren.
Ik woon in de omgeving van Eindhoven.
Succes met je keuze

grt
Sabriolet 8)

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » za 25 jul, 2015 11:39

Hier Aero veren met b6 en het is geen cruiser meer met die dempers. je bent welkom voor een testrit, regio Zuid Limburg

smeedereynde
Geregistreerd lid

Bericht door smeedereynde » di 28 jul, 2015 11:21

ik heb recent een coilover kit laten plaatsen van KW, in combinatie met veerpootbrug.
initieel (ivm keuring in belgie) slecht 7 mm verlaagd > zelfs dan al heel groot verschil te merken met de originele aero ophanging.
nu verder verlaagd tot 25 mm tov aero onderstel > ben er heel tevreden van, ligt iets harder op de weg, maar zeker niet oncomfortabel.
wegligging super :O: :lol:

frits_1966
Geregistreerd lid

Bericht door frits_1966 » wo 29 jul, 2015 11:58

Beste mensen, super dank voor jullie reactie(s). Ik kan hier echt verder mee. Top!

Plaats reactie