lekkage kapcylinders

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jor
Geregistreerd lid

lekkage kapcylinders

Bericht door jor » ma 24 aug, 2015 8:42

Ja ook mijn geliefde caab heeft die makke :twisted: .Nu heb ik op I n gezocht of er nog mogelijkheid is ipv vervangen van deze erg dure cylindertjes.Nou is er een firma in UK die daar spul voor heeft.Ik wil de naam niet noemen ivm de mierenliefhebbers die daar op reageren. 8) Dat spul zou de dichtingen weer soepel maken en men zou weer voor jaren van deze lekkage verlost zijn .Zo n liter fles kost +_ een tientje en zou de gok waard zijn.Zijn er mensen die daar al ervaring mee hebben opgedaan?

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: lekkage kapcylinders

Bericht door wysiwyg » ma 24 aug, 2015 20:49

Nee en ja ik ben best benieuwd naar de naam van het spul. Lijkt mij te mooi om waar te zijn...

MMB
Donateur
Donateur

Bericht door MMB » ma 24 aug, 2015 22:16

Het lekken van de cilinders wordt meestal veroorzaakt doordat de pakking tussen de cilinderbuis en de plungerstang versleten is.

De olie welke is voorgeschreven heeft een specifieke samenstelling voor de hydraulische pomp. Mixen met ander olieën of additieven kan een nadelige effecten hebben op de functie van de pomp.

Ik zou daarom erg voorzichtig zijn met het toevoegen van een goedje waarvan je niet precies weet wat het doet en hoe het zich gedraagt met de olie in de pomp en je mogelijk het risico loopt op andere problemen in je pomp.

Uit nieuwsgierigheid van welk bouwjaar is je cabrio ?

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » di 25 aug, 2015 7:32

Uit nieuwsgierigheid van welk bouwjaar is je cabrio ?[/quote]

Mijn caab is in 1998 op kenteken gezet.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » wo 16 sep, 2015 22:49

Volg anders dit topic: viewtopic.php?f=37&t=140662