Een hermetisch afgesloten bijrijdersdeur.....

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Robenel
Geregistreerd lid

Een hermetisch afgesloten bijrijdersdeur.....

Bericht door Robenel » zo 11 okt, 2015 13:47

Goedemiddag Caab-forummers,

Even een vraag over de centrale vergendeling. Heb op t forum al diverse artikelen gelezen en begrijp waarom de centrale vergrendeling de laatste tijd niet lekker werkte. Nu had ik er weinig problemen mee want deed de bijrijdersdeur van de Caab gewoon old skool op slot :D En naderhand weer old skool open natuurlijk.
Recent heeft de centrale vergrendeling blijkbaar nog n keer gewerkt bij het afsluiten; ik vergat de bijrijdersdeur maar hij was toch op slot.
Bij een volgende rit wilde de bijrijdersdeur niet meer van het slot af. Kon ik voorheen nog aan het knopje op de deur trekken om de deur van slot af te halen. Nu lukt dat niet, het lijkt wel of er een Caab-kabouter in de deur zit die permanent aan het knopje trekt. Het knopje schiet dus ook onherroepelijk terug als je hem probeert uit te trekken.
Bijkomend nadeel is dat de bijrijdersdeur nu gewoon niet open gaat!!!!!
En lastig is ook dat ik de binnenbekleding er niet af kan halen omdat de schroeven aan de onderkant niet bereikbaar zijn :-S+
Iemand een idee of tip hoe ik de bijrijdersdeur weer op n fatsoenlijke manier open kan krijgen zodat ik de bekleding eraf kan halen en de boel kan repareren? Oja, het betreft een 96-er 900 NG

Alvast bedankt voor het meedenken
Robert

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Een hermetisch afgesloten bijrijdersdeur.....

Bericht door jansen » zo 11 okt, 2015 19:39

Iemand een idee of tip hoe ik de bijrijdersdeur weer op n fatsoenlijke manier open kan krijgen
De rechterdeur zit elektronisch op crimelock, daarom krijg je hem mechanisch niet meer van het slot, dat gaat alleen elektronisch , de aansturing zit in de linker voordeur, kijk daareens in ofdat alle aansluitingen goed op z.n positie,s zitten want soms wil een stekkerverbinding bij het dicht gooien weleens uitelkaar komen.

Robenel
Geregistreerd lid

Bericht door Robenel » zo 11 okt, 2015 21:00

Hi Jansen,

Tnx voor de tip! Ik ga de linker deur eens van binnen bekijken.
Zijn er nog andere mogelijkhedennom dat crime lock eraf te krijgen?

Groeten
Robert

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » zo 11 okt, 2015 21:36

Wat ik me afvraag is hoe je hem van crimelock af krijgt wanneer je accu is leeggelopen.
Want via de noodopeningprocedure (optillen van de deurklink) krijg je hem dan niet open toch? :roll:.

:arrow:

vlietmansje
Geregistreerd lid

Bericht door vlietmansje » zo 11 okt, 2015 23:08

Geen idee of dit domme opmerking is: accu losmaken?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 11 okt, 2015 23:16

@vlietmansje: dat is een logische gedachte, maar... als alle deuren op slot zitten dan kun je de motorkap
niet openen en dus ook niet de accu loskoppelen.

Als er een trekhaak gemonteerd is dan kun je vaak via de stekker van de trekhaak van buitenaf een 12V-bron aansluiten.
Risico daarbij is dat er schade kan ontstaan aan interne stuurunits van je Saab.

hanske1
Geregistreerd lid

Bericht door hanske1 » zo 11 okt, 2015 23:46

Robenel schreef:................het lijkt wel of er een Caab-kabouter in de deur zit die permanent aan het knopje trekt.

Speel de laatste nieuwe cd van Dries Roelvink in je auto af................................dat zal hem leren!!! beerchug:

Robenel
Geregistreerd lid

Bericht door Robenel » ma 12 okt, 2015 7:22

En dan wachten tot je PLOP hoort zeker!
Arme Dries..... Of arme kabouter :D :D :D

Plaats reactie