twee keer zoveel hits op zoekterm 'cabrio' op autotrader

Voor alle Saab cabrio rijders
WimZ
Geregistreerd lid

twee keer zoveel hits op zoekterm 'cabrio' op autotrader

Bericht door WimZ » vr 07 jul, 2006 9:20

Hoorde gisteren op de radio dat er in plaats van de normale 16.000 keer dat er per week gezocht wordt op 'cabrio', dat nu het dubbele was. Ook is de gemiddelde prijs van het aanbod van 18.000 euro naar 19.000 euro opgeschoven....

Van de ene kant verklaarbaar, maar toch ook wel weer suf dat nu het even (te) warm is, men en masse op zoek gaat naar een cabrio. Eigenlijk was het begin van deze week echt te warm: ik vind het zelf ook weer niet prettig om helemaal ingesmeerd met zonnebrand op t werk te verschijnen en dan de hele dag aan mijn toetsenbord vast te kleven... dus ik heb hem zelfs laten staan. 80% van het jaar is het wat mij betreft beter toeven in de cabrio.

Wat vinden jullie?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: twee keer zoveel hits op zoekterm 'cabrio' op autotrader

Bericht door 72sonett-III » vr 07 jul, 2006 16:44

WimZ schreef:Wat vinden jullie?
Nogal impulsief koopgedrag... wat doe je met die cabrio als over twee weken de zon weer weg is?
Als ik bij extreme hitte de keus heb tussen een cabrio of een airco, dan kies ik de airco...

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 07 jul, 2006 17:22

Ja, vreemd dat impulsieve gedrag. Is het een paar weken slecht weer, boekt iedereen een vakantie naar de zon, die statisch dan weer in een hittegolf moet vallen... kan niet anders. Na regen komt immers altijd weer zonneschijn :-)

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » vr 07 jul, 2006 17:37

Er zijn ook mensen die er een willen huren dus........
die zoeken idd op CABRIO. :wink:

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » vr 07 jul, 2006 17:40

Ik heb er geen moeite mee.
Kap open en de ventilatie roosters met airco aan op je lichaam gericht. Prima uit te houden.

Heb het geluk dat ik me niet zo snel hoef in te smeren. (kwestie van "piment" volgens van Kooten en de Bie) :D

Stef cabrio
Geregistreerd lid

Re: twee keer zoveel hits op zoekterm 'cabrio' op autotrader

Bericht door Stef cabrio » vr 07 jul, 2006 17:57

72sonett-III schreef:
WimZ schreef:Wat vinden jullie?
Nogal impulsief koopgedrag... wat doe je met die cabrio als over twee weken de zon weer weg is?
Als ik bij extreme hitte de keus heb tussen een cabrio of een airco, dan kies ik de airco...
Voor mij is zeer eenvoudig: met draaglijke temperaturen,zoals meestal dus, de kap naar omlaag en genieten van de wind en bij extreme hitte de kap omhoog laten en de airco een beetje op :!:

Zelfs als de zon weg is is het leuk cabrio rijden bij 25 graden :cooldude2:

JT
Geregistreerd lid

Bericht door JT » vr 07 jul, 2006 19:00

Cabrio rijden is h e e r l i j k.
2 jaar geleden hebben mijn vrouw en ik een maand lang een Saab 9 3 cabrio gehuurd.
Ik was vergeten waar en national car retal was het antwoord van het forum.

Mijn vrouw is helemaal verzot op de 9 3 cabrio. In de aero-look/uitvoering is het haar ultieme auto...
Die komt er wel, die 9 3

Ikzelf rijd al 3 jaar fanatiek in mijn Peugeot 504 cabrio uit 73...
Ook als het iets kouder is, ook als het bloedheet is, ik mag mezelf wel beschouwen als een die-hard, zelfs klanten bezoek ik in het oude beestje, direct een leuk gesprek...
Zonder airco natuurlijk. Wel handschoenen voor de iets koudere dagen en een vest met opstaande kraag (pet staat me helaas niet).
Bij regen blijft ie natuurlijk binnen, de kleur verandert bijna spontaan in bruin. :oops:

In een Cabrio rij je rustiger
In een Cabrio geniet je meer van de omgeving
In een Cabrio is rijden nog meer rijden
En TomTom kan plannen zonder snelwegen.

Ideaal. Hoef ik jullie niet te vertellen...

fritjof
Geregistreerd lid

Bericht door fritjof » ma 10 jul, 2006 22:06

JT schreef:Cabrio rijden is h e e r l i j k.
2 jaar geleden hebben mijn vrouw en ik een maand lang een Saab 9 3 cabrio gehuurd.

Mijn vrouw is helemaal verzot op de 9 3 cabrio. In de aero-look/uitvoering is het haar ultieme auto...
Die komt er wel, die 9 3

Ook als het iets kouder is, ook als het bloedheet is, ik mag mezelf wel beschouwen als een die-hard, zelfs klanten bezoek ik in het oude beestje, direct een leuk gesprek...
Zonder airco natuurlijk. Wel handschoenen voor de iets koudere dagen en een vest met opstaande kraag (pet staat me helaas niet).
Bij regen blijft ie natuurlijk binnen, de kleur verandert bijna spontaan in bruin. :oops:

Mijn cabrio gaat alleen bij regen en onder de 15 graden dicht. Soms even bijverwarmen en ....Saab staat bekend om zijn goede verwarming.

monsjou
Geregistreerd lid

Onderwerp: Re: twee keer zoveel hits op zoekterm 'cabrio' op

Bericht door monsjou » ma 10 jul, 2006 22:20

Lastig om hierop te reageren als eigenaar van een zojuist (3 weken) gekochte 93 cabrio 2001. Ik kan alleen zeggen dat van impulsief aankopen geen sprake is. Zijn namelijk geen echt goedkope dingetjes. Na eerst 3x met dak nu een zonder dak. Ik moet zeggen FAAANTASTISCH.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 10 jul, 2006 22:37

JT schreef:Mijn vrouw is helemaal verzot op de 9 3 cabrio. In de aero-look/uitvoering is het haar ultieme auto....
Tijdens de laatste vakantie in Spanje zag mijn vrouw op dezelfde parkeerplaats waar onze '91 900i stond, een zwarte (NG) 900 SE cabrio te koop, ze was meteen om.... Er is iets met vrouwen en SAABs in het algemeen. Zij heeft in 1984 ook onze '79 96 gekocht, rijdt ze nog steeds wel eens in....

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 11 jul, 2006 7:08

JT schreef:Cabrio rijden is h e e r l i j k.

Die komt er wel, die 9 3

Kom ik jou dan regelmatig tegen in de omgeving Emst? Daar zie ik de laatsate paa dagen telkens zo'n bolide langskomen. Bordeaux rood als ik het goed heb.

WimZ
Geregistreerd lid

Re: Onderwerp: Re: twee keer zoveel hits op zoekterm 'cabrio

Bericht door WimZ » di 11 jul, 2006 8:53

monsjou schreef:Lastig om hierop te reageren als eigenaar van een zojuist (3 weken) gekochte 93 cabrio 2001. Ik kan alleen zeggen dat van impulsief aankopen geen sprake is. Zijn namelijk geen echt goedkope dingetjes. Na eerst 3x met dak nu een zonder dak. Ik moet zeggen FAAANTASTISCH.
Ik generaliseerde natuurlijk wel heel erg. Ik vond het nieuwsbericht opmerkelijk. Net toen het haast te warm was voor het lekkere ontstond er een run op cabrio's terwijl je (vooral in een Saab) gemiddeld zeker 2 van de drie dagen lekker open kan rijden.

Ik wil niets afdoen aan diegenen die toevallig net hun lang gedroomde Saab cabrio hebben aangeschaft. Dat had ongetwijfeld ook net in een ander deel van het jaar kunnen zijn en / of bij een andere temperatuur.

AvH
Geregistreerd lid

cabrio verkopen ??

Bericht door AvH » di 11 jul, 2006 10:30

Goedendag,

Ik zie op de wegen steeds meer saabs cabriolets rondrijden

wat ik echter niet snap dat wij onze saan cabriolet maar niet kwijtraken
ben zelfs gezakt in de prijs en de auto is echt 100%

Wij hebben hem nu 3 jaar in ons bezit , destijds ben ik stad en land afgeweest om een goede cabrio aan te schaffen(vaak voor niets gereden) maar in Naarden was de bekende KLIK er

Verkopen doen we ivm ander werk en hij staat meer in de stalling dat we er mee rijden
Maar waar ik ook adverteer niemand reageerd en als ze reageren willen inruilen(mag-ben op zoek naar kleine auto voor vriendin) vragen ze de hoofdprijs) voor hun auto

Saab is uit 94
met de mooie kleur blauw&blauwe kap
Beige int.
17" lm velgen org.saab
en vorige maand zonder problemen door de keuring
ook de airco opnieuw laten afvullen, werkte niet meer na de winter (nu weer perfect)

Ik vraag in deze staat € 8250,-

foto's plus info via mail

hitcham
Geregistreerd lid

Bericht door hitcham » di 11 jul, 2006 19:17

AvH, begin nog even een nieuw onderwerp in "Te koop aangeboden", uiteraard voorzien van mooie foto's en volledig verslag van de opties, historie en staat van de auto. Je zult dan ook mensen bereiken die gericht aan het zoeken zijn op dit forum. Veel succes gewenst met de verkoop, al zul je er waarschijnlijk spijt van gaat krijgen als je afscheid moet nemen van je Saab...

De Flok
Geregistreerd lid

Re: cabrio verkopen ??

Bericht door De Flok » di 11 jul, 2006 22:23

AvH schreef:Goedendag,

Ik zie op de wegen steeds meer saabs cabriolets rondrijden

wat ik echter niet snap dat wij onze saan cabriolet maar niet kwijtraken
ben zelfs gezakt in de prijs en de auto is echt 100%

Wij hebben hem nu 3 jaar in ons bezit , destijds ben ik stad en land afgeweest om een goede cabrio aan te schaffen(vaak voor niets gereden) maar in Naarden was de bekende KLIK er

Verkopen doen we ivm ander werk en hij staat meer in de stalling dat we er mee rijden
Maar waar ik ook adverteer niemand reageerd en als ze reageren willen inruilen(mag-ben op zoek naar kleine auto voor vriendin) vragen ze de hoofdprijs) voor hun auto

Saab is uit 94
met de mooie kleur blauw&blauwe kap
Beige int.
17" lm velgen org.saab
en vorige maand zonder problemen door de keuring
ook de airco opnieuw laten afvullen, werkte niet meer na de winter (nu weer perfect)

Ik vraag in deze staat € 8250,-

foto's plus info via mail
Ik ben er heilig van overtuigd dat je auto de vraagprijs waard is, maar het probleem zit 'm denk ik in het feit dat je voor een kleine 11 mille ook al een 9-3 cabrio kan scoren met goed zoeken. Die is dan toch 4 a 5 jaar jonger. Misschien ook lastige kleur om te verkopen, zwart of donkerblauw trekt naar mijn mening toch een groter publiek. Nu wil ik niet zeggen dat je te duur bent, maar anderen worden gewoon goedkoop. Ik had twee jaar geleden ook niet kunnen dromen dat ik een 9-3 kon rijden, en nu heb ik er al 4 maanden eentje onder de kont. In ieder geval heel veel succes met de verkoop.

Weer on-topic; Aantal hits is inderdaad wel opvallend hoog, maar ik moet zeggen dat ik met dit weer ook stiekem vaker op cabrio zoek, gewoon om oven te kijken en te kwijlen. Wie weet staat er iets leuks tussen. Maar wil eigenlijk nog zeker een jaar met m'n dichte 9-3 rondrijden.

Plaats reactie