Voor alle Saab cabrio rijders
-
verheyden
- Geregistreerd lid
Bericht
door verheyden » za 15 jul, 2006 15:12
Van mijn 9-3 uit 98 opent de afdekplaat niet ver genoeg meer waardoor de kap bij het openen er net op blijft hangen. Als ik met de hand de klep dan even iets open duw zakt het dak erlangs. Ik moet dan wel uit de auto... en dat sukt. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen...
Graci
Job
-
Red76
- Geregistreerd lid
Bericht
door Red76 » za 15 jul, 2006 15:15
Te weinig olie in de kapconstructie
Bij de dealer trekken ze ff 400 euro uit je zak, bij Bnl cars in Boxtel doen ze het voor een appel en een ei

-
rene
- Geregistreerd lid
Bericht
door rene » za 15 jul, 2006 17:11
Hij kan ook olie via de cilinders lekken wardoor je bij moet vullen.
Rene.
-
verheyden
- Geregistreerd lid
Bericht
door verheyden » za 15 jul, 2006 21:01
Waar zitten die cilinders en hoe kom ik erbij?
-
verheyden
- Geregistreerd lid
Bericht
door verheyden » wo 26 jul, 2006 12:09
Opgelost...
Nadat de bekleding weg heb getrokken bleek de borgpen bijna uit de stang te liggen. Daardoor zat er net een paar millimeter speling wat in de afdekklep een paar centimeter werd (hefboom). Met een tangetje teruggeduwd en een borgringetje eromheen. Was alles. Fluitje van een cent.

-
paul dorrestein
- Geregistreerd lid
Bericht
door paul dorrestein » vr 18 aug, 2006 14:47
bij mij was de borgpen gebroken, wat je niet kunt zien aan de buitenkant.Ook hier ging de afdekkap niet helemaal open
-
Rooie Cabrio
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rooie Cabrio » za 05 mei, 2007 14:08
Dankzij het forum en deze topic, sluit mijn afdek kap weer perfect. Ook een afgebroken borgpen.
Mijn dank voor de tip, kan de kap weer dicht als het volgende week weer eens regent.
-
GJK
- Geregistreerd lid
Bericht
door GJK » wo 16 mei, 2007 0:31
Vorige week hoorde ik een knal en daarna ging de klep niet ver genoeg meer open. Bleek een kruiskoppeling te zijn. Geen idee van de kosten, want werd onder garantie verholpen (BNL Boxtel). Doet 't weer prima.