Saab 900NG 1995 cabrio dak zit vast

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
dmaurissens
Geregistreerd lid

Saab 900NG 1995 cabrio dak zit vast

Bericht door dmaurissens » vr 04 mar, 2016 20:58

Hallo,

Ik heb een dakprobleem met mijn Saab 900NG Cabriolet. Bij het openen van het dak komt eerst het stuk met de achterruit omhoog. Er zijn twee vergrendelpunten in U vorm waar een motorgestuurde vergrendeling waarschijnlijk links en rechts een vergrendelpen uittrekt. Ik kan nergens bij die vergrendeling niet via de koffer en ook niet via het neerklappen van de achterleuning.

Heeft iemand dit probleem gehad en hoe krijg ik dit los? Heeft er iemand een werkplaats handboek voor de Cabriolet? Een vraagbaak van de 900 van Haynes vertelt niets over de cabrio... is er een ander boek in de handel?

Bedankt bij voorbaat voor de hulp.

Danny

martinphili
Geregistreerd lid

Re: Saab 900NG 1995 cabrio dak zit vast

Bericht door martinphili » vr 04 mar, 2016 21:15

Een echt werkplaatshandboek heb ik niet maar wel een PDF 900ng top diagnosis and troubleshooting.
Ik heb het niet helemaal doorgelezen voor jouw probleem dus ik durf niet te zeggen of dat er in staat maar ik kan dat PFD wel naar je mailen als je dat wilt. Het kan ook op andere momenten van pas komen. Dat dak van een 900 ng is niet het meest betrouwbare dat Saab ooit gemaakt heeft.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 05 mar, 2016 0:39

heey
stroom op de kabel zetten van de aansturing (links in de koffer )
mvg werner

dmaurissens
Geregistreerd lid

Bericht door dmaurissens » za 05 mar, 2016 10:55

martinphili schreef:Een echt werkplaatshandboek heb ik niet maar wel een PDF 900ng top diagnosis and troubleshooting.
Ik heb het niet helemaal doorgelezen voor jouw probleem dus ik durf niet te zeggen of dat er in staat maar ik kan dat PFD wel naar je mailen als je dat wilt. Het kan ook op andere momenten van pas komen. Dat dak van een 900 ng is niet het meest betrouwbare dat Saab ooit gemaakt heeft.
Hallo, bedankt voor je reactie. Ja het dak is inerdaad niet erg betrouwbaar. Ik heb de wagen tweedehands gekocht bij 60.000km en het dak heeft het een 40.000km goed gedaan. Daarna niets dan problemen volgens de garage daar er een slechts gelast stuk inzat die scheef gelast was waardoor het dak iets uit de haak trekt. Maar hij heeft zo lang gefunctioneerd. Daarna het ene probleem na het ander. Ik heb zelf de twee hefarmen laten lassen die afgebroken waren en terug gemonteerd, maar het scheeft gelaste stuk zit er nog steeds in. Nu zit zoals gezegd de ontgrendeling vast, je hoort de moteren draaien maar het komt niet los. Ik heb een tweede Saab cabrio staan als donor voor dakonderdelen daar die erg duur zijn... De kap zelf regelen is niet mogelijk zover ik op het internet kan vinden, je habt daarvoor de GM TechII diagnose apparaat nodig dat enkel garages hebben...

Ja graag als je me die pdf wil opsturen, erg bedankt.

dmaurissens
Geregistreerd lid

Bericht door dmaurissens » za 05 mar, 2016 10:59

werli schreef:heey
stroom op de kabel zetten van de aansturing (links in de koffer )
mvg werner
Dag Werner,

Bedankt voor je reactie. Ik denk eerlijk gezegd wel dat er stroom op de motor staat, want je hoort dat hij pogingen doet om te ontgrendelen maar hij loopt vast...
Bedoel je via de aanstuurbox die de ganse kapsturing bevat, die sturing zit vol met vermogen transistoren die de motoren aansturen, maar die aansturing lijkt wel te werken daar ik de motor hoor.

Met vriendelijke groet, Danny

Edwins40
Geregistreerd lid

Bericht door Edwins40 » za 05 mar, 2016 15:39

martinphili schreef:Een echt werkplaatshandboek heb ik niet maar wel een PDF 900ng top diagnosis and troubleshooting.
Voor de liefhebbers of mensen die het ook nodig hebben staat het document hier ter download; http://www.saabservices.com/cvtop%20dat ... ooting.pdf

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » za 05 mar, 2016 17:12

Dat is inderdaad hetzelfde PDF dat ik op schijf heb staan.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 05 mar, 2016 18:20

heey
die motor zit rechts dus de bedoel ik niet
links zit een stekker
mvg werner

dmaurissens
Geregistreerd lid

Bericht door dmaurissens » ma 07 mar, 2016 1:07

Edwins40 schreef:
Voor de liefhebbers of mensen die het ook nodig hebben staat het document hier ter download; http://www.saabservices.com/cvtop%20dat ... ooting.pdf
Erg bedankt, ziet er een erg nuttig document uit.

Met vriendelijke groet. Danny

Plaats reactie