Cabriokap impregneren.
-
Jurdim
- Geregistreerd lid
Cabriokap impregneren.
Hoi.
Net wat lopen googelen en toen kwam ik cabriokap impregneer tegen van het merk Ultramar !!!
Heeft hier iemand ervaring mee ?
Ik had in eerste instantie Sonax cabriokap & Textiel impregneer maar 250 ML kost 21 euro en die troep vlekt op de lak als een nieuwe.
Daartegenover kost 1 liter Ultramar €29,50
https://www.youtube.com/watch?v=gQmYwbGvQZ0
Net wat lopen googelen en toen kwam ik cabriokap impregneer tegen van het merk Ultramar !!!
Heeft hier iemand ervaring mee ?
Ik had in eerste instantie Sonax cabriokap & Textiel impregneer maar 250 ML kost 21 euro en die troep vlekt op de lak als een nieuwe.
Daartegenover kost 1 liter Ultramar €29,50
https://www.youtube.com/watch?v=gQmYwbGvQZ0
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Re: Cabriokap impregneren.
Ja, ik heb hier ervaring mee. Ik heb de mijne ruim 1,5 jaar geleden geïmpregneerd met Ultramar. Kap is nog steeds mooi waterdicht, ook als het hoost, en de druppels 'parelen' nog steeds mooi op de kap.
-
Jurdim
- Geregistreerd lid
Mooi, Bedankt Rik, ga het direct bestellen.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Een tip kan nog zijn om de kap na het grondig reinigen opnieuw mooi zwart te verven en daarna te impregneren. Zo heb ik het tenminste gedaan.
-
Edwins40
- Geregistreerd lid
[]Misschien een off topic vraag, maar hoe heb je het verven van je dak gedaan?
Reden: Quote verwijderd
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Hiermee; https://www.kruidvat.nl/dylon-velvet-bl ... rf/p/23424" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel heel goed afspoelen na het verven vanwege de zoutoplossing.
Wel heel goed afspoelen na het verven vanwege de zoutoplossing.
-
polle
- Geregistreerd lid
Is dat eigenlijk een moeilijk klusje een kap terug verven?
Ik zou hzt eigenlijk eens willen doen maar durf niet goed.
Ik zou hzt eigenlijk eens willen doen maar durf niet goed.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Is absoluut geen moeilijk klusje.
Als ik het echter weer zou doen, dan zou ik tussen de kap en de carrosserie eerst een dekkleed of landbouwplastic aanbrengen omdat dit het wegspoelen van de zoute kleurspoeling na afloop behoorlijk vergemakkelijkt.
Als ik het echter weer zou doen, dan zou ik tussen de kap en de carrosserie eerst een dekkleed of landbouwplastic aanbrengen omdat dit het wegspoelen van de zoute kleurspoeling na afloop behoorlijk vergemakkelijkt.
-
Edwins40
- Geregistreerd lid
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Nee, die heb ik niet, maar neem van mij aan dat de kap weer heel mooi egaal zwart is te krijgen door genoemde behandeling.
-
jovamu
- Geregistreerd lid
Ik impregneer mijn kap al jaren met de impregneer die wordt verkocht bij ACTION voor nog een €2! werkt perfect en is ademend.
jovamu

jovamu
-
jovamu
- Geregistreerd lid
Hoe ga je dan te werk met die textielverf? Normaal gaat die in de wasautomaat, toch?
Jovamu
Jovamu