Disco!!!!! In de 900 cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Robenel
Geregistreerd lid

Disco!!!!! In de 900 cabrio

Bericht door Robenel » ma 23 mei, 2016 19:29

Hallo mede-caab rijders,

Onze cabrio is weer uit de winterstalling en alles lijkt weer goed te werken. Het probleem met het slot van de bijrijdersdeur is opgelost. Ik heb er niets aan gedaan maar de accu heeft 2x goed leeg gestaan dus wellicht is ergens een reset geweest :shock: Alles doet t weer en we hebben ook alweer lekker open gereden.
We hebben nu alleen disco in de auto. En dan bedoel ik niet quangeluid maar met de lampjes! Zo nu en dan reageert de auto niet op de contactsleutel. Deze gaat er wel in maar het lijkt of het systeem niet verder gaat dan de 1e stand. Als we dan door draaien gaan de controlelampjes geen van allen aan en de systemcheck komt niet voorbij. Starten we de caab dan komt de startmotor netjes rond maar aanslaan doet hij niet. Als we dan het contact uitdraaien en weer aandraaien hebben we wel alle controlelampjes inclusief de systemcheck. En dan start de wagen wel. Lijkt een slecht functionerend contactslot?
Sinds vandaag hebben we daar een nieuwe variant bij: tijdens het rijden gaan alle controlelampjes op het dashboard als een gek knipperen. Op zeker moment sloeg de wagen vandaag tijdens het rijden zelfs af :cry:
Vraag: hebben beide problemen iets met elkaar te maken? En wat is eventueel de oplossing?

Hoor graag van jullie!
Groeten
Robert

rene
Geregistreerd lid

Re: Disco!!!!! In de 900 cabrio

Bericht door rene » ma 23 mei, 2016 21:15

Elektrisch deel van contactslot zal stuk zijn.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » ma 23 mei, 2016 22:05

Zou haast denken aan een "massa" probleem. Ook het contactslot lijkt een goede kandidaat. Massa kabel van de bak, chassis, accu gecontroleerd?

Robenel
Geregistreerd lid

Bericht door Robenel » wo 01 jun, 2016 17:29

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb sowieso alle massa gecontroleerd en dat ziet er allemaal goed uit.
Blijft dus over dat het contactslot een beetje maf is.
Intussen weer een week of 2 verder nadat het de 1e keer voorkwam. En daarna natuurlijk geen problemen meer gehad :-S+

We wachten het maar weer af!
Robert

Plaats reactie