"Check Soft Top", latches bij top cover een probleem?
Geplaatst: ma 11 jul, 2016 21:01
Beste forumleden,
Afgelopen weken heb ik meerdere keren met de kap open gereden en eigenlijk heb ik afgelopen jaar geen problemen gehad met mijn Saab Cabrio 93 uit 1998. Tot afgelopen woensdag. Bij het liften van de top cover/tonneau cover zat ik met de bijrijder een beetje te babbelen, er kwam wat rommelend geluid van achter en in plaats van dat het dak wegklapte nadat de vijfde boog naar boven ging was alles weer gesloten. Of althans, bijna alles. De vijfde boog was niet vergrendeld in de "latches" van de top cover en in de SID stond "check latches".
Ik ben met een bijna gesloten kap naar de dichtstbijzijnde dealer gereden, daar hebben ze hem wel kunnen vergrendelen door het aan de Tech II te hangen, maar gaven aan deze maand geen tijd meer te hebben wegens vakantie. Ik kreeg nog een tip mee: Controleer het vloeistofniveau. De oorzaak was verder niet bekend en zou wellicht een zoekplaatje worden.
Rijden kan ik wel, maar elke keer als je optrekt vanuit stilstand komt het waarschuwingspiepje en in de SID staat : +"CHECK SOFT TOP" met dat kleine plusje ervoor. Best onhandig in de stad en helemaal in de file... Afijn. Het reservoir met olie is gecontroleerd, zat op het randje aan de ondergrens, dus bijgevuld, maar het probleem blijft. Het systeem lijkt op de waarschuwing "check soft top" na zo dood als een pier.
Heeft iemand suggesties of tip wat ik kan doen om deze dagen toch weer met het dakje open te kunnen rijden? Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn. Alvast dank voor de reacties.
Groet van Gert
Afgelopen weken heb ik meerdere keren met de kap open gereden en eigenlijk heb ik afgelopen jaar geen problemen gehad met mijn Saab Cabrio 93 uit 1998. Tot afgelopen woensdag. Bij het liften van de top cover/tonneau cover zat ik met de bijrijder een beetje te babbelen, er kwam wat rommelend geluid van achter en in plaats van dat het dak wegklapte nadat de vijfde boog naar boven ging was alles weer gesloten. Of althans, bijna alles. De vijfde boog was niet vergrendeld in de "latches" van de top cover en in de SID stond "check latches".
Ik ben met een bijna gesloten kap naar de dichtstbijzijnde dealer gereden, daar hebben ze hem wel kunnen vergrendelen door het aan de Tech II te hangen, maar gaven aan deze maand geen tijd meer te hebben wegens vakantie. Ik kreeg nog een tip mee: Controleer het vloeistofniveau. De oorzaak was verder niet bekend en zou wellicht een zoekplaatje worden.
Rijden kan ik wel, maar elke keer als je optrekt vanuit stilstand komt het waarschuwingspiepje en in de SID staat : +"CHECK SOFT TOP" met dat kleine plusje ervoor. Best onhandig in de stad en helemaal in de file... Afijn. Het reservoir met olie is gecontroleerd, zat op het randje aan de ondergrens, dus bijgevuld, maar het probleem blijft. Het systeem lijkt op de waarschuwing "check soft top" na zo dood als een pier.
Heeft iemand suggesties of tip wat ik kan doen om deze dagen toch weer met het dakje open te kunnen rijden? Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn. Alvast dank voor de reacties.
Groet van Gert