Hallo allemaal,
Heb de voorstoelen volledig gedemonteerd gehad inclusief loskoppeling van de stekkers.
Heb nu alles weer gemonteerd en weet (bijna) zeker correct de stekkers aangesloten.
Nu blijven er op het dashboard twee lampjes branden: De rode driehoek met uitroepteken en het lampje "airbag".
Weet iemand of dit alleen een kwestie van resetten is, omdat los is geweest? Heb wel zonder voorstoelen de kap geopend en gesloten met draaiende motor en toen brandden (uiteraard) ook beide storingslampjes.
Wie weet of het alleen resetten is of ...........???????
Hoor het graag en met vriendelijke groet,
Frank.
Airbagstoring na de- en montage voorstoelen.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Airbagstoring na de- en montage voorstoelen.
Ja, kwestie van resetten met tech2 of op-com. Of een x aantal keer starten, dan gaat hij vanzelf uit. De x is het aantal keer airbag check door het systeem (ik dacht t.w.i.c.e, maar ben niet helemaal zeker) zonder daadwerkelijke storing, wanneer die een bepaalde waarde bereikt zegt het systeem: ok, toch in orde en gaat het lampje uit.
-
rauwers
- Donateur (12x)

Beste Thieuke,
dank je wel voor jouw inbreng.
Ik zal de x-starts dan maar gewoon even afwachten en hopen dat "het probleem" zichzelf reset.
Ik heb van een ander forumlid al een aanbod voor reset met Tech2, dus zal het probleem of links- of rechtsom kunnen oplossen.
Met vriendelijke (Saab) groeten,
Frank.
dank je wel voor jouw inbreng.
Ik zal de x-starts dan maar gewoon even afwachten en hopen dat "het probleem" zichzelf reset.
Ik heb van een ander forumlid al een aanbod voor reset met Tech2, dus zal het probleem of links- of rechtsom kunnen oplossen.
Met vriendelijke (Saab) groeten,
Frank.
-
eendeke
- Geregistreerd lid
Om even aan te haken:
Mijn Saab 9-3 cabrio uit 1999 geeft ook een airbagstoring Laten uitlezen en blijkt in de bestuurdersstoel te zitten in de linker wang (bij handel stoel naar voren klappen??)
Melding was even weg na uitlezen en resetten, maar na 150 km en bij een ochtendstart springt de storing toch weer aan..
Wat is nu de beste oplossing?
Mijn Saab 9-3 cabrio uit 1999 geeft ook een airbagstoring Laten uitlezen en blijkt in de bestuurdersstoel te zitten in de linker wang (bij handel stoel naar voren klappen??)
Melding was even weg na uitlezen en resetten, maar na 150 km en bij een ochtendstart springt de storing toch weer aan..
Wat is nu de beste oplossing?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Als de foutmelding correct is moet je natuurlijk repareren anders blijft die terug komen. Kan aan airbag zelf liggen, maar ook aan bekabeling (redelijke kans aangezien de stoel steeds naar voren geklapt moet worden) of stekker.