antenne en schrale plek cabrio dak

Voor alle Saab cabrio rijders
sirdancelot
Geregistreerd lid

antenne en schrale plek cabrio dak

Bericht door sirdancelot » vr 25 aug, 2017 16:04

2 vraagjes; kleine dingetjes maar weer voor groot plezier als ze kunnen worden opgelost;

1) ik heb gisteren een binnenraamantenne met versterker (zoiets: http://www.kabelstekoop.nl/contents/med ... terker.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) geïnstalleerd ter vervanging van de standaard antenne. De oude schoof niet meer mooi uit (ontvangst was trouwens prima) en ik zag bij een mede SAAB Cabrio rijder een oplossing die ik ook wilde; oude afdoppen en nieuwe binnenraam antenne. Nu lijkt de installatie verder prima (lampje in antenne brandt keurig mee met contact) maar ik kan er maar 3 zenders mee ontvangen (radio 10, NL en radio Rheden; waar ik woon) en dat is niet zoals ik het had gehoopt. Oude configuratie maar weer terug gezet: werkt gelukkig weer maar de wens is wel geboren. (auto betreft overigens een cabrio 9-3 uit 2003 met AS 3). Is de antenne die ik heb gekocht niet goed en moet ik een andere (betere) kopen; ik dacht daarbij aan deze:

https://www.conrad.nl/nl/blaupunkt-a-r- ... paign=feed" onclick="window.open(this.href);return false;

iemand ervaring?

2: ik zie de afgelopen maanden in het cabriodak, nu ik het vaker open en dicht doen, een paar schrale plekjes ontstaan (zeg maar in het horizontale deel boven de achterpassagiers en iets boven het achterruit); ik denk dat ie met het in- en uitklappen wat schuurt.
Is er iemand die daar wat op weet: iets ter bescherming en ter behandeling van het doek? ik zie zoveel middeltjes op het web voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Nou dat waren mijn vraagjes.

sirdancelot
Geregistreerd lid

Re: antenne en schrale plek cabrio dak

Bericht door sirdancelot » vr 08 sep, 2017 14:51

niemand?

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » vr 08 sep, 2017 15:14

Ik heb er geen ervaring mee. Wel heb ik onlangs de antennemast van de standaardantenne vervangen. Onderdeel kost amper twee tientjes en vervangen is een fluitje van een cent.

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » vr 08 sep, 2017 20:28

Ik heb ook last van schrale / slijtplekken in de kap. Bij mij vooral onder de linker onderhoek van het raam. Het slijten is het gevolg van het schuren van de dak-delen in dichtgevouwen toestand.
Ik heb er niets voor kunnen vinden, en de slijtage gaat door.
De plek wordt langzaam erger en wordt met de tijd vast een lekkage plek.
Ik was al voorzichtig op zoek naar een nieuw dak.

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » wo 13 sep, 2017 22:02

ik zag net in een ander onderwerp de renovo set voorbij komen. Ik denk dat ik dat maar eens moet gaan proberen hoewel ik die schrale/opblossende plekken er niet mee denk weg te krijgen. Lijkt inderdaad schuren in de bak bij in en uit klappen.

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » wo 13 sep, 2017 22:23

Ik heb de set van renovo al eerder gebruikt. Werkt goed, haalt ook de kleur mooi op, maar doet niks aan de schrale plekken.

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » vr 15 sep, 2017 23:29

Wat is jouw ervaring daarmee; is daar iets aan te doen of is het gewoon het begin van het einde?

Mineri
Geregistreerd lid

Bericht door Mineri » ma 18 sep, 2017 10:41

Even een plaatje gegapt van de site van http://www.cabrioservicememelink.nl/cat ... lt/?q=saab, maar onze 9-3 heeft op exact dezelfde plekken schade als in deze foto:

Afbeelding

Nou had ik ook al wat last van lekkage (gelukkig staat de auto binnen of onder de carport) maar dat is begonnen nadat de ene kapcilinder (linksbuiten) vervangen was, en is niet meer voorgekomen sinds de andere 3 (linksbinnen, rechtsbinnen en rechtsbuiten) ook vervangen zijn, dus het kan of mazzel zijn dat de bogen nu weer net iets anders staan dan toen slechts 1 cilinder vervangen was, of hij heeft nog niet lang genoeg in de regen gestaan.

Maar gezien de plekken van hetzelfde kaliber zijn als op bovenstaande foto ben ik bang dat er binnenkort een andere kap op mag, wat op zich ook geen schande is, want de auto is ruim 18 jaar oud en het is de originele kap.

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » di 19 sep, 2017 0:13

Die schrale plekken is echt slijtage van de stof. Kwestie van tijd en dan gaat het lekken of is het armoedige aanzicht aanleiding voor vervanging!

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » wo 20 sep, 2017 11:35

oei, zo erg is het bij lange na niet.
Als het niet is tegen te gaan dan zal ik het maar gewoon accepteren, De kap is gewoon droog en alles functioneert verder goed.
Ik zat alleen wat te dubben dat ik met de herfst en winter voor de boeg misschien wat uit voorzorg zou kunnen of moeten doen.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » wo 20 sep, 2017 19:57

Hangt er natuurlijk ook erg vanaf of de wagen een binnenslaper is of altijd buiten gestald staat.

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » do 21 sep, 2017 21:56

tja, ik had (heb) er een garagebox voor geregeld (voor de najaars- en wintermaanden) maar omdat de dame van het huis het niet akkoord vond dat er 3 auto's voor de deur kwamen te staan heb ik m'n 9-5 aero estate moeten verkopen en rij ik deze cabrio nu dagelijks (wat overigens geen ramp is hoor :O: , vandaag had ik lekker het kapje omlaag), hij staat dus niet onder een dak maar buiten.
Tot op heden overigens gewoon droog hoor.
Ik zal t er maar mee moeten doen, wellicht dat ik toch wel n keer dan de renovo behandeling n keer doe

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » do 21 sep, 2017 22:04

Van Aardgas naar Aardverschuivendsnel als daily.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » do 21 sep, 2017 22:53

maar de CNG rijdt ook lekker hoor.
Tis dat de saab meer lol geeft bij het rijden :O:

(Dion; als ik weer wat gespaard heb maak ik n keer n afspraak met je....)

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » zo 01 okt, 2017 20:32

heb net de renovo proofer erop zitten; geeft mooi waterafstotend resultaat zeg!
de schrale plekken zijn er nog net zo maar ik vertrouw (wat al zo was) dat de komende maanden weer gewoon droog zullen doorkomen.

Plaats reactie