Cabrio liet me staan in Twello / Posterenk......
-
John
- Geregistreerd lid
Cabrio liet me staan in Twello / Posterenk......
Ik was met mijn dochter aan het toeren. Eerst viel de radio uit en vervolgens had ik geen vermogen meer boven 2500 rpm. En dat werd snel minder. Bij Posterenk / Twello (nog geen 2 km van huis) hield hij ermee op en ik kreeg hem niet meer aan: boordspanning < 8 V.
Een man met een Mazda heeft me geholpen het ding aan de kant te duwen (hij wilde ook wel slepen, maar ik was toch al bijna thuis dus niet nodig).
En jawel hoor: enige minuten erna een 9000 Aero (zwart; iemand van hier?) die stopte met de vraag of ik hulp nodig had. Ik dacht trouwens eerst dat het mijn vriendin was (zelfde kleur + zelfde velgen)......
De accu staat nu aan de lader. Morgen eens kijken of die wel bijgeladen wordt (ik heb nml geen lampje gezien dat die niet bijlaadt maar meten is beter dan hierop vertrouwen)
En dat terwijl de 9-5 mij vorige week ook liet staan....stuurbekrachtigingleiding defect.
Een man met een Mazda heeft me geholpen het ding aan de kant te duwen (hij wilde ook wel slepen, maar ik was toch al bijna thuis dus niet nodig).
En jawel hoor: enige minuten erna een 9000 Aero (zwart; iemand van hier?) die stopte met de vraag of ik hulp nodig had. Ik dacht trouwens eerst dat het mijn vriendin was (zelfde kleur + zelfde velgen)......
De accu staat nu aan de lader. Morgen eens kijken of die wel bijgeladen wordt (ik heb nml geen lampje gezien dat die niet bijlaadt maar meten is beter dan hierop vertrouwen)
En dat terwijl de 9-5 mij vorige week ook liet staan....stuurbekrachtigingleiding defect.
-
Injectie
- Moderator
-
Hessel
- Geregistreerd lid
John, enige tijd geleden dezelfde verschijnselen. Radio eerste uit en vervolgens alles uit. Best schrikken bij 130 op de linkerbaan. (in een nissan overigens)
Oorzaak was de dynamo. Aantal koolborstels kaduuk en accu werd daardoor niet meer opgeladen. Zou voor de zekerheid even je dynamo (laten) checken.
Hessel
Oorzaak was de dynamo. Aantal koolborstels kaduuk en accu werd daardoor niet meer opgeladen. Zou voor de zekerheid even je dynamo (laten) checken.
Hessel
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
-
John
- Geregistreerd lid
ging er bij jou een lampje branden? Bij mij nml niet.....Hessel schreef:John, enige tijd geleden dezelfde verschijnselen. Radio eerste uit en vervolgens alles uit. Best schrikken bij 130 op de linkerbaan. (in een nissan overigens)
Hessel
Bij een eerdere classic 900 gebeurde dat wel toen die dynamo er mee ophield
-
John
- Geregistreerd lid
-
michiel
- Donateur (2x)

-
Hessel
- Geregistreerd lid
-
John
- Geregistreerd lid
-
Geert
- Geregistreerd lid
Heb ik ook al enkele malen gehad. Altijd na een oliewissel waarbij het kabeltje onder de dynamo er per ongeluk afgegleden is.Hessel schreef:Nee, geen andere waarschuwing dan de radio die er mee ophield, seconden voor de hele motor uitviel.
Erop steken en even konstant verder rijden zonder verbruikers. Geen probleem.
-
John
- Geregistreerd lid
Is dat kabeltje van de dynamo zelf afgegleden?Geert schreef:Heb ik ook al enkele malen gehad. Altijd na een oliewissel waarbij het kabeltje onder de dynamo er per ongeluk afgegleden is.Hessel schreef:Nee, geen andere waarschuwing dan de radio die er mee ophield, seconden voor de hele motor uitviel.
Erop steken en even konstant verder rijden zonder verbruikers. Geen probleem.
-
Injectie
- Moderator
-
John
- Geregistreerd lid
Desmond: jij bedoelde ook de stekker eronder?Injectie schreef:Injectie schreef:Hmm zit het stekkertje van het laadstroomlampje wel op de dynamo? Dit wil wel is de oorzaak zijn va het niet branden van je lampje. En als het lampje niet brand laad je dynamo ook niet bij.
Er zit nml bij mijn cabrio er ook 1 aan het uiteinde met een dunne draad en die ziet er wel op