Vergrendeling vast
Geplaatst: zo 15 jul, 2018 17:03
Het dak van mijn 900 ng cabriolet is niet zonder problemen.
Bij het openen gaat het dak, boog 1, een heel klein beetje omhoog en blijkt dan te wringen, alsof het nog ergens vast zit. In eerste instantie is dat samen met Sapphire verholpen door de motor van de tonneau bediening (plus de vergrendeling) te demonteren en opnieuw te monteren. Daarna speelde het probleem opnieuw en heb ik een gereviseerd exemplaar gekocht. Dat bood ook geen soelaas. Helaas.
Al denkende en proberende kom ik nu tot de voorlopige conclusie dat de vergrendeling die de softtop verbindt met de tonneau dienst weigert. Die blijft in de gesloten toestand zitten.
Heeft iemand ervaring hier mee? Ik moet dus nu de hele boel open zien te krijgen maar dat gaat uiteraard niet lukken.
Bij het openen gaat het dak, boog 1, een heel klein beetje omhoog en blijkt dan te wringen, alsof het nog ergens vast zit. In eerste instantie is dat samen met Sapphire verholpen door de motor van de tonneau bediening (plus de vergrendeling) te demonteren en opnieuw te monteren. Daarna speelde het probleem opnieuw en heb ik een gereviseerd exemplaar gekocht. Dat bood ook geen soelaas. Helaas.
Al denkende en proberende kom ik nu tot de voorlopige conclusie dat de vergrendeling die de softtop verbindt met de tonneau dienst weigert. Die blijft in de gesloten toestand zitten.
Heeft iemand ervaring hier mee? Ik moet dus nu de hele boel open zien te krijgen maar dat gaat uiteraard niet lukken.