900 Cabrio als familiewagen?
-
rogier verhoef
- Geregistreerd lid
900 Cabrio als familiewagen?
Hi allen,
Allereerst een kleine introductie:
Ik ben Rogier, Citrofiel én zeer geïnteresseerd in alle andere aparte automobielen. Als 1e auto 6 jaar terug een Citroën GSA gekocht, toen nog net niet een Classic 900.
Maar het bloed kruipt, zullen we maar zeggen. De later gekochte CX is de nu de deur uit, en door veranderend werk is de zware Xantia diesel niet per se meer nodig. Dus... wellicht eindelijk die andere droomauto aanschaffen: een Classic 900 Cabriolet?
Of moet ik daar mee wachten tot ik geen (kleine) kids meer heb? Want ik heb wel 's achterin een Peug 306-cabrio gezeten (met 1m89, het kan!) en dat tocht toch lekker achterin. Dus... is een Classic Cabrio geschikt als family-bak of moet ik nog 10 jaar kwijlen?:
- geen continu verkouden/grieperige kids door de tocht?
- is er nog enigszins bagageruimte over, of kan de buggy nooit mee?
Groeten en bedankt,
Rogier
PS: Is het wellicht een idee om als "sticky" bij o.a. de Classic900 en de Cabrio-rubriek een bericht met aankooptips en links hiervoor etc. te plakken? Of garage-reviews? Of loop ik nu iets te hard van stapel hier???
Allereerst een kleine introductie:
Ik ben Rogier, Citrofiel én zeer geïnteresseerd in alle andere aparte automobielen. Als 1e auto 6 jaar terug een Citroën GSA gekocht, toen nog net niet een Classic 900.
Maar het bloed kruipt, zullen we maar zeggen. De later gekochte CX is de nu de deur uit, en door veranderend werk is de zware Xantia diesel niet per se meer nodig. Dus... wellicht eindelijk die andere droomauto aanschaffen: een Classic 900 Cabriolet?
Of moet ik daar mee wachten tot ik geen (kleine) kids meer heb? Want ik heb wel 's achterin een Peug 306-cabrio gezeten (met 1m89, het kan!) en dat tocht toch lekker achterin. Dus... is een Classic Cabrio geschikt als family-bak of moet ik nog 10 jaar kwijlen?:
- geen continu verkouden/grieperige kids door de tocht?
- is er nog enigszins bagageruimte over, of kan de buggy nooit mee?
Groeten en bedankt,
Rogier
PS: Is het wellicht een idee om als "sticky" bij o.a. de Classic900 en de Cabrio-rubriek een bericht met aankooptips en links hiervoor etc. te plakken? Of garage-reviews? Of loop ik nu iets te hard van stapel hier???
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: 900 Classic Cabrio als familiewagen?
mail 's@@b' es... hij heeft een dochter (saabine;-) ) in combinatie met een cabrio (en nog 2 T16s-en coupé trouwens) .... hij zou t moeten weten!
-
John
- Geregistreerd lid
Hoi Rogier, ik heb ook een classic cabrio.
Een maxicosi krijg je haast niet achterin....dit mede omdat er geen deur zit en omdat er niet veel ruimte achter de voorstoel zit (althans wanneer die in de achterste stand staat).
Een buggy in de kofferruimte heb ik nog niet geprobeerd; als we met de kleine weggaan pakken we onze andere 900 of de S60 (al staat die in de laatste ook 'knus', maar daar heb je wel een deur). Maar ik moet zeggen dat de kofferruimte van een classic cabrio nog wel redelijk groot is. Ik denk dat dat wel past
Een maxicosi krijg je haast niet achterin....dit mede omdat er geen deur zit en omdat er niet veel ruimte achter de voorstoel zit (althans wanneer die in de achterste stand staat).
Een buggy in de kofferruimte heb ik nog niet geprobeerd; als we met de kleine weggaan pakken we onze andere 900 of de S60 (al staat die in de laatste ook 'knus', maar daar heb je wel een deur). Maar ik moet zeggen dat de kofferruimte van een classic cabrio nog wel redelijk groot is. Ik denk dat dat wel past
-
rogier verhoef
- Geregistreerd lid
Dank voor de antwoorden al. Ik heb nog nooit in een Classic900 gereden en heb dus geen idee of je met 1m89 de stoel al helemaal naar achteren moet gooien. In de Xantia niet, en past de MaxiCosi dan ook makkelijk. In de GSA (meer dan eigenlijk
) helemaal naar achteren, en daar moet de Cosi dan ook al achter de passagier plaatsnemen (mijn vrouw is gelukkig maar 1m65).
Maar windgeruis/tocht hoor ik niets over, dus dat gaat wel goed voor kids, John (e.a.)?
Maar windgeruis/tocht hoor ik niets over, dus dat gaat wel goed voor kids, John (e.a.)?
-
Weijers
- Geregistreerd lid
Hallo,
Heb een 9-3 Cabrio (weet niet in hoeverre die groter/kleiner is dan de classic, de NG900 zou even groot moeten zijn), ben 1,87 en heb geen problemen. Inmiddels zijn mijn mannen 2,5 en 4 en ook de grotere stoeltjes passen prima. Nu nummer drie op komst is, heb ik maar 1 probleem: geen derde zitplaats achterin (volgens mij bestaan er geen goedgekeurde cabrio's met zoiets?).
Voor lange ritten met veel baggage (bv. grote vakantie) kom je kofferruimte tekort, maar een buggy past makkelijk achterin, ook met het dak open (dan is de kofferbak kleiner).
Iets anders: achterin kan het natuurlijk nogal waaien. Mijn ervaring is echter dat de jongens -bij redelijk rijden- achterin met open dak gewoon in slaap vallen!!!! Zon op het gezicht, lekker windje erbij en ... weg zijn ze.
Veel plezier! Groeten,
Vincent
Heb een 9-3 Cabrio (weet niet in hoeverre die groter/kleiner is dan de classic, de NG900 zou even groot moeten zijn), ben 1,87 en heb geen problemen. Inmiddels zijn mijn mannen 2,5 en 4 en ook de grotere stoeltjes passen prima. Nu nummer drie op komst is, heb ik maar 1 probleem: geen derde zitplaats achterin (volgens mij bestaan er geen goedgekeurde cabrio's met zoiets?).
Voor lange ritten met veel baggage (bv. grote vakantie) kom je kofferruimte tekort, maar een buggy past makkelijk achterin, ook met het dak open (dan is de kofferbak kleiner).
Iets anders: achterin kan het natuurlijk nogal waaien. Mijn ervaring is echter dat de jongens -bij redelijk rijden- achterin met open dak gewoon in slaap vallen!!!! Zon op het gezicht, lekker windje erbij en ... weg zijn ze.
Veel plezier! Groeten,
Vincent
-
John
- Geregistreerd lid
Ik ben 1,84m lang en heb de stoel altijd helemaal achterin. En dan vind ik een 900 classic niet zo ruim. Of het dak open of dicht is maakt qua kofferruimte in de classic niets uit in tegenstelling tot de 9-3.
Mbt windgeruis: ik heb nog nooit achterin gezeten....... Voorin is het prima vertoeven (al heb ik wel een windscherm). Zonder windscherm voel je de wind wel meer 'naar beneden vallen'. Met bv 120 km/uur zonder windscherm achterin is denk ik niet aan te bevelen. En met windrek en kinderen achterin is niet heel gezellig. Maar dan kun je nog altijd het dak dichtdoen en de airco aanzetten.
Het windgeruis met dak dicht valt ook bij hogere snelheden wel mee (het is immers een Saab. Het dak is ook bij de classic al dubbel uitgevoerd)
Mbt windgeruis: ik heb nog nooit achterin gezeten....... Voorin is het prima vertoeven (al heb ik wel een windscherm). Zonder windscherm voel je de wind wel meer 'naar beneden vallen'. Met bv 120 km/uur zonder windscherm achterin is denk ik niet aan te bevelen. En met windrek en kinderen achterin is niet heel gezellig. Maar dan kun je nog altijd het dak dichtdoen en de airco aanzetten.
Het windgeruis met dak dicht valt ook bij hogere snelheden wel mee (het is immers een Saab. Het dak is ook bij de classic al dubbel uitgevoerd)
-
J-We
- Geregistreerd lid
rogier verhoef schreef:
Ik ben, Citrofiel
Mijn vader ook......
Jelmer
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Toen ik mijn eerste auto zocht ben ik op zoek gegaan naar een CX GTI T2, maar die waren wat al te prijzig. Fantastische wagens, dat wel! Ook de GSA kan mijn waardering absoluut wegdragen. Maar als ik kijk naar het huidige Citroën... Nee, geef mij de jaren '80 en '90 maar (geldt voor auto's in het algemeen)!
(OFF TOPIC, I know..)
Ewout.
(OFF TOPIC, I know..)
Ewout.
-
dirk
- Geregistreerd lid
Wij hebben 9-3 Cabrio (vorige model) en zijn met z'n 3en. gaat prima. (180, 190 en 170)
-
golddigger
- Geregistreerd lid
Net op vakantie geweest naar zuid Frankrijk met vrouw en 2 kids in mijn 900 classic cabrio. Ging uitstekend! Tip: koop een (of in mijn geval 2) buggies die je kwijt kan in de ruimte waar bij open kap de kap invalt. Passen ook nog veel luiers en handdoeken in.Kun je in ieder geval in dichte toestand genoeg bagage kwijt voor de vakantie. Een buggie past ook makkelij achterin. Geen centje pijn. Vergeet ook niet de ruimte onder de laadvloer. Kan je nog veel in kwijt. 8)
-
MISTY
- Geregistreerd lid
he rogier,een citroen(ds) is leuk maar waarom geen 900/9000??

-
MISTY
- Geregistreerd lid
waarom moet toch iedereen met kids ineens een station/break/wagon???
Rogier,hoeveel kinderen heb je?
Die willen toch ook veilig zitten?Ik rijd nu een jaar cabrio maar heb nooit ruimtegebrek.(maar ook geen kids).
Nee gewoon doen zo,n 900 cabrio, en als je hem tochniet aanstaat heb je
hem zo weer verkocht voor min het zelfde geld!
Rogier,hoeveel kinderen heb je?
Die willen toch ook veilig zitten?Ik rijd nu een jaar cabrio maar heb nooit ruimtegebrek.(maar ook geen kids).
Nee gewoon doen zo,n 900 cabrio, en als je hem tochniet aanstaat heb je
hem zo weer verkocht voor min het zelfde geld!
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
Ik heb het probleem opgelost door een windbreaker te laten maken waarin ook de passagiers op de achterbank(in dit geval mijn twee kinderen) beschermd zijn.
Kijk op mijn fotogallerij.
[/url]modules.php?full=1&set_albumName=Haagca ... _photo.php
Kijk op mijn fotogallerij.
-
-Chris-
- Geregistreerd lid
Hoi Haagcab,
Da's een mooie oplossing.
Off-topic:
Volgens mij zit het rek achterop jouw kofferklep verkeerd om. De opstaande rand moet aan de voorkant zitten. Dit is ervoor dat als je er bijvoorbeeld een koffer op hebt en een noodstop maakt het object wordt tegengehouden door de opstaande rand.
Just a hint
(ooit eens een discussie over gehad met wat klassieker liefhebbers welke deze vaak achterop hebben)
Da's een mooie oplossing.
Off-topic:
Volgens mij zit het rek achterop jouw kofferklep verkeerd om. De opstaande rand moet aan de voorkant zitten. Dit is ervoor dat als je er bijvoorbeeld een koffer op hebt en een noodstop maakt het object wordt tegengehouden door de opstaande rand.
Just a hint
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Ik zou het gewoon zelf maar eens testen.
Mocht het onverhoopt toch te klein zijn, dan kan je natuurlijk altijd nog zo'n geweldige 9000 kopen.... ....zucht....
Mocht het onverhoopt toch te klein zijn, dan kan je natuurlijk altijd nog zo'n geweldige 9000 kopen.... ....zucht....