Hardtop voor Saab cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Szábló
Geregistreerd lid

Hardtop voor Saab cabrio

Bericht door Szábló » za 02 sep, 2006 20:42

Al googlend liep ik tegen Saab hardtops aan (http://www.saabtorqueuk.com/Template1/HomeV2.php) die binnenkort te leveren zouden zijn.
Wellicht is dit voor iemand interessant.
Saab Torque UK are pleased to announce that we are the first in the world to make a removable hardtop for the 900 and 9-3 convertible models. This product was designed in house and has been field tested for over one year and we will be putting it into production in the next few months. The hardtop will need to have some wiring installed to allow fitment, as it utilizes the tonnue locking pins to mount and standard front mounts. No drilling to original vehicle. a safety cutout switch is installed to stop accidental operation of soft top. The hardtop is extremely well constructed from fibreglass with additional internal support and comes fully trimmed in choice of headlining. A larger rear plastic window has been fitted to allow a better rear view, no rear heating was deemed necessary as we did not experience any misting up problems. The hardtop was styled to complement the look of the car and gives it a coupe type look. Price is soon to be announced, please feel free to contact us should you require any further information on this or any of our products.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 03 sep, 2006 11:32

vind dit een beter iets, apart en niet te opzichtig alleen de scurts en spatbordverbreders iets TE verder een gave bak, ehhhh Saab:
Afbeelding

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » zo 03 sep, 2006 13:16

Haleluja!

Afbeelding

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » zo 03 sep, 2006 14:13

:green_blah:

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » zo 03 sep, 2006 14:36

RG-64 schreef:Haleluja!

Afbeelding
Practisch voor als er een kiezeltje op de weg ligt of je een bocht wilt maken :shock: , maar het ging om de hardtops.

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » zo 03 sep, 2006 21:39

Szábló schreef:Practisch voor als er een kiezeltje op de weg ligt of je een bocht wilt maken :shock: , maar het ging om de hardtops.
Dan zetten we die er toch ook als plaatje op:

Afbeelding

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 04 sep, 2006 10:27

Mmja, je moet ervan houden. Ik weet het niet hoor. De kap van Saab is ontworpen voor all-seasons, all-climates en isoleert heel wat beter dan van menig ander merk. Ik zie dus niet echt de noodzaak van zo'n hardtop. Daarbij is het voor je softtop ook niet best om een paar maanden opgevouwen te zitten, dus voor het behoud van je kap kan je het laten. Af en toe wat regen of sneeuw is volgens mij minder erg. Dan nog het schavielen: een open kap ligt een beetje te bewegen in geopende toestand, dus als je veel open rijdt heb je eerder kans op slijtplekken. 4 maanden lang continu "open" rijden is, zeker bij veel kilometers, volgens mij killing. Dan nog het ruimteprobleem: met hardtop erop ligt de kap continu in de buidel in de achterbak, dus een krat bier zal je al niet meer mee kunnen nemen. En tenslotte: in de winter heb je toch ook met enige regelmaat een dagje dat je de kap makkelijk open zou kunnen en/of willen gooien? Dat doe je dus niet met zo'n hardtop. Ik zie dus eigenlijk alleen maar nadelen. Oh ja: in de zomer moet je die hardtop ook nog ergens bewaren....

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 04 sep, 2006 12:37

geloof dat ik die hardtop van die 9-3 niet eens zo lelijk vind. Maar het lijkt me idd een beetje overbodig omdat de softtops zo goed zijn (en dicht er goed uitzien qua belijning)

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 04 sep, 2006 12:43

Nu ik nog eens naar die foto keek, kreeg ik een sterke associatie met de Opel Omega :lol: Kijk maar eens naar die daklijn aan de achterzijde (zeg maar de C stijl)

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » ma 04 sep, 2006 22:54

Ik geloof, dat hij vooral bestemd is tegen vandalisme en inderdaad niet vanwege het comfort.

Plaats reactie