stijfheid van Aero beter?
-
jack_70
- Geregistreerd lid
stijfheid van Aero beter?
Beste allemaal,
Al enige tijd ben ik aan het kijken naar een Saab cabrio 9-3 (1999 tot 2001). Hierover heb ik 'n vraag, die hopelijk op dit dorum een antwoord gaat krijgen.
De Aero heeft een sportonderstel. Is de Aero door dit onderstel stijver dan een "gewone" 9-3, of maakt het niks uit?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, kennis, etc.
Groet, Jack.
Al enige tijd ben ik aan het kijken naar een Saab cabrio 9-3 (1999 tot 2001). Hierover heb ik 'n vraag, die hopelijk op dit dorum een antwoord gaat krijgen.
De Aero heeft een sportonderstel. Is de Aero door dit onderstel stijver dan een "gewone" 9-3, of maakt het niks uit?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, kennis, etc.
Groet, Jack.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Erik
- Lid van verdienste
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Erik
- Lid van verdienste
-
al vele jaren verliefd op
- Geregistreerd lid
Re: stijfheid van Aero beter?
Ben zelf viggen cabrio rijder, heb me voor aankoop in voorjaar 2006 verdiept in 9-3 van 98 tot 2003.
wat ik heb kunnen ontdekken: alleen de viggen heeft standaard aangepast onderstel, vering en rubbers van ophanging, een aero kan later natuurlijk aangepast zijn( of aangepast bij aankoop bij dealer?).
Heerlijk rijden bij hooge snelheid en/ of goede wegen, minder lux bij wat toeren op minder goede wegen, de mindere torsiestijfheid van de auto valt dan echt op, stuur en voorruit bewegen zich dan wat zenuwachtig,
De auto is dus niet stijver, wel stugger afgeveerd.
wat ik heb kunnen ontdekken: alleen de viggen heeft standaard aangepast onderstel, vering en rubbers van ophanging, een aero kan later natuurlijk aangepast zijn( of aangepast bij aankoop bij dealer?).
Heerlijk rijden bij hooge snelheid en/ of goede wegen, minder lux bij wat toeren op minder goede wegen, de mindere torsiestijfheid van de auto valt dan echt op, stuur en voorruit bewegen zich dan wat zenuwachtig,
De auto is dus niet stijver, wel stugger afgeveerd.
-
jack_70
- Geregistreerd lid
-
RG-64
- Geregistreerd lid