Stotterende auto.
-
bunderen
- Geregistreerd lid
Stotterende auto.
Hallo allemaal, ik heb een vraag. Mijn auto stottert tijdens het optrekken wanneer ik meer vermogen vraag.
Als ik rustig optrek komt het niet voor, wel dus als ik het gaspedaal dieper intrap.
Bij koude motor is het ook veel minder dan bij warme motor.
Hij schiet er overigens wel elke keer door, en als je dan een continu aantal toeren rijd ook bij bijvoorbeeld 120 km/h is er niks aan de hand.
Heb weinig verstand van auto's, turbo is vorig jaar vernieuwd, misschien een kapotte slang???
Graag jullie suggesties voor ik naar de garage ga.
Als ik rustig optrek komt het niet voor, wel dus als ik het gaspedaal dieper intrap.
Bij koude motor is het ook veel minder dan bij warme motor.
Hij schiet er overigens wel elke keer door, en als je dan een continu aantal toeren rijd ook bij bijvoorbeeld 120 km/h is er niks aan de hand.
Heb weinig verstand van auto's, turbo is vorig jaar vernieuwd, misschien een kapotte slang???
Graag jullie suggesties voor ik naar de garage ga.
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Re: Stotterende auto.
Wellicht is het handig te vermelden om welk type Saab en bouwjaar het gaat.
Oorzaak bij een classic kan heel anders zijn en opgelost worden dan bij een modeljaar 2010 bijvoorbeeld.
Oorzaak bij een classic kan heel anders zijn en opgelost worden dan bij een modeljaar 2010 bijvoorbeeld.
-
davidd
- Donateur

Waarschijnlijk een 9-3 2.0t 2006...Bungy123 schreef: ↑ma 02 sep, 2019 14:05Wellicht is het handig te vermelden om welk type Saab en bouwjaar het gaat.
Probleem met de bobines misschien?
-
Funky Dude
- In memoriam †
Staat netjes vermeld in het onderschrift.
@ bunderen: Zoek eens in de topics van de niet-cabrio's, daar komt het antwoord vast wel voorbij.
@ bunderen: Zoek eens in de topics van de niet-cabrio's, daar komt het antwoord vast wel voorbij.
-
gerardf
- Geregistreerd lid
Heb het zelfde gehad, bij mij is de bobine vervangen waarna het opgelost was.
-
Jan Geert
- Geregistreerd lid
Er zijn er 4, dus het is wel handig te weten welke. Dan moet je toch met de tech2 de misfire counter bekijken welke cylinder het probleem geeft.gerardf schreef: ↑di 03 sep, 2019 7:37.....de bobine......
Of je vervangt ze alle 4 afhankelijk van de leeftijd/ kilometerstand. Een setje kost een kleine 300 euro inc. en vijf minuten werk, kan je gewoon zelf even doen.
Maar klinkt inderdaad als een klassiek bobineprobleem. Boostlek zou ook nog kunnen maar minder waarschijnlijk.
-
bunderen
- Geregistreerd lid
Dag allemaal, probleem opgelost, 4 nieuwe bougies geplaatst.
Dank voor de tips.
Dank voor de tips.