Tips hoe ik het maximale uit mijn BPM-aangifte haal

Voor alle Saab cabrio rijders
Robbo
Geregistreerd lid

Tips hoe ik het maximale uit mijn BPM-aangifte haal

Bericht door Robbo » vr 22 sep, 2006 21:52

Ga volgende week 9-3 20t SE uit 05/00 uit Duitsland ophalen en hier bij RDW en Doaune brengen voor RDW en keuring.

Heb begrepen dat de Doaune graag in haar eigen voordeel rekent dus wil beslagen ten ijs komen.
Heeft iemand misschien een NL-prijslijst uit 2000 als PDF beschikbaar?

Ben met name benieuwd of zaken als alarm en stoelverwarming standaard dus in de catalogusprijs zaten (dus niet apart als accesoire hoeven worden meegenomen in de aangifte).

Daarnaast heb ik begrepen dat cruise control, SCC en de hoofdsteunen 1100 Euro aftrek van de catalogusprijs opleveren, correct?

Bedankt voor de hulp, Rob

Remco
Donateur
Donateur

Re: Tips hoe ik het maximale uit mijn BPM-aangifte haal

Bericht door Remco » vr 22 sep, 2006 22:37

Robbo schreef:Ga volgende week 9-3 20t SE uit 05/00 uit Duitsland ophalen en hier bij RDW en Doaune brengen voor RDW en keuring.

Heb begrepen dat de Doaune graag in haar eigen voordeel rekent dus wil beslagen ten ijs komen.
Heeft iemand misschien een NL-prijslijst uit 2000 als PDF beschikbaar?

Ben met name benieuwd of zaken als alarm en stoelverwarming standaard dus in de catalogusprijs zaten (dus niet apart als accesoire hoeven worden meegenomen in de aangifte).

Daarnaast heb ik begrepen dat cruise control, SCC en de hoofdsteunen 1100 Euro aftrek van de catalogusprijs opleveren, correct?

Bedankt voor de hulp, Rob
Bij de douane printen ze een lijst uit en kunnen dan precies zien wat er standaard was en wat niet. Ze weten ook exact de prijzen van de opties. Ze lopen dan meestal mee naar de auto en gaan dan vergelijken.

Volgens mij was stoelverwarming niet standaard (ff knopjes eruit halen dus) en een alarm ook niet. Mijn ervaring is dat ze een alarm niet zo gauw zien.

De aftrek voor de zaken die je noemt is er wel geweest maar bestaat niet meer sinds een 1,5-2 jaar. Wel jammer want dat was wel de moeite waard. Weet dat nog dat ik die douanebeamte wel 3x moest uitleggen dan een 9-3 antiwiplash hoofdsteunen heeft, geloofde me pas nadat ik het had laten zien. Oh, hadden ze dat in 1998 al :?: :?:

Heb de prijslijst denk ik wel maar dan alleen als origineel boekje van Saab. Kan er eventueel wel een foto van maken en je even mailen. Stuur me maar een pb.

thomas9-3
Geregistreerd lid

Bericht door thomas9-3 » vr 22 sep, 2006 22:52

klopt inderdaad wat Remco zegt, douane is geautomatiseerd, in mijn geval afgelopen juli aan de hand van autodigitaal (autotelex) keurig de optielijst welke op de printout staat afgelopen door de douane bij de auto en de enkele opties die er niet op zaten doorgestreept, op de cd wisselaar (wat ik toen niet wist, zat in middenconsole "verstopt") en de stoelmemory na, alles moeten betalen (ergens terecht), geen korting :x

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 22 sep, 2006 23:07

thomas9-3 schreef: (ergens terecht), geen korting :x
Het woord terecht en BPM, gaan niet samen toch? :evil:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » za 23 sep, 2006 0:02

Remco schreef:Volgens mij was stoelverwarming niet standaard...
Niet standaard? Dat zat standaard in de 95/96 vanaf 1972. Dat zullen ze er toch niet uitgehaald hebben?

Lab6
Geregistreerd lid

Bericht door Lab6 » za 23 sep, 2006 8:24

Ik heb begrepen dat je schade van het BPM bedrag mag aftrekken :?:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » za 23 sep, 2006 12:55

72sonett-III schreef:
Remco schreef:Volgens mij was stoelverwarming niet standaard...
Niet standaard? Dat zat standaard in de 95/96 vanaf 1972. Dat zullen ze er toch niet uitgehaald hebben?
Welkom in de 21e eeuw, dat is er dus wel uit.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » za 23 sep, 2006 18:41

De Flok schreef:Welkom in de 21e eeuw, dat is er dus wel uit.
J.C. :!:
Heeft de NG 900 dat nog wel?

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » zo 24 sep, 2006 13:49

72sonett-III schreef:
De Flok schreef:Welkom in de 21e eeuw, dat is er dus wel uit.
J.C. :!:
Heeft de NG 900 dat nog wel?
Nope die heeft het ook niet standaard. Oh ja, een classic 900 ook niet trouwens :wink: .

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 24 sep, 2006 13:53

Remco schreef:... een classic 900 ook niet trouwens
Wel :!:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 24 sep, 2006 13:55

72sonett-III schreef:
Remco schreef:... een classic 900 ook niet trouwens
Wel :!:
idd, weliswaar zonder duidelijk herkenbare aan-uit knop maar zeer zeker wel aanwezig.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 24 sep, 2006 14:04

verde900 schreef:...zonder duidelijk herkenbare aan-uit knop maar zeer zeker wel aanwezig.
Oudere 900 hebben een stoelverwarmings'dimmer'knop op het dashbord in plaats van de koplamphoogteverstelknop.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 24 sep, 2006 14:06

72sonett-III schreef:
verde900 schreef:[idd, weliswaar zonder duidelijk herkenbare aan-uit knop maar zeer zeker wel aanwezig.
Oudere 900 hebben een stoelverwarmings'dimmer'knop op het dashbord in plaats van de koplamphoogteverstelknop.
dat is zo, op de laatste jaargangen was op die plek de koplamphoogteverstelling geplaatst

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » zo 24 sep, 2006 20:10

verde900 schreef:
72sonett-III schreef:
verde900 schreef:[idd, weliswaar zonder duidelijk herkenbare aan-uit knop maar zeer zeker wel aanwezig.
dat is zo, op de laatste jaargangen was op die plek de koplamphoogteverstelling geplaatst
Standaard? Want daar ging het om hè........ :wink: Ik heb een classic gehad en die had het volgens mij niet of ik moet het niet geweten hebben.... Zat in ieder geval een koplamphoogteverstellingsknop (wat een woord) in, onder de draaikknop van het licht en boven het handeltje van de spiegelverstelling.

Was trouwens een 92er lpt en Sander69 van het forum rijdt er nu in.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 24 sep, 2006 20:18

Remco schreef:Standaard? Want daar ging het om hè........ Ik heb een classic gehad en die had het volgens mij niet of ik moet het niet geweten hebben....
Ja, standaard zit er in de classic 900 in ieder geval verwarming in de bestuurderstoel. Er zijn geen zichtbare aan/uit knopjes, er zit een termostaatschakelaar in de zitting die de verwarming automatisch in/uitschakelt. Overigens werken de meeste niet meer wegens draadbreuk in het verwarmingsmatje, zie o.a. viewtopic.php?t=9881

Plaats reactie