Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000 laten tunen naar 235 PK
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Saab 9-3 SE Cabrio Begin er weer lol in te krijgen
Naast het gebroken kabeltje te maken (is niet gelukt) een poging gedaan om deze troep te verwijderen. Gisteren eerst de auto gewassen, het dak gestofzuigd en de stootstrips weer zwart heb kunnen krijgen.
Het stiknaadje aan de onderkant een stuk los gehaald, zodat de stofzuiger er in kon.
Veel van die vettige zwarte troep is nu weg. De binnenkant heb ik schoon kunnen maken met ontvetter.
Volgende week het dak reinigen, kleur bijwerken en waterafstotend maken met dat spul van Renovo.
Nu het weer beter wordt kan ik ook alle deurpanelen, middenconsole (met houtkleur) en het achterste deel van de middenconsole gaan vervangen. Die dingen liggen er al een tijdje. Net zoals het linkerachterraam. Tijdelijk met Mastic silicone kit Marine gedicht.
Begin er weer lol in te krijgen nu het weer beter wordt en het dak het weer doet.
Het stiknaadje aan de onderkant een stuk los gehaald, zodat de stofzuiger er in kon.
Veel van die vettige zwarte troep is nu weg. De binnenkant heb ik schoon kunnen maken met ontvetter.
Volgende week het dak reinigen, kleur bijwerken en waterafstotend maken met dat spul van Renovo.
Nu het weer beter wordt kan ik ook alle deurpanelen, middenconsole (met houtkleur) en het achterste deel van de middenconsole gaan vervangen. Die dingen liggen er al een tijdje. Net zoals het linkerachterraam. Tijdelijk met Mastic silicone kit Marine gedicht.
Begin er weer lol in te krijgen nu het weer beter wordt en het dak het weer doet.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 791
- Lid geworden op: di 20 dec, 2005 10:40
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Mag ik vragen hoeveel lagen van de waterproofer je erop hebt gedaan. Na twee lagen met de borstel zoals aangeraden, absorbeert het dak nog steeds. En slechts bij 5 minuten hevige regen. Het water blijft er zo niet op staan...
9-3 Cabrio, 2.0t Biopower, 175 pk
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Moet er nog aan gaan beginnen.
Wachten op een dag zonder zon en regen en het moet ook nog in het weekend vallen.
Vorige keer gebruik gemaakt van Renovo.
Dak eerst afborstelen en stofzuigen. Dan de cleaner, dan de reviver om de kleur weer zwart te krijgen en daarna een laag ultra proofer.
Ik denk dat de Renovo Soft Top Reviver ook wel wat doet (Behalve dat het weer mooi zwart wordt.)
Wachten op een dag zonder zon en regen en het moet ook nog in het weekend vallen.
Vorige keer gebruik gemaakt van Renovo.
Dak eerst afborstelen en stofzuigen. Dan de cleaner, dan de reviver om de kleur weer zwart te krijgen en daarna een laag ultra proofer.
Ik denk dat de Renovo Soft Top Reviver ook wel wat doet (Behalve dat het weer mooi zwart wordt.)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 791
- Lid geworden op: di 20 dec, 2005 10:40
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Ik heb twee lagen van de ultraproofer gebruikt.
Een dag tussen, aangebracht met een borstel. Maar water blijft er niet op "staan"
Een dag tussen, aangebracht met een borstel. Maar water blijft er niet op "staan"
9-3 Cabrio, 2.0t Biopower, 175 pk
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Lekt het dak of loopt het water er niet in druppels vanaf?
Anders is je dak gewoon op en doe je de poormansjob ruim rond de plekken waar het lekt.
viewtopic.php?f=37&t=156133&hilit=poormans
Anders is je dak gewoon op en doe je de poormansjob ruim rond de plekken waar het lekt.
viewtopic.php?f=37&t=156133&hilit=poormans
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t Dak gedaan
Vandaag dak schoongemaakt en zwart gemaakt met Softtop cleaner en zwart met Softtop reviver.
Ben je wel even mee bezig, want dak afborstelen, stofzuigen, nat maken, cleaner erop, wachten en borstelen. Dan afspoelen, dak drogen, nog sommige plekken opnieuw cleaner en dan pas kan de verf erop.
Morgen nog wat Ultra proofer er op als waterdichte laag, want moet eerst 24 uur wachten.
- Alle rubbers schoongemaakt en in de vaseline gezet.
- Chroom van de achtergordelhouders van roest ontdaan met aluminiumfolie. Misschien moet ik daar ook wel wat vaseline op doen, want het gaat over een tijd weer roesten.
Ben je wel even mee bezig, want dak afborstelen, stofzuigen, nat maken, cleaner erop, wachten en borstelen. Dan afspoelen, dak drogen, nog sommige plekken opnieuw cleaner en dan pas kan de verf erop.
Morgen nog wat Ultra proofer er op als waterdichte laag, want moet eerst 24 uur wachten.
- Alle rubbers schoongemaakt en in de vaseline gezet.
- Chroom van de achtergordelhouders van roest ontdaan met aluminiumfolie. Misschien moet ik daar ook wel wat vaseline op doen, want het gaat over een tijd weer roesten.
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Dak is klaar en geïmpregneerd. Ziet er weer mooi zwart en strak uit. Ga toch nog een keer impregneren.
Vandaag voorbanden vervangen en morgen APK.
Daarna:
- roestgaatje aan de onderkant aanpakken.
- alle binnen-zijpanelen vervangen.
- brandstoffilter is oud, dus ook vervangen.
- airco laten vullen en meteen de droger laten vervangen.
- multieriem, spanner en rollen vervangen.
- microswitches vervangen.
- Troep uit de hemel verder verwijderen en schoonmaken.
- nieuwe olie en filter (is al gedaan)
- interieurfilter (is al gedaan)
Vandaag voorbanden vervangen en morgen APK.
Daarna:
- roestgaatje aan de onderkant aanpakken.
- alle binnen-zijpanelen vervangen.
- brandstoffilter is oud, dus ook vervangen.
- airco laten vullen en meteen de droger laten vervangen.
- multieriem, spanner en rollen vervangen.
- microswitches vervangen.
- Troep uit de hemel verder verwijderen en schoonmaken.
- nieuwe olie en filter (is al gedaan)
- interieurfilter (is al gedaan)
- de_skileraar
- Donateur (3x)
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 26 feb, 2021 21:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Vincent9-3
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: zo 16 jun, 2019 23:53
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Mooi werk!
Saab 9-3 cabriolet 2.0T SE benzine en LPG, ~250 pk (B205 blok) op LPG uit 2001 (Stage 2 DionHPT&BlackTop)
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Klopt en het is wel een hoop werk.
Eerst goed schoonmaken met de cleaner is belangrijk. Aangezien deze Cabrio altijd buiten staat denk ik dat ik volgend jaar weer gaan beginnen. Zo zag het na een winter uit.
Eerst goed schoonmaken met de cleaner is belangrijk. Aangezien deze Cabrio altijd buiten staat denk ik dat ik volgend jaar weer gaan beginnen. Zo zag het na een winter uit.
Laatst gewijzigd door gj.stegeman op vr 29 apr, 2022 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Nieuwe APK. Nou ja bijna.
Dit jaar weer met de Saab naar mijn oude adres apkcheckpoint, waar ik al jaren kom.
Eigenaar Mo keurt, overlegd, vervangt, maakt en geeft advies als het te ingewikkeld wordt om naar een specialist te gaan of het zelf te gaan doen.
Alleen kentekenlampje en stadslicht. Die mocht de eigenaar Mo zelf gaan vervangen.
Omdat de auto volgetankt is zweet deze bij de aansluiting van de vulslang of ontluchting op de tank wat benzine. Toen ik vorig jaar bij Tanisha was voor andere schokbrekers rook zij al een benzinelucht in de kofferbak.
Eerst de tank iets leger rijden en dan kan de aansluiting van dat rubber maandag gekit worden en wordt de auto afgemeld.
Of gewoon nooit meer helemaal voltanken.
Ook zit er een gaatje in de bodem ter hoogte van de aansluitbeugel van de van de linker voorgordel. Na wat krabben, hameren is het gat toch wel wat groter. Morgen zoveel mogelijk uitslijpen.
Aangezien ik niet kan lassen, het niet dragend is en er een hoek en ronding in het passtuk zit ga ik het opvullen met een polyestermat en verder afwerken.
Dit jaar weer met de Saab naar mijn oude adres apkcheckpoint, waar ik al jaren kom.
Eigenaar Mo keurt, overlegd, vervangt, maakt en geeft advies als het te ingewikkeld wordt om naar een specialist te gaan of het zelf te gaan doen.
Alleen kentekenlampje en stadslicht. Die mocht de eigenaar Mo zelf gaan vervangen.
Omdat de auto volgetankt is zweet deze bij de aansluiting van de vulslang of ontluchting op de tank wat benzine. Toen ik vorig jaar bij Tanisha was voor andere schokbrekers rook zij al een benzinelucht in de kofferbak.
Eerst de tank iets leger rijden en dan kan de aansluiting van dat rubber maandag gekit worden en wordt de auto afgemeld.
Of gewoon nooit meer helemaal voltanken.
Ook zit er een gaatje in de bodem ter hoogte van de aansluitbeugel van de van de linker voorgordel. Na wat krabben, hameren is het gat toch wel wat groter. Morgen zoveel mogelijk uitslijpen.
Aangezien ik niet kan lassen, het niet dragend is en er een hoek en ronding in het passtuk zit ga ik het opvullen met een polyestermat en verder afwerken.
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Pollenfilter vervangen. Was nodig. Bleek dat ik er nog 3 nieuwe had liggen.
Olie en oliefilter vervangen. Nieuwe carterplug en o-ring. Bleek dat ik er nog 2 nieuwe had liggen.
Olie aftappen, oliefilter eraf en weer vullen met 4 liter olie.
Bleek toch teveel te zijn met als gevolg olielekkage na een ritje.
Dan maar met dit ding aan de slag. https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-ol ... p100305645
Had deze al eerder gebruikt zonder succes een keer in de kliko gegooid en toch maar in een doos gestopt. Deze keer werkte het ook niet. Zuigt gewoon niet de olie aan. De slang krult steeds net boven het olieniveau. Dan maar weer onder de auto en de carterplug lossen. Gevolg is dat er weer een flinke olievlek op de oprit zit en net niet genoeg eruit gehaald.
Uiteindelijk in de aanzuigbuis van de aanzuigpomp een dun stuk ijzerdraad gestopt ter lengte van de peilstok. Ineens werkt dat ding en nu staat het oliepeil weer goed.
Olie en oliefilter vervangen. Nieuwe carterplug en o-ring. Bleek dat ik er nog 2 nieuwe had liggen.
Olie aftappen, oliefilter eraf en weer vullen met 4 liter olie.
Bleek toch teveel te zijn met als gevolg olielekkage na een ritje.
Dan maar met dit ding aan de slag. https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-ol ... p100305645
Had deze al eerder gebruikt zonder succes een keer in de kliko gegooid en toch maar in een doos gestopt. Deze keer werkte het ook niet. Zuigt gewoon niet de olie aan. De slang krult steeds net boven het olieniveau. Dan maar weer onder de auto en de carterplug lossen. Gevolg is dat er weer een flinke olievlek op de oprit zit en net niet genoeg eruit gehaald.
Uiteindelijk in de aanzuigbuis van de aanzuigpomp een dun stuk ijzerdraad gestopt ter lengte van de peilstok. Ineens werkt dat ding en nu staat het oliepeil weer goed.