Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000 laten tunen naar 235 PK
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
APK zit erop.
Bij de herkeuring ging Mo toch weer wat controles doen van bijvoorbeeld de handrem. Na wat zoeken naar het chassisnummer en controle of de afdichting van de vulslang op de tank niet meer zweette en gekit kon de Saab worden afgemeld.
- Aansluiting rubber vulslang op tank is nu dicht. Mag over een maand weer terug komen om te controleren of het nog
steeds dicht is.
- Verder technisch geen opmerkingen. Wel dat de schokbrekers voor wat hebben gelekt.
- Km-stand: 292.000.
- Olie en filter vervangen en olie weer op juiste peil.
- Pollenfilter vervangen. Volgens mij een jaarlijks klusje. Airco laten vullen. Nog steeds niet gedaan. Toch is dat
handig in de winter en in de zomer als je in een file staat met het dak dicht.
- Dak ziet er weer goed uit en werkt.
- Luchtfilter was nog schoon, dus niet vervangen.
Kan nu bezig gaan met de cabrio beter en mooier te gaan maken, want deze blijft nog wel een paar jaar.
Bij de herkeuring ging Mo toch weer wat controles doen van bijvoorbeeld de handrem. Na wat zoeken naar het chassisnummer en controle of de afdichting van de vulslang op de tank niet meer zweette en gekit kon de Saab worden afgemeld.
- Aansluiting rubber vulslang op tank is nu dicht. Mag over een maand weer terug komen om te controleren of het nog
steeds dicht is.
- Verder technisch geen opmerkingen. Wel dat de schokbrekers voor wat hebben gelekt.
- Km-stand: 292.000.
- Olie en filter vervangen en olie weer op juiste peil.
- Pollenfilter vervangen. Volgens mij een jaarlijks klusje. Airco laten vullen. Nog steeds niet gedaan. Toch is dat
handig in de winter en in de zomer als je in een file staat met het dak dicht.
- Dak ziet er weer goed uit en werkt.
- Luchtfilter was nog schoon, dus niet vervangen.
Kan nu bezig gaan met de cabrio beter en mooier te gaan maken, want deze blijft nog wel een paar jaar.
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Geen lekkage meer bij de vuldop van de tank.
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Airco laten vullen en het doet het weer.
Eindelijk erachter gekomen hoe de airco te gebruiken met het dak open.
Econ uit en dan op LOW. Kom maar op met de hitte en de zon.
Eindelijk erachter gekomen hoe de airco te gebruiken met het dak open.
Econ uit en dan op LOW. Kom maar op met de hitte en de zon.
- klaasj
- Donateur (7x)
- Berichten: 2626
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Daar kon nog wel eens een fraaie verrassing onder zitten. Of je gaat het bijlappen of je pakt het goed aan en dan moet de ruit er uit.gj.stegeman schreef: ↑ma 02 mei, 2022 18:06Dit wordt toch wel een dingetje.
Ga ik nu de roest eraf schuren en het rubber wat opzij schuiven om te kijken of er meer roest zit.
Daarna met bijvoorbeeld Brunox behandelen en daarna overspuiten.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Daar was ik al bang voor.
Had het al gezien bij jou volgens mij.
Of pappen en nathouden (behandelen) of wachten tot de voorruit (waar nu een ster in zit) het echt gaat begeven en het dan helemaal gaan aanpakken.
Begin (Nu het dak het weer doet.) weer plezier te krijgen en vooral de moeite en tijd te nemen om om de cabrio bij te werken.
Had het al gezien bij jou volgens mij.
Of pappen en nathouden (behandelen) of wachten tot de voorruit (waar nu een ster in zit) het echt gaat begeven en het dan helemaal gaan aanpakken.
Begin (Nu het dak het weer doet.) weer plezier te krijgen en vooral de moeite en tijd te nemen om om de cabrio bij te werken.
- klaasj
- Donateur (7x)
- Berichten: 2626
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
ik kwam het tegen bij de cabrio van mijn dochter en was een gewaarschuwd mens. Heb het toen bij Beerten in Borculo laten herstellen. Toen ik bij mijn Viggen wat blaasjes ontdekte hoefde ik niet zo lang na te denken. Is toch wel een item van de cabrio's volgens mij. Ook heel vaak na het vervangen van een voorruit ontstaat er bij het verwijderen van de oude niet direct zichtbare schade die later de sponning de das om doet. Als je verzekerd bent voor ruitschade kun je het misschien combineren. Nieuwe ruit kost ongeveer 500 euro aan materiaal zonder ruitkit en zo. Ding zit normaal gesproken gruwelijk vast in de sponning. Als je handig bent kun je natuurlijk behoorlijk wat werk zelf doen.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Terugkijkend.
Bij de aanschaf zaten deze 17 inch velgen erop. Weliswaar geen originele Saab-velgen. En hebben wat stoeprandschade.
Later kwamen deze erop. 16 inch en origineel Saab. Met het idee dat het wat minder trillingen geeft over klinkerwegen en drempels.
Nu ik de oude 17 inch velgen zie denk ik: " Was ook wel erg mooi." Dus twijfel nog wat ik ga doen. Deze velgen opknappen of het bij de 16 inch laten.
Bij de aanschaf zaten deze 17 inch velgen erop. Weliswaar geen originele Saab-velgen. En hebben wat stoeprandschade.
Later kwamen deze erop. 16 inch en origineel Saab. Met het idee dat het wat minder trillingen geeft over klinkerwegen en drempels.
Nu ik de oude 17 inch velgen zie denk ik: " Was ook wel erg mooi." Dus twijfel nog wat ik ga doen. Deze velgen opknappen of het bij de 16 inch laten.
- WilNiks
- Geregistreerd lid
- Berichten: 234
- Lid geworden op: ma 26 okt, 2020 21:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
velgenkeuze: Rijd een willekeurige grote parkeerplaats op en kijk om je heen. 10 of honderden auto's. Het maakt niet uit.
Er is maar 1 auto met 3 spaak-velgen en die zie je niet. Je parkeerde je eigen zitvlak erin....
Er is maar 1 auto met 3 spaak-velgen en die zie je niet. Je parkeerde je eigen zitvlak erin....
9.3 cabrio
MT-01
MT-01
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Dat is wel een punt om ze er misschien op te laten liggen.
- Jurgen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 599
- Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 23:26
- Regio: - kies een regio
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Het is vaak zo dat voorruiten helaas bij de Carglass of Autotaalglas worden vernieuwd. Of vernieuwd Moeten worden door de verzekeraar ....Prijsafspraken, dat mag toch niet ?? Nou bij verzekeraars wel hoor !! De Autotaalglas of Carglass mag zo veel mogelijk ruiten doen in zo korte mogelijke tijd om er een paar tientjes per ruit aan over te houden. Uitgeknepen door de verzekeraars (de grootste boeven ...of schop ik nu iemand tegen het verkeerde been?).gj.stegeman schreef: ↑vr 27 mei, 2022 19:01Daar was ik al bang voor.
Had het al gezien bij jou volgens mij.
Of pappen en nathouden (behandelen) of wachten tot de voorruit (waar nu een ster in zit) het echt gaat begeven en het dan helemaal gaan aanpakken.
Begin (Nu het dak het weer doet.) weer plezier te krijgen en vooral de moeite en tijd te nemen om om de cabrio bij te werken.
Omdat het allemaal zo snel mogelijk moet, kijkt de gemiddelde medewerker van de Carglass/Autotaalglas er ook niet naar of de sponning wel of niet beschadigd is. Er is immers geen tijd voor het bijwerken daarvan. Plakken moeten ze , zo snel mogelijk ...
Kortom; laat alsjeblieft je ruit vernieuwen bij je dealer/ex-dealer/specialist/buurtgarage die gewoon probeert een normale boterham te verdienen.
Tip; check wel eerst je verzekeraar, want die boeven berekenen ipv. 75 euro eigen risico, gewoon 250 euro (of meer) eigen risico als je niet naar een door hen aangewezen partij gaat.
Als dat zo is; stap alsjeblieft zo snel mogelijk over naar een andere verzekeraar en bepaal zelf waar je naar toe gaat.
Saab 99 GL 1983
- klaasj
- Donateur (7x)
- Berichten: 2626
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
En zo is het jurgen. Het bekende verhaal.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 383
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Saab 9-3 SE Cabrio 2.0t T5 2000
Het pitje aan de buitenkant en het kleine barstje aan de binnenkant wordt toch iets groter nu de airco weer werkt merk ik.
Ga toch maar langs een specialist om te horen dat de ruit vervangen moet gaan worden en dan kunnen ze meteen die stijl aanpakken. Behalve de ruit zal ook het stalen frame erbij komen denk ik.
Had al een goed adres gekregen in Borculo. Zoek nog wel een adres dichter bij Almere.
Ga toch maar langs een specialist om te horen dat de ruit vervangen moet gaan worden en dan kunnen ze meteen die stijl aanpakken. Behalve de ruit zal ook het stalen frame erbij komen denk ik.
Had al een goed adres gekregen in Borculo. Zoek nog wel een adres dichter bij Almere.