benzine pomp en meter

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
ojeem
Donateur
Donateur

benzine pomp en meter

Bericht door ojeem » wo 26 aug, 2020 20:07

mijn 9.3 cabrio 2.8 Aero uit 2010 heeft sinds kort een benzinemeter, die omgekeerde waarden aangeeft. Als de tank vol is staat de meter op leeg, is de tank leeg, dan staat de meter op vol. Een oplossing is een nieuwe benzine pomp installeren, dit is echter nogal ingrijpend. Bovendien is een nieuwe pomp niet meer beschikbaar.
Op dit moment gebruik ik de dagteller en tank ik na zeg 500 km. Dit is natuurlijk niet ideaal. Is er iemand op het forum die hier ervaring mee heeft???

Dank

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: benzine pomp en meter

Bericht door Benaero » wo 26 aug, 2020 20:40

Ik heb daar geen ervaring mee, maar moest enkele weken geleden wel met - naar later bleek - een kapotte benzinepomp worden afgesleept. En er is wel een nieuwe benzinepomp in mijn 2009 Aero gezet. Hoezo zou er voor jouw 2010 Aero geen nieuwe pomp zijn? Was overigens wel een prijzige reparatie....maar ja er waren ook geen alternatieven voorhanden. :roll:

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 26 aug, 2020 21:25

Brandstofpomp is gewoon nieuw te koop. Er zijn ook reparatie sets voor. Reparatie hoeft niet duur te zijn. https://www.rendcarparts.nl/nl/saab/saa ... =36&page=2

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » wo 26 aug, 2020 22:26

busy schreef:
wo 26 aug, 2020 21:25
Brandstofpomp is gewoon nieuw te koop. Er zijn ook reparatie sets voor. Reparatie hoeft niet duur te zijn. https://www.rendcarparts.nl/nl/saab/saa ... =36&page=2
Ja, dat dacht ik ook, maar het type pomp wordt besteld op basis van het chassis nummer. En omdat het kennelijk een Aero betreft kwam alleen de pomp bij mij al fors over de €400. En dan zit deze er nog niet in. Tank moet.leeg, uitlaat moet er onderweg, tank er onderweg,.pomp er in en in andere volgorde weer opbouwen. Kortom een paar uur zijn ze er zo mee bezig.

Maar je moet er wat voor over hebben. :O:

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 26 aug, 2020 22:34

Een kapotte Saab levert ook niets op Aero of niet. en met een nieuwe pomp kun je weer vooruit.
Een 9-5 is wat betreft beter geengineerd. Kunt de pomp er via luikje onder de achterbank eruit halen. 20-30 minuten klaar.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » do 27 aug, 2020 10:20

gat knippen is ook niet zo moeilijk,
jack

Plaats reactie