Juiste velgen voor cabrio 93
-
Frankhendriks
- Geregistreerd lid
Juiste velgen voor cabrio 93
Kan je velgen met ET waarde 49 ook gebruiken voor een saab cabrio uit 2004 waar nu velgen met een ET waarde 41 op zitten?
-
davidd
- Donateur

Re: Juiste velgen voor cabrio 93
Alles kan.. maar het antwoord is eigenlijk nee. ET49 staat te ver naar binnen. Andersom gebeurd nog wel eens, maar deze optie is niet aan te raden.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Uiteindelijk heet het zo te zijn dat je wiellagers het niet zo prettig vinden. Niet meteeen na een rondje om de kerk, natuurlijk, maar na langere tijd...
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Wat is de complete aanduiding op de velg? Hoe breed zijn ze?
De et waarde van 0 staat de velg met het midden gelijk met het aankegvlak, dis midden in de velg.
De velgbteedte bepaald damen met de ET waarde hoe veel ruimte er is
De et waarde van 0 staat de velg met het midden gelijk met het aankegvlak, dis midden in de velg.
De velgbteedte bepaald damen met de ET waarde hoe veel ruimte er is
-
davidd
- Donateur

Klopt, doordat het ET49 is ging ik er voor het gemak vanuit dat het originele Saab velgen zijn waarover we het hebben. Als dat zo is kan het dus eigenlijk niet, bij after markets eventueel wel.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Door het plaatsen van velgen met hogere ET-waarde verklein je de spoorbreedte op die as en wijzig je de KPI van de stuurinrichting, hierdoor wordt je auto minder stabiel. Ik meen ergens gelezen te hebben dat hierdoor de ESP zijn werk niet goed meer kan doen
-
Frankhendriks
- Geregistreerd lid
Dank voor alle reacties
Ik weet genoeg, ik wilde deze velgen aanschaffen maar na jullie reacties is het niet verstanding ,ik ga op zoek naar andere en de juiste velgen Met ET waarde van 41
Ik weet genoeg, ik wilde deze velgen aanschaffen maar na jullie reacties is het niet verstanding ,ik ga op zoek naar andere en de juiste velgen Met ET waarde van 41
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Vergeet niet de velgbteedte erin mee te nemen. De 900og had 6J en 6,5J. De latere hadden ook 7J. Dus tov de 6 J 25 mm breder. Staat dus met een 6 mm grotete et nog steeds verder naar buiten
-
beekemm
- Geregistreerd lid
misschien word het tijd voor een database velgen voor saab, ik snap er niet veel van al die maten en combi's ben al blij als ik enigzins de juiste bandmaat heb.
mvg jack
mvg jack
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

[]
Die is er al he
Maar dan moet je zelf het begrip van de ET waardes nog kennen.
Die is er al he
Maar dan moet je zelf het begrip van de ET waardes nog kennen.
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Voor ET waarde kijk https://nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde
Maakt het verhaal duidelijk.
Maakt het verhaal duidelijk.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
swaam
- Geregistreerd lid
ET waarde moet niet meer als 5 naar onder of naar boven afwijken dus 49 niet meer als 54 of niet minder dan 44.
Dit is nog binnen de norm van lagers en stuur problemen.
Groet jack
Groet jack
-
swaam
- Geregistreerd lid
ET waarde moet niet meer als 5 naar onder of naar boven afwijken dus 49 niet meer als 54 of niet minder dan 44.
Groet jack
Groet jack