Velgen
-
raspaardje
- Donateur

Re: Velgen
Fabeltje.
De ene velg is breder dan de ander.
Of werd geleverd onder een 9-3X met een hogere wang.
Daar zitten de verschillen.
De ene velg is breder dan de ander.
Of werd geleverd onder een 9-3X met een hogere wang.
Daar zitten de verschillen.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Als je je vraag iets duidelijker stelt, kun je ook duidelijker antwoorden verwachten. Wat ben je precies van plan? En van wie moet het mogen?
-
beekemm
- Geregistreerd lid
Ik doe het op zijn van Hanegems en vraag het aan de hond, mag het altijd van,
-
Ron van D
- Donateur (2x)

In België dien je je te houden aan hetgeen is voorgeschreven in het gelijkvormigheidsattest. Daardoor mag je in België niet alle velgen, ook al passen ze wel, onder de auto monteren. Dit resulteert in afkeur.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Neen, anders geformuleerd: her en der zie je aanbiedingen van tweedehands originele saabvelgen.
Aangezien de cabrio zwaarder is dan de sedan, dien je voor de banden een zwaardere belastingsindex 94 te kiezen.
Is er ook een dergelijk onderscheid bij velgen. Kan ik gewoon ALU 45 velgen aanschaffen bvb en hierop de banden met de correcte belastingsindex?
Aangezien de cabrio zwaarder is dan de sedan, dien je voor de banden een zwaardere belastingsindex 94 te kiezen.
Is er ook een dergelijk onderscheid bij velgen. Kan ik gewoon ALU 45 velgen aanschaffen bvb en hierop de banden met de correcte belastingsindex?
-
beekemm
- Geregistreerd lid
hier moet je je ook houden aan de type goedkeuring alleen doen de meeste dat niet geheel volgens de letter van de wet,en bij onze apk kijken ze gelukkig niet zo nauw
-
raspaardje
- Donateur

Yep, dat kan.Retep schreef: ↑za 06 feb, 2021 22:28
-
beekemm
- Geregistreerd lid
load index nu zelfs 91 is zat hoor die is 615kg
Als de maximale loadindex van de band 615 kilo is, is deze voor de hele auto 2460 kilo (4 x 615 kilo). en zo zwaar zijn we gelukkig niet moet er niet aan denken wegenbelasting is al hoog genoeg voor onze hobby
Als de maximale loadindex van de band 615 kilo is, is deze voor de hele auto 2460 kilo (4 x 615 kilo). en zo zwaar zijn we gelukkig niet moet er niet aan denken wegenbelasting is al hoog genoeg voor onze hobby
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ik had steeds sedan, dus dan had ik de 91.
Maar in de garage zei men 94 en misschien ben ik gewoon goedgelovig
Als je op een bandensite de saab cabrio ingeeft, komt hij meestal ook op de 94.
Maar in de garage zei men 94 en misschien ben ik gewoon goedgelovig
Als je op een bandensite de saab cabrio ingeeft, komt hij meestal ook op de 94.
-
rutgerreinier
- Donateur

Ik heb sedan, cabrio en nu estate
Heb op alle 3 dezelfde banden/velgen gehad. Alu45 met zowel winter als zomer rubber.
Ik had ook 7.5j velg met loadindex 97(730kg) Reed ook goed.
Merkte ook geen verschil met de cabrio.
Breedte vd velg is wel belangrijk met kiezen van je breedte band. 7.5j kan ook mooi 235 om ipv 225.
Alu45 is 7j velg.
Heb op alle 3 dezelfde banden/velgen gehad. Alu45 met zowel winter als zomer rubber.
Ik had ook 7.5j velg met loadindex 97(730kg) Reed ook goed.
Merkte ook geen verschil met de cabrio.
Breedte vd velg is wel belangrijk met kiezen van je breedte band. 7.5j kan ook mooi 235 om ipv 225.
Alu45 is 7j velg.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ik heb nu de ALU50 maar ze zijn flink gehavend.
Je ziet geregeld verschillende sets op de fb groepen passeren, maar bijna altijd met 91v banden.
Iedereen vraagt terecht ook een vergoeding voor de banden, maar wanneer die niet sterk genoeg zouden zijn, is het zinloos ze aan te kopen.
Je ziet geregeld verschillende sets op de fb groepen passeren, maar bijna altijd met 91v banden.
Iedereen vraagt terecht ook een vergoeding voor de banden, maar wanneer die niet sterk genoeg zouden zijn, is het zinloos ze aan te kopen.