Windscherm
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Windscherm
Hallo allemaal,
Ik heb een Saab 93 cabrio modeljaar 2004. Nu ben ik opzoek naar een windscherm. Heeft iemand advies voor een originelen of een imitatie. Het verschilt nogal,
zeker EUR200,-
Ik hoor het graag.
Ik heb een Saab 93 cabrio modeljaar 2004. Nu ben ik opzoek naar een windscherm. Heeft iemand advies voor een originelen of een imitatie. Het verschilt nogal,
zeker EUR200,-
Ik hoor het graag.
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Re: Windscherm
Het grote verschil is in mijn optiek dat de originele schermen door het midden kunnen vouwen waardoor ze in de achterbak mee kunnen.
-
rauwers
- Donateur (12x)

Hallo Gino,
zag er vanmorgen eentje aangeboden op dit forum!
viewtopic.php?f=143&t=174572
Succes en met vriendelijke groet,
Frank.
Frank.
-
Rizzibizzi
- Geregistreerd lid
Dat kun je met een imitatie windscherm ook 1 keer doenwbsmit schreef: ↑ma 22 feb, 2021 9:52Het grote verschil is in mijn optiek dat de originele schermen door het midden kunnen vouwen waardoor ze in de achterbak mee kunnen.
Ik heb een imitatie windscherm en zou ik weer voor dezelfde keuze staan, dan zou ik waarschijnlijk een originele variant kopen. Het kunnen opvouwen en vervoeren van je windscherm in de achterbak kan namelijk best handig zijn.
Daarnaast klapt mijn windscherm bij iets stevig optrekken naar beneden. Is dit bij een origineel windscherm ook het geval?
-
Wimpie9-3Aero
- Geregistreerd lid
Ik ben op zich heel tevreden met het opklapbaar origineel windscherm, maar kan niet vergelijken met een ander omdat ik alleen dit heb;
Neerklappen doet het zeker niet, zelfs niet bij stevig optrekken.
Gisteren met het mooie weer veel open gereden, waarvan een flink stuk autostrade.
Ik was een beetje optimistisch in t-shirt en korte broek
, maar de zetelverwarming bracht redding.
Ik had nog niet open gereden aan snelheden van meer dan 120. Het viel me op dat ondanks het windscherm er eigenlijk nog wel veel lucht stroomde langs mijn armen en bovenbenen.
Dat is misschien bij een groter windscherm anders? Het originele sluit namelijk niet volledig aan op de bestuurdersstoel. Al ben ik ook maar 1m70, kan er ook mee te maken hebben
Groeten
Wim
Neerklappen doet het zeker niet, zelfs niet bij stevig optrekken.
Gisteren met het mooie weer veel open gereden, waarvan een flink stuk autostrade.
Ik was een beetje optimistisch in t-shirt en korte broek
Ik had nog niet open gereden aan snelheden van meer dan 120. Het viel me op dat ondanks het windscherm er eigenlijk nog wel veel lucht stroomde langs mijn armen en bovenbenen.
Dat is misschien bij een groter windscherm anders? Het originele sluit namelijk niet volledig aan op de bestuurdersstoel. Al ben ik ook maar 1m70, kan er ook mee te maken hebben
Groeten
Wim
-
Rizzibizzi
- Geregistreerd lid
[]
Haha, ik ben ook maar 1m70
Bij mij is het windscherm wel wat groot uitgevallen en met de ramen omhoog merk je nauwelijks iets van langsstromende lucht.
Ik ga eerst proberen om het windscherm wat steviger te krijgen (met ringetjes o.i.d.). Anders toch maar eens voor een origineel windscherm gaan kijken.
Haha, ik ben ook maar 1m70
Ik ga eerst proberen om het windscherm wat steviger te krijgen (met ringetjes o.i.d.). Anders toch maar eens voor een origineel windscherm gaan kijken.
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
Wimpie9-3Aero
- Geregistreerd lid
Het vergt wat geduld, en vaak kijken, maar ze komen soms langs op 2dehands en marktplaats.
Zelf lang gezocht, en toen ik eindelijk 1 van een medeforummer had gekocht, kreeg ik er via familie zomaar gratis ééntje aangeboden
Heb het eerste dan doorverkocht aan mijn aankoop prijs aan iemand hier op het forum.
Onlangs ook nog een ander forumlid blij gemaakt door te linken naar een koopje op tweedehands.
Dus, als je geduld hebt, dan vind je wel een tweedehands aan een schappelijk bedrag.
Succes.
Wim
Zelf lang gezocht, en toen ik eindelijk 1 van een medeforummer had gekocht, kreeg ik er via familie zomaar gratis ééntje aangeboden
Heb het eerste dan doorverkocht aan mijn aankoop prijs aan iemand hier op het forum.
Onlangs ook nog een ander forumlid blij gemaakt door te linken naar een koopje op tweedehands.
Dus, als je geduld hebt, dan vind je wel een tweedehands aan een schappelijk bedrag.
Succes.
Wim
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Veel is natuurlijk een subjectief begrip. Je wil toch juist lucht, lijkt me. Ik vind het verschil tussen met en zonder scherm in ieder geval gigantisch.Wimpie9-3Aero schreef:Het viel me op dat ondanks het windscherm er eigenlijk nog wel veel lucht stroomde langs mijn armen en bovenbenen.
-
Wimpie9-3Aero
- Geregistreerd lid
Dat is uiteraard zo!Veel is natuurlijk een subjectief begrip. Je wil toch juist lucht, lijkt me. Ik vind het verschil tussen met en zonder scherm in ieder geval gigantisch.
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Die had ik nog niet gezien, bedankt!rauwers schreef: ↑ma 22 feb, 2021 13:19Hallo Gino,
Frank.
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Van lange medeforummers heeft volgens mij wel eens de ervaring/klacht hier gestaan dat bij een "niet origineel" windscherm de bestuurdersstoel niet ver genoeg naar achter kon.
-
Benaero
- Donateur (6x)

Dit scherm is gisteren door mij voor de vraagprijs verkocht en de nieuwe eigenaar - die een imitatie scherm had - liet mij nadien weten dat het scherm perfect aansloot en hij nu ook de bestuurdersstoel verder achteruit kon zetten. Dus inderdaad even een factor waar je rekening mee kunt houden.rauwers schreef: ↑ma 22 feb, 2021 13:19Hallo Gino,
Frank.
-
pcder
- Donateur

Ik heb sinds vandaag een origineel windscherm van Saab.
Wat een verbetering. Hiervoor had ik er eentje met een plexiglas windscherm en "beklede"houten afdekplank boven de stoelen.
Ziet er heel goed uit, alleen had ik steeds last van een koude wind in mijn nek. Dit heb ik niet meer.
Deze is ook op te vouwen om in de kofferbak op te bergen (wel zo handig)

Wat een verbetering. Hiervoor had ik er eentje met een plexiglas windscherm en "beklede"houten afdekplank boven de stoelen.
Ziet er heel goed uit, alleen had ik steeds last van een koude wind in mijn nek. Dit heb ik niet meer.
Deze is ook op te vouwen om in de kofferbak op te bergen (wel zo handig)
-
jor
- Geregistreerd lid
Ik heb ooit een niet origineel windscherm gekocht onder voorwaarde dat het in de kofferbak zou passen en dat past.Eerlijkheidhalve moet ik bekennen dat het scherm bijna altijd in de cockpit zit.wel opgeklapt.
-
Opa Bert
- Donateur (2x)

windschermen zijn voor watjes!
Waarom heb je een cabrio?
Waarom heb je een cabrio?