Windscherm

Voor alle Saab cabrio rijders
Gino100
Geregistreerd lid

Windscherm

Bericht door Gino100 » ma 22 feb, 2021 8:52

Hallo allemaal,

Ik heb een Saab 93 cabrio modeljaar 2004. Nu ben ik opzoek naar een windscherm. Heeft iemand advies voor een originelen of een imitatie. Het verschilt nogal,
zeker EUR200,-

Ik hoor het graag.

wbsmit
Geregistreerd lid

Re: Windscherm

Bericht door wbsmit » ma 22 feb, 2021 9:52

Het grote verschil is in mijn optiek dat de originele schermen door het midden kunnen vouwen waardoor ze in de achterbak mee kunnen.

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 22 feb, 2021 13:19

Hallo Gino,

zag er vanmorgen eentje aangeboden op dit forum!

viewtopic.php?f=143&t=174572

Succes en met vriendelijke groet,
Frank.

Rizzibizzi
Geregistreerd lid

Bericht door Rizzibizzi » ma 22 feb, 2021 13:27

wbsmit schreef:
ma 22 feb, 2021 9:52
Het grote verschil is in mijn optiek dat de originele schermen door het midden kunnen vouwen waardoor ze in de achterbak mee kunnen.
Dat kun je met een imitatie windscherm ook 1 keer doen :lol:
Ik heb een imitatie windscherm en zou ik weer voor dezelfde keuze staan, dan zou ik waarschijnlijk een originele variant kopen. Het kunnen opvouwen en vervoeren van je windscherm in de achterbak kan namelijk best handig zijn.

Daarnaast klapt mijn windscherm bij iets stevig optrekken naar beneden. Is dit bij een origineel windscherm ook het geval?

Wimpie9-3Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Wimpie9-3Aero » ma 22 feb, 2021 13:48

Ik ben op zich heel tevreden met het opklapbaar origineel windscherm, maar kan niet vergelijken met een ander omdat ik alleen dit heb;
Neerklappen doet het zeker niet, zelfs niet bij stevig optrekken.

Gisteren met het mooie weer veel open gereden, waarvan een flink stuk autostrade.
Ik was een beetje optimistisch in t-shirt en korte broek :D , maar de zetelverwarming bracht redding.

Ik had nog niet open gereden aan snelheden van meer dan 120. Het viel me op dat ondanks het windscherm er eigenlijk nog wel veel lucht stroomde langs mijn armen en bovenbenen.
Dat is misschien bij een groter windscherm anders? Het originele sluit namelijk niet volledig aan op de bestuurdersstoel. Al ben ik ook maar 1m70, kan er ook mee te maken hebben :lol:

Groeten

Wim

Rizzibizzi
Geregistreerd lid

Bericht door Rizzibizzi » ma 22 feb, 2021 16:07

[]
Haha, ik ben ook maar 1m70 :lol: Bij mij is het windscherm wel wat groot uitgevallen en met de ramen omhoog merk je nauwelijks iets van langsstromende lucht.
Ik ga eerst proberen om het windscherm wat steviger te krijgen (met ringetjes o.i.d.). Anders toch maar eens voor een origineel windscherm gaan kijken.
Reden: Onnodige quote verwijderd

Wimpie9-3Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Wimpie9-3Aero » ma 22 feb, 2021 16:23

Het vergt wat geduld, en vaak kijken, maar ze komen soms langs op 2dehands en marktplaats.
Zelf lang gezocht, en toen ik eindelijk 1 van een medeforummer had gekocht, kreeg ik er via familie zomaar gratis ééntje aangeboden :lol:

Heb het eerste dan doorverkocht aan mijn aankoop prijs aan iemand hier op het forum.
Onlangs ook nog een ander forumlid blij gemaakt door te linken naar een koopje op tweedehands.
Dus, als je geduld hebt, dan vind je wel een tweedehands aan een schappelijk bedrag.
Succes.

Wim

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » ma 22 feb, 2021 16:24

Wimpie9-3Aero schreef:Het viel me op dat ondanks het windscherm er eigenlijk nog wel veel lucht stroomde langs mijn armen en bovenbenen.
Veel is natuurlijk een subjectief begrip. Je wil toch juist lucht, lijkt me. Ik vind het verschil tussen met en zonder scherm in ieder geval gigantisch.

Wimpie9-3Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Wimpie9-3Aero » ma 22 feb, 2021 17:00

Veel is natuurlijk een subjectief begrip. Je wil toch juist lucht, lijkt me. Ik vind het verschil tussen met en zonder scherm in ieder geval gigantisch.
Dat is uiteraard zo!

Gino100
Geregistreerd lid

Bericht door Gino100 » ma 22 feb, 2021 17:05

rauwers schreef:
ma 22 feb, 2021 13:19
Hallo Gino,

Frank.
Die had ik nog niet gezien, bedankt!

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Bericht door sjaak-dimphie » ma 22 feb, 2021 17:28

Van lange medeforummers heeft volgens mij wel eens de ervaring/klacht hier gestaan dat bij een "niet origineel" windscherm de bestuurdersstoel niet ver genoeg naar achter kon.

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » zo 28 feb, 2021 8:18

rauwers schreef:
ma 22 feb, 2021 13:19
Hallo Gino,

Frank.
Dit scherm is gisteren door mij voor de vraagprijs verkocht en de nieuwe eigenaar - die een imitatie scherm had - liet mij nadien weten dat het scherm perfect aansloot en hij nu ook de bestuurdersstoel verder achteruit kon zetten. Dus inderdaad even een factor waar je rekening mee kunt houden.

pcder
Donateur
Donateur

Bericht door pcder » za 26 jun, 2021 21:44

Ik heb sinds vandaag een origineel windscherm van Saab.
Wat een verbetering. Hiervoor had ik er eentje met een plexiglas windscherm en "beklede"houten afdekplank boven de stoelen.
Ziet er heel goed uit, alleen had ik steeds last van een koude wind in mijn nek. Dit heb ik niet meer.

Deze is ook op te vouwen om in de kofferbak op te bergen (wel zo handig)

:D

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » zo 27 jun, 2021 17:03

Ik heb ooit een niet origineel windscherm gekocht onder voorwaarde dat het in de kofferbak zou passen en dat past.Eerlijkheidhalve moet ik bekennen dat het scherm bijna altijd in de cockpit zit.wel opgeklapt.

Opa Bert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Opa Bert » zo 27 jun, 2021 23:23

windschermen zijn voor watjes!
Waarom heb je een cabrio?

Plaats reactie