Om eerlijk te zijn: zo doe ik het zelf ook. Ik heb heel sterk het idee dat veel z.g. speciale reinigingsmiddelen heel gewoon APC verdunningen zijn, eventueel voorzien van een eigen geurtje of kleurtje.
Maar omdat voor veel mensen het gebruik van een APC net even te lastig is vind ik het logisch om die speciale reinigingsmiddelen aan te bevelen. Je kunt er niet fout mee gaan als het ware
Een andere reden om dit filmpje eens neer te zetten is het feit dat er veel verhalen rond gaan over groene zeep en zo. Toegegeven, ik heb het zelf ook gebruikt maar ik weet inmiddels beter. Het is gewoon rotzooi die je amper uit je stof uitgespoeld krijgt met navenante problemen voor je follow-up met impregneermiddelen. Dit filmpje laat zien hoe het beter kan.
Voor impregneren gebruik ik sinds kort 303 Fabric Guard maar ook over Fabsil lees ik erg goede dingen en Gtechnic verkoopt ook geen rotzooi.
Oh ja, er kwam een Saab voor in het filmpje, dat was mede de reden dat ik het hier plaatste.
The Car Cleaning Guru, mijn goeroe waar het gaat om auto's reinigen, doet het zo:
https://www.youtube.com/watch?v=UlBhaFjH2AM