Dak handmatig maken. TOCH EEN SLECHT IDEE.
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Dak handmatig maken. TOCH EEN SLECHT IDEE.
Beste cabrio rijders,
Misschien heb ik een heel dom idee, ik heb een 93 modeljaar 2004 cabrio. Hij heeft 345000 gelopen en er mankeert eigenlijk van alles aan. Een hele lange waslijst
met allemaal kleine dingen maar ook grote dingen.
Het loopt allemaal behoorlijk op.... Zeker €2000,- alles bij elkaar.
Nu zijn er 2 cylinders zo lek als een mandje, ik kwam op het volgende idee om het hele hydraulische systeem er uit te slopen en het dak voor altijd
handmatig te sluiten en te openen. '
Ís dit een idee?
Misschien heb ik een heel dom idee, ik heb een 93 modeljaar 2004 cabrio. Hij heeft 345000 gelopen en er mankeert eigenlijk van alles aan. Een hele lange waslijst
met allemaal kleine dingen maar ook grote dingen.
Het loopt allemaal behoorlijk op.... Zeker €2000,- alles bij elkaar.
Nu zijn er 2 cylinders zo lek als een mandje, ik kwam op het volgende idee om het hele hydraulische systeem er uit te slopen en het dak voor altijd
handmatig te sluiten en te openen. '
Ís dit een idee?
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Dak handmatig maken.
Ik zou dan alleen de olie eruit halen en de rest laten zitten. Ev zekering eruit. Cilinders bepalen ook eind van de slag en daarmee positie van de delen
Hpn
Hpn
-
hpnonthuis
- Geregistreerd lid
Re: Dak handmatig maken.
Ik zeg ook niet dat ik het een goed idee vindt maar ik kan het wel begrijpen met de cilinder prijzen. Alhoewel de ng al een stuk goedkoper is dan de og. Tenminste ebay. Co. Uk tweedehands
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Kun je voor €2000 een auto krijgen die vergelijkbaar is? Ik gok van niet en een nette NG (waarvan alles werkt) uit dat jaar, doet met 3,5 ton op de teller nog altijd 4-5000, dus meer dan de kosten van de reparatie. Ik zou het de investering wel waard vinden. (Als je het geld hebt liggen dan.)
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Zit je dan niet met de vergrendeling van de kap in de tonneau? Als je alles handmatig maakt blijft de kap volgens mij lekker klapperen op een klinkerweggetje.
Eventueel zou je de vergrendelmotor in die tonneau dan met een aparte voeding en schakelaar ook wel weer met de hand bedienen. Twee draden en een wisselschakelaar.
Eventueel zou je de vergrendelmotor in die tonneau dan met een aparte voeding en schakelaar ook wel weer met de hand bedienen. Twee draden en een wisselschakelaar.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Is dit echt waar? Je gaat toch ook geen Fiat Multijet motor in een Ferrari hangen?
-
CBA
- Donateur (2x)

[]Waarom niet, is een stuk betrouwbaarder, en 90 % van de Ferraribestuurders/eigenaren kan absoluut niet omgaan met het vermogen van de Ferrari motor 
Reden: Quote verwijderd
-
CBA
- Donateur (2x)

Ik denk dat de ombouw uiteindelijk meer kost dan de reparatie, zeker als je de uren teltghulst schreef: ↑do 27 mei, 2021 21:20Kun je voor €2000 een auto krijgen die vergelijkbaar is? Ik gok van niet en een nette NG (waarvan alles werkt) uit dat jaar, doet met 3,5 ton op de teller nog altijd 4-5000, dus meer dan de kosten van de reparatie. Ik zou het de investering wel waard vinden. (Als je het geld hebt liggen dan.)
-
rutgerreinier
- Donateur

Andersom kan wel leuk zijn.Flowe Kitttt99 schreef: ↑vr 28 mei, 2021 0:21Is dit echt waar? Je gaat toch ook geen Fiat Multijet motor in een Ferrari hangen?
Ferrari motor achterin een multipla, net zoals die Renault espace met Williams F1 motor…
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Re: Dak handmatig maken. TOCH EEN SLECHT IDEE.
Gelukkig een financiële meevaller en nieuwe cilinders besteld.
Morgen ga ik ze monteren.
Morgen ga ik ze monteren.
-
Revisie cilinders
- Geregistreerd lid
Re: Dak handmatig maken. TOCH EEN SLECHT IDEE.
Hallo heb je de oude cilinders ingeleverd zoniet dan koop ik ze graag van je ik reviseer ze namelijk en zoek nog een extra ruilset dan kan ik ze weer in nieuwstaat brengen groet Evert van Peperstraten