Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
vanvlerken
Geregistreerd lid
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 05 sep, 2021 18:48
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Bericht door vanvlerken » zo 05 sep, 2021 23:12

Hi Saab-liefhebbers,

Ik ben mij aan het oriënteren op een Saab 9-3 cabrio. De bedoeling is om met deze wagen en de sleurhut o.a. op vakantie te gaan. Niets mooier dan de caravan afkoppelen en tochtjes maken.

Gisteren ben ik gaan kijken bij deze 9-3 uit 2003 met 165.000km. Het is een prachtige auto om te zien, zit mooi in de lak en heb geen roest kunnen ontdekken. Dakje is heel netjes. De huidige eigenaar (gekocht bij 120.000) heeft hem altijd in de garage geparkeerd en dat is ook wel te zien.
Hij heeft vooral vanaf 2012/120.000km zijn beurten gehad bij een Saab-garage. Bij 120.000 cartermod, multiriem, spanrol, di casette, flex pijp, accu, bdp sensor en olie + flush autom. versnellingsbak. Daarna praktisch alleen netjes de beurten gehad, paar kleine dingen en een motorsteun vervangen.
Over de periode vóór die 120.000km is wel het onderhoudsboekje afgestempeld (met een gat van 60.00km (2006) tot die 120.000km (2012), maar wat en of er iets serieus vervangen/gerepareerd is, is niet duidelijk.

Waar ik een beetje mee zit is de prijs. Die is 8000 euro. Als ik zo de autosites afstruin, dan staan dit type auto's er zowel voor 3000 als voor 12.000 euro te koop. Ik weet niet zo goed wat een goede prijs is voor de auto. Het is (voor ons) een behoorlijk bedrag, dus ik wil een weloverwogen keuze maken.
Denken jullie dat er mogelijk dure reparaties op de loer liggen? (turbo, koppakking, vering?) En wat denken jullie van de prijs?

Ik heb de onderhoudshistorie hier digitaal, dus als jullie iets specifieks willen weten dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie inzichten!
Mark


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 7472
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Bericht door Saapie » zo 05 sep, 2021 23:42

Voor een 9-3 OG cabrio is 8000 behoorlijk veel. Je zou voor dit bedrag ook kunnen kijken naar een 9-3 NG cabrio ( van na 2003/4), dat is een betere auto op alle fronten ( op het interieur na dan).
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
DV 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Bericht door DV 9-3 » ma 06 sep, 2021 0:11

Voor een echt nette og 9-3 met goeie historie vind ik die prijs niet eens zo gek. Mits bij een bedrijf en met passende garanties. Voor een particuliere verkoop lijkt mij deze prijs echt wel 'n paar mille te hoog. Met een stand van 165K is een goeie historie tot 120K overigens prima, daarvoor is toch niet meer zo relevant. De stoelen zijn handmatig verstelbaar. Dat kan 'n voordeel zijn als je zo laag mogelijk wilt zitten, hetgeen fijn is om uit de wind te blijven en een goed uitzicht door de (vrij lage) voorruit te hebben. Elektrisch verstelbare stoelen zijn wat hoger. (En zouden eigenlijk ook beter bij deze vraagprijs passen.) Heeft 'ie een goed werkende AS 3 audio? (Bas speakers in de voorportieren.) Werken alle accessoires en de airco perfect?

Of je hier duur onderhoud aan zal krijgen is onmogelijk te voorspellen, maar dat geldt voor iedere auto uit dit prijssegment eigenlijk. Een andere vraag in dat opzicht zou kunnen zijn of je deze auto 't waard zou vinden om er in te investeren als er ooit iets mee is. Dat wordt meer bepaald door hoe leuk je 'm zelf vindt dan door 'de markt'...

Voor mij is de charme van een og groter dan die van z'n opvolger, de ng. Die vind je (met wel vaak wat meer km's) idd ook voor rond de 8 mille, is voor velen toch wat minder 'Saabs', heeft (veel) modernere techniek, en vooral 'n veel stijvere carrosserie... Echter, een og is ook gewoon een degelijk gebouwde en, mits goed onderhouden, behoorlijk betrouwbare Saab.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Bericht door evo » ma 06 sep, 2021 2:41

Ik dacht dat de MY03 steeds in Aero skirts kwam? Uiterlijk Aero/Viggen maar zonder kofferbakspoiler.

Wat betreft de prijs. Goede aankoopkeuring laten doen. En dan zelf beslissen wat ie je waard is.... mij lijkt de prijs aan de hoge kant, maar ik heb em dan ook nog niet in het echt gezien...

Succes!
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
davidd
Donateur
Donateur
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 27 mei, 2013 20:34
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Bericht door davidd » ma 06 sep, 2021 4:09

Maar je hebt hem al gekocht daar de advertentie op ‘gereserveerd’ staat? Moet voor die prijs de trekhaak er ook nog onder?
90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne

Een korte kennismaking met mijn Saab's

Gebruikersavatar
wysiwyg
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 26 jan, 2011 14:41
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Bericht door wysiwyg » ma 06 sep, 2021 22:53

Mooie auto. Hij mist in ieder geval aan de rechterkant de slider die het kapmechanisme afdekt. Voor dat geld (fors aan de prijs imho) zou hij 100% moeten zijn.
Ooit 2 x Saab 99, nu 9-3 Cabrio - 2x Honda CX500 - Triumph Tiger GT900 Pro - Honda CB650z (project)

Philip93
Geregistreerd lid
Berichten: 34
Lid geworden op: za 17 aug, 2019 16:06
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Cabrio in het vizier... maar is het wat?

Bericht door Philip93 » do 09 sep, 2021 11:51

Dag Mark,
Ik vind de prijs ook vrij hoog. Voor die vraagprijs moet m.i. alles ( da’s vrij veel ) in orde zijn, dwz motorisch in orde, goedwerkende kap die er nog goed uitziet, nette leren stoel bekleding, werkende airco, goede rubbers, etc. Ik heb voor ca. de helft van de vraagprijs een 9.3 OG uit 2003 aangeschaft. Moest toen wel een nieuwe kap op en je moet ‘m verder goed (laten) onderhouden. Dus je zult er altijd geld voor opzij moeten zetten voor (on)gepland onderhoud.
Opel Corsa 1.2
Volvo 460 Patrol kleur
Volvo V60 5 cylinder - nooit weg moeten doen
Volvo V50 - ziet er sneller uit dan ie is
Saab 93 SE T2.0 Cabrio - da’s pas rijden !

Plaats reactie