help me uit de brand

Voor alle Saab cabrio rijders
tjeerdgiesbers
Geregistreerd lid

help me uit de brand

Bericht door tjeerdgiesbers » za 28 okt, 2006 14:25

Ik ben op zoek naar een cabrio maar ik kan niet kiezen tussen een classic of een NG. Een NG vindt ik eigenlijk mooier :oops:
maar ik hoor hier op het forum zulke beangstigende verhalen hierover dat ik toch over een classic ga twijfelen.

Advies/meningen graag.....

marq101
Geregistreerd lid

Re: help me uit de brand

Bericht door marq101 » za 28 okt, 2006 15:22

tjeerdgiesbers schreef:Ik ben op zoek naar een cabrio maar ik kan niet kiezen tussen een classic of een NG. Een NG vindt ik eigenlijk mooier :oops:
maar ik hoor hier op het forum zulke beangstigende verhalen hierover dat ik toch over een classic ga twijfelen.

Advies/meningen graag.....
Als je een NG mooier vindt moet je gewoon een NG nemen. Lijkt me helemaal geen verkeerde auto. Met geduld en goed zoeken vind je vast een prima exemplaar. Kijk ook eens in Duitsland op http://www.autoscout24.de

barend
Geregistreerd lid

Bericht door barend » za 28 okt, 2006 16:08

Hi

laat je niet gek maken over die 900 classic
wij hebben sinds 2.5 jaar een 900NG uit 1998. Nooit een probleem mee gehad niet met de techniek en niet met de kap.
We rijden ca. 16.000km per jaar met deze (2e) auto.
De volgende wordt weer een 900NG of 9-3

succes met je beslissing#
barend

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: help me uit de brand

Bericht door 72sonett-III » za 28 okt, 2006 16:24

tjeerdgiesbers schreef:... Een NG vindt ik eigenlijk mooier..
Je moet kopen wat je mooi vindt. Met zowel een classic als een NG 900 kun je problemen krijgen. Ik vind een classic mooier, maar omdat mijn vrouw toevallig tegen een NG 900SE aanliep, is het die geworden...
Afbeelding

tjeerdgiesbers
Geregistreerd lid

Bericht door tjeerdgiesbers » za 28 okt, 2006 16:44

pffoe, dus al dat geklets over dat die NG kwalitatief minder zou zijn dat valt dus wel mee als ik dat zo hoor.

Zijn er nog dingen waar ik bij aanschaf specifiek op moet letten?

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » za 28 okt, 2006 17:02

tjeerdgiesbers schreef:pffoe, dus al dat geklets over dat die NG kwalitatief minder zou zijn dat valt dus wel mee als ik dat zo hoor.

Zijn er nog dingen waar ik bij aanschaf specifiek op moet letten?
Ik heb ze alle 3 gehad, 9-3 ng900 en classic(heb ik nog)

Kijk of de kap goed werkt(kan alleen door de dealer gemaakt worden a 90 euro per uur) Automaat alleen in de 9-3 of ng900, de motor moet een 2.0 t of Turbo zijn, pas op dat je geen auto koopt van Thijs Oudsema :blue_susp: , BNL cars kan ik je aanraden en doe voor je eigen plezier een aankoop keuring bij de Anwb of Dekra :wink:

tjeerdgiesbers
Geregistreerd lid

Bericht door tjeerdgiesbers » za 28 okt, 2006 18:07

als ik het goed begrijp moet ik altijd voor een turbo gaan dus, kun je dan beter een geschakelde of een automaat nemen?

:roll: tja dat verhaal van thijs O had ik al gelezen, fijne vent :roll:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » za 28 okt, 2006 20:49

tjeerdgiesbers schreef:als ik het goed begrijp moet ik altijd voor een turbo gaan dus, kun je dan beter een geschakelde of een automaat nemen?

:roll: tja dat verhaal van thijs O had ik al gelezen, fijne vent :roll:
Handbak of automaat, tja. Automaat is meestal iets trager en wat hoger in het verbruik. Ik zou persoonlijk voor een handbak gaan, al past een automaat ook wel weer bij een cabrio omdat je daar meestal lekker mee gaat touren. Neem gewoon waar zelf je voorkeur naar uitgaat, ook bij keuze classic of NG.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » za 28 okt, 2006 21:03

Ik heb zelf net een zoektochtje achter de rug en heb uiteindelijk een 9-3 cabrio gekocht. Kostte niet eens veel meer dan een NG900. Naar wat ik links en recht hoor is de 9-3 een stuk beter dan de NG900. Had ik geen 9-3 genomen dan wat het naar alle waarschijnlijkheid een 900 geworden: puur uit smaakvoorkeur en ook omwille van het feit dat die 900's wat waardevaster zijn dan de NG900 (waarmee ze bij wijze van spreken je bijna de kop mee ingooien).
Uiteindelijk draait het zoals hoger vermeld vooral om wat jij mooi vindt. Mijn suggestie is evenwel om naar een 9-3 te zoeken, temeer omdat je bedrijfszekerheid belangrijk vindt, en omdat je de look van de NG 900 mooier vindt dan deze van de 900. Een 9-3 lijkt uiteindelijk erg sterk op de NG900.

duccoen
Geregistreerd lid

Bericht door duccoen » zo 29 okt, 2006 12:03

Persoonlijk vind ik de classic véééél mooier dan de NG en/of 9.3 maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.
Ook al vermeld in dit topic is de waardevastheid van een classic, toch niet onbelangrijk
Verder heb ik in m'n classic cabrio een automaat en eerlijk gezegd, ik zou niets anders meer willen met dit verkeer. In de stad is het gewoon zalig om niet steeds weer te moeten schakelen.

Enfin, succes met je zoektocht :)

tjeerdgiesbers
Geregistreerd lid

Bericht door tjeerdgiesbers » zo 29 okt, 2006 12:30

dat van die automaat had ik ook al bedacht, maar ik ben nu eenmaal een scheurneus :twisted: :twisted:

:twisted: there is no substitute for horsepower :twisted:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 29 okt, 2006 13:54

tjeerdgiesbers schreef:...ik ben nu eenmaal een scheurneus
Scheuren? In een Saab cabrio? Dan past een BMW misschien beter bij je...

tjeerdgiesbers
Geregistreerd lid

Bericht door tjeerdgiesbers » zo 29 okt, 2006 15:55

een BMW heeft een te hoog "petje" gehalte, beetje te veel pasterbak vind ik
Saab heeft iets sjieks/sportief minder aso..... :?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 29 okt, 2006 17:12

72sonett-III schreef:
Hoezo kan je niet scheuren in een Saab?

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 29 okt, 2006 17:29

marq101 schreef:
72sonett-III schreef:
Hoezo kan je niet scheuren in een Saab?
Snap ik ook niet helemaal. Misschien tordeert zo'n 900 classic de bocht uit, maar met een 900NG/9-3 kan je lekker planken als je wil.

Plaats reactie