Ik ga echt door de bomen het bos kwijt raken... Zie ik bij een dealer de volgende cabrio:
93 2.0t van juni 2001 150K met historie en oorspronkelijk NL
vraagprijs EUR 19K 6mnd garantie
(zonder onderhandeld te hebben, dus kan nog wel wat vanaf)
Ik denk dan toch nog vergelijken met particulier aanbod.
vraagprijs wordt dan circa 15K voor cabrio's met zelfde of meer kilometers maar oudere modellen en zonder garantie.
Vandaag in Amsterdam langs de Saab dealer geweest krijgt het volgende binnen:
93 Aero van 2002 120K met historie en oorspronkelijk NL
vraagprijs eveens 19K 6mnd garantie, zonder onderhandeld te hebben.
Nu vraag ik me af waar zit het verschil nog?
Voor 19K oorspronkelijk NL 120K gelopen aero van 2002 bij de dealer is toch niet die extreme verhalen die ik over dealers lees op dit forum.
Zeker niet als ik dit vergelijk met particuliere vraagprijsen voor 2liters die ouder zijn en meer gelopen hebben en geen garantie kennen.
SAAb dealer prijzen
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
hoge vraagprijzen betekent vaak ook hoge inruil terug voor je oude auto... lage vraagprijzen gaan vaak gepaard met lage inruilprijzen...
verder zijn er regionale verschillen, en hangt het inderdaad af van het soort bedrijf (merkdealer van betr. merk, merkdealer ander merk, handelaar, enz.) en het aantal maanden garantie en de garantievoorwaarden...
volgens de statistieken zijn auto's in Amsterdam en omgeving het goedkoopst, die 9-3 Cabrio Aero voor 19.000 euro lijkt dat beeld wel te bevestigen... lijkt me een scherp aanbod!
davidjoost
verder zijn er regionale verschillen, en hangt het inderdaad af van het soort bedrijf (merkdealer van betr. merk, merkdealer ander merk, handelaar, enz.) en het aantal maanden garantie en de garantievoorwaarden...
volgens de statistieken zijn auto's in Amsterdam en omgeving het goedkoopst, die 9-3 Cabrio Aero voor 19.000 euro lijkt dat beeld wel te bevestigen... lijkt me een scherp aanbod!
davidjoost
-
Timo9-5
- Geregistreerd lid
Je kunt tweedehands auto's niet op kenmerken naast elkaar zetten dan dan bekijken wat gunstiger is. Ga je ze allebei bekijken, dan weet je vaak direct waar het prijsverschil in zit. Sommige auto's van 10 jaar oud lijken wel nieuw, terwijl sommige eigenaren hun auto in een jaar tijd tot een vod degraderen. En alles wat tussen deze uitersten zit... Dat beoordeel je niet van achter je pc, zoals sommige mensen denken.
Jij hebt ze allebei ter plaatse bekeken, begrijp ik? Dan zou het prijsverschil wellicht ook kunnen zitten in de voorraad van de dealer. Misschien heeft de ene dealer voor een groot bedrag aan voorraad staan en wil ie graag wat opruimen. 't zijn ook maar bedrijven die rekening te houden hebben met hun maximale bestedingsruimte...
Jij hebt ze allebei ter plaatse bekeken, begrijp ik? Dan zou het prijsverschil wellicht ook kunnen zitten in de voorraad van de dealer. Misschien heeft de ene dealer voor een groot bedrag aan voorraad staan en wil ie graag wat opruimen. 't zijn ook maar bedrijven die rekening te houden hebben met hun maximale bestedingsruimte...