[Gezocht] Saab 9-3 cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Pietertje51
Geregistreerd lid

[Gezocht] Saab 9-3 cabrio

Bericht door Pietertje51 » ma 14 feb, 2022 23:58

Beste leden,

In de zomer van 2018 ben ik mijn vader verloren, hij reed altijd een saab 93 cabrio en was volgens mij ook actief onder de naam Redi op dit forum. Op het moment van overlijden was ik nog niet oud genoeg om een auto te kunnen rijden, dus heeft de vriendin van mijn vader besloten hem destijds aan een goede vriend te geven. Nou is de tijd aangekomen, ik ben 19 en toch stiekem aan het kijken naar een eerste auto, en wat is nou mooier dan een saab waarin mijn vader nog heeft gereden. Alleen hoe vind je zo iets? Ik kan er niet achter komen naar wie de auto is gegaan en heb geen contact meer met de vriendin van mijn vader. Toen bedacht ik me dat hij hier veel actief was met plaatsen, dus dacht ik jullie kunnen mij vast helpen met deze zoektocht. Hieronder wat foto's van de auto alvast bedankt!

Groeten
Pieter, de zoon van Redi

Afbeelding

Afbeelding

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: [Gezocht] Saab 93 cabrio

Bericht door gj900 » di 15 feb, 2022 0:03

Wat een goed initiatief! Die moet in het kleine Saabwereldje te vinden zijn lijkt mij. Het RDW register vermeldt in ieder geval een laatste tenaamstelling op 20-05-2020.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » di 15 feb, 2022 0:04

Ondanks de treurige achtergrond vind ik het een mooi verhaal. Aan de Saab kan ik je niet helpen maar ik wens je veel succes met de zoektocht.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » di 15 feb, 2022 0:18

Inderdaad een treurige achtergrond maar wel een heel mooi initiatief om de auto mogelijk in je bezit te krijgen. De auto is inderdaad op 20-05-2020 overgeschreven in het register van de RDW, helaas kom je er bij de RDW niet achter wie de auto nu in bezit heeft. Ik ben benieuwd of je er via het forum achter kunt komen en of de huidige eigenaar bereid is de auto van de hand te doen.

Laat ons weten of het lukt, dat zou heel erg mooi zijn.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » di 15 feb, 2022 0:34

Heb nog foto's teruggevonden die jouw vader hier gepost heeft:

viewtopic.php?t=115161&start=105

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » di 15 feb, 2022 7:08

Arthurj schreef:
di 15 feb, 2022 0:18
Inderdaad een treurige achtergrond maar wel een heel mooi initiatief om de auto mogelijk in je bezit te krijgen. De auto is inderdaad op 20-05-2020 overgeschreven in het register van de RDW, helaas kom je er bij de RDW niet achter wie de auto nu in bezit heeft. Ik ben benieuwd of je er via het forum achter kunt komen en of de huidige eigenaar bereid is de auto van de hand te doen.

Laat ons weten of het lukt, dat zou heel erg mooi zijn.
Je hebt wel de mogelijkheid om bij de RDW de contactgegevens op te vragen van de laatste eigenaar, hiervoor moet je 8,50 euro overmaken met een begeleidende email. De RDW zal daarna aan de huidige eigenaar om akkoord vragen voor het delen van persoonsgegevens, als de eigenaar akkoord is, dan weet je wie de auto van jou vader bezit.
Ik heb gisteren op deze wijze ook om contactgegevens verzocht bij de RDW i.v.m. mijn 20 jaar geleden verkochte Ford Capri waarmee de toenmalige koper nog steeds vrolijk mee rondrijdt, het lijkt me leuk om deze nog eens terug te zien.
De auto van je vader heeft toch veel meer emotie en ziel dan een gelijkaardig model.
Ik wens je veel succes in je zoektocht en misschien in het terug in bezit krijgen van je vader's auto.
hier de link van de RDW
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... n-opvragen

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: [Gezocht] Saab 9-3 cabrio

Bericht door Arthurj » di 15 feb, 2022 14:04

Die mogelijkheid was mij niet bekend. Ik vind het op zich best een mooie service van de RDW. Verder blijft het de vraag of de huidige eigenaar de auto van de hand wil doen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Zou wel heel bijzonder zijn.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » di 15 feb, 2022 19:32

wat is nou mooier dan een saab waarin mijn vader nog heeft gereden.
Daaruit haal ik dat je niet per se die van je vader wilt kopen (ook mooi) maar een soortgelijke?

Dat moet wel lukken met iedereen die hier meeleeft.

Wordt gelijk mooi topic
Remembrance CAR
Ik kocht mijn zwarte als in memoriam voor de kolenboer die mijn vader was.

Bungy123
Geregistreerd lid

Bericht door Bungy123 » di 15 feb, 2022 21:08

Mocht dé auto van weleer jouw vader het niet worden, dan heb ik een paar mogelijke kandidaten (opvolger?) voor je op voorraad.
Ik stuur je wel even een Pb Pieter.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » di 15 feb, 2022 21:26

Een nieuwe cabrio vinden zal niet het probleem zijn. Staan er genoeg te koop. Eerst op zoek naar de auto van zijn vader.

Pietertje51
Geregistreerd lid

Bericht door Pietertje51 » do 17 feb, 2022 0:32

Marius0404 schreef:
di 15 feb, 2022 19:32
Daaruit haal ik dat je niet per se die van je vader wilt kopen (ook mooi) maar een soortgelijke?

Dat moet wel lukken met iedereen die hier meeleeft.

Wordt gelijk mooi topic
Remembrance CAR
Ik kocht mijn zwarte als in memoriam voor de kolenboer die mijn vader was.

Nee helaas heb je dat verkeerd begrepen, het wordt voor mij wel of de voormalige auto van m'n vader of voorlopig nog niets. Bedankt voor de reactie!

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 20 feb, 2022 13:15

RoelandV schreef:
di 15 feb, 2022 0:34
Heb nog foto's teruggevonden die jouw vader hier gepost heeft:

viewtopic.php?t=115161&start=105
Wat een mooi cadeau voor pietertje51.

@Poetertje51 je vader was duidelijk een handige liefhebber, ik hoop van harte dat je deze wagen in je bezit kan krijgen. Super verhaal.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 20 feb, 2022 13:44

Heb nog een aantal topicfoto's van de cabrio gevonden op Saabforum:
viewtopic.php?t=115161&start=180

Afbeelding

Het topic begint met een posting waarin jouw vader zichzelf voorstelt aan de Saabforumleden:
viewtopic.php?f=37&t=115161

Las in het topic ook dat jullie als kinderen de Saab 9-3 Cabrio "Daffy" noemden.

Dit zijn latere foto's van Peter Olthof van 1 juli 2017 op Flickr.
Misschien kun je daar iets mee:

https://www.flickr.com/photos/peterolthof/35643604992

https://www.flickr.com/photos/peterolth ... otostream/

https://www.flickr.com/photos/peterolth ... otostream/

Pietertje51
Geregistreerd lid

Bericht door Pietertje51 » za 26 feb, 2022 1:53

Bedankt voor de reactie, mijn oom en ik hadden kort na het overlijden van een "saab maat" van mijn vader gehoord dat hij hier veel actief was inderdaad. Vaak uren op dit forum artikelen gelezen. De foto's van Peter Olthof zijn van een van zijn laatste saab meetings voor hoever ik me kan heugen. Leuk om de auto in volle glorie te zien.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 26 feb, 2022 8:27

Lees dit nu pas.
Heb jouw vader mogen kennen als een echte saab enthousiast, en doe het zelver.
Foto's van hier boven zijn inderdaad van de eerste noordelijke meeting in Bakkeveen, die ik samen met nog een fijne "noordelijke" Saab fan heb mogen organiseren. Meen mij te herinneren dat jouw vader daar ook nog een fles wijn had gewonnen, met een of ander vreemde weddenschap.
Met de cabrio kan ik jou helaas niet helpen, maar hoop dat je deze terug kunt vinden!!!!
Succes met de zoektocht, en mocht je ooit hulp nodig zijn; trek aan de bel op dit mooie forum.

Plaats reactie