Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
beekemm
Geregistreerd lid
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 20:33
Regio: NL - Provincie Drenthe
Contacteer:

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door beekemm » do 16 jun, 2022 16:23

Als je obsessie te erg word er schijnt een psychiater in de groep te zitten :D
Saab 900NG Cabrio 1996 2.0I
Saab 9000 CDE automaat 1994 2.3I

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » do 16 jun, 2022 17:32

beekemm schreef:
do 16 jun, 2022 16:23
Als je obsessie te erg word er schijnt een psychiater in de groep te zitten :D
:wink:
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » di 21 jun, 2022 23:24

DEEL 31 Monsters|Spoelen|Hervullen

We zijn inmiddels een week verder nadat de SAAB opgehaald is en ik met mijn huiswerk kon beginnen; het testen/checken van de koelvloeistof. Trouw iedere dag een testje, koud, na een rit en later aan het eind van de dag nogmaals om de dag af te ronden;


Afbeelding


Afbeelding


En na nog een rit ergens vorige week;


Afbeelding


Zaterdagmiddag toch nog een uurtje gaan rijden met alles open incl. de airco, dat ging best lekker. Een dagtocht maar niet gedaan gezien de ongezonde temperaturen. En om nu dicht met airco aan te gaan rijden leek me ook zoiets...

Zondagochtend was het weer dan weer van een hele andere orde: regen, dus besloten maar een stevige testrit te doen om 9:30 uur;


Afbeelding


Daar schrok de SAAB wel even van, want, vroeg op pad, gesloten kap EN regen......, dat is ie niet gewend! En dan een flink stuk aan de bak [na goed warm gereden te zijn] met 140 km/u [uitschieters tot 160 km/u] om die radiateur eens goed te testen. Dat is andere koek dan uitslapen op zondag! En het resultaat;


Afbeelding


Max maar geappt of het niet een idee is om het hele systeem nog eens goed door te spoelen en opnieuw te vullen, beter voorkomen dan weer genezen [alhoewel ik er niet aan twijfel dat het een andere oorzaak zou zijn dan die radiateur]. En dus vandaag weer ritje [mooi weer] buiten de spits naar Breda en aansluitend te voet naar kantoor;


Afbeelding


Afbeelding


En spoelen maar.... Bijtanken in de lucht, of aftanken, of, ach, duidelijk is wat er gaande is..., boven erin en onder er weer uit...


Afbeelding


Eerst het geheel doorspoelen met water met een toevoeging, daarna enkel met water en daarna doorspoelen, doorspoelen en doorspoelen met koelvloeistof om alle olierestanten eruit te krijgen. Fijn zo'n defecte radiateur....

Deze foutmelding had gelukkig niets te betekenen, wel mooi die verlichting... [al zeg ik het zelf];


Afbeelding


om 18:30 uur richting huis [maar eerst een afspuitbeurt in Gilze] en weer een check rond 21:30 uur [ruime marge genomen om de vuldop los te draaien];


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Dat ziet er allemaal al een flink stuk beter uit! Morgen nog eens checken. Vrijdag een rit naar Vianen voor het uitlijnen en dan nog eens kijken of de ellende voorgoed tot het verleden kan worden beschouwd.

WORDT VERVOLGD.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » zo 26 jun, 2022 0:04

DEEL 32 Uitlijnen|Mission accomplished|Broertje/Zusje

Vrijdag 24 juni, afspraak om 10:00 uur bij Stigter's Bandenservice in Vianen voor het uitlijnen [het stuurwiel stond een toefje naar rechts en de SAAB trok op een lang stuk stiekem, niet geheel toevallig, ook naar rechts]. Een eerdere afspraak moeten verzetten omdat je zonder radiateur en vloeistoffen niet naar Vianen kunt rijden [sterker nog; je kunt dan letterlijk nergens heen rijden, maar dat terzijde]. Op tijd vertrokken want een uurtje rijden was het toch wel. En nat onderweg..... "Het is voor een goed doel": zei ik tegen de SAAB. Natuurlijk te vroeg gearriveerd maar dat is altijd beter dan te laat;


Afbeelding


Na een kop koffie en rustig wachten was de SAAB aan de beurt en kon het uitlijningsproces beginnen;


Afbeelding


Op iedere velg werd zo'n reflector [?] geplaatst [de velgen zijn hier nog vies, plan was om die later zonder regen eens goed te reinigen....];


Afbeelding


Afbeelding


Daarna kon het diagnoseproces beginnen;


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Daarna werden er bij de wielen onder de SAAB correcties uitgevoerd en dit ging gemakkelijk omdat de moeren en bussen niet helemaal vast zaten [frisse 'oude' SAAB]. Heerlijk die schone onderkant weer eens 'live' te mogen aanschouwen.


Vervolgens een proefrit om te kijken of de uitkomst was zoals die bedoeld was. Dat was wel het geval maar nog niet helemaal naar wens [perfectionisten, houd ik van]. En dus weer de brug op;


Afbeelding


En gewoon leuk ook zo'n foto te maken, altijd grappig met iets wat spiegelt [aan de zijkanten links en rechts zie je de infrarood 'stralers' naar die reflectoren];


Afbeelding


Nadat de klus geklaard was en volgens de gedane voorspelling reed ik met een 'nieuwe' auto naar huis. Stuurwiel weer kaarsrecht in het midden en wat een andere rij-eigenschappen, je voelt gewoon dat het nu helemaal klopt. Met een BIG smile dus terug naar Tilburg.


Later de finale koelvloeistofcheck gedaan, inmiddels met een ander spuitje want de spuit met het slangetje had het begeven........ Als het resultaat hier naar wens was dan zou ik definitief de dop vast draaien [alhoewel... maar dat is weer een ander verhaal...];


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Mission accomplished;


Afbeelding


24 juni, speciale dag.... Ik heb nooit veel met mijn verjaardag maar tja, als je een SAAB krijgt van je kinderen dan wordt het ineens toch een bijzondere dag;


Afbeelding


Afbeelding


Het kleine broertje/zusje voor als de grote in de winterstalling gaat :-P+


WORDT VERVOLGD.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5787
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Orphy » zo 26 jun, 2022 0:19

In snap niet dat je met zulke velgen de weg op durft!


😂
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
DV 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door DV 9-3 » zo 26 jun, 2022 0:23

Kijk! Dat zijn nog eens kado's! Van Harte! En 'n mooi verslag van de aanpak van Stigter, met als slot een schoon spuitje koelvloeistof. Heerlijk!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » zo 26 jun, 2022 0:58

Orphy schreef:
zo 26 jun, 2022 0:19
In snap niet dat je met zulke velgen de weg op durft!


😂
Ik ook niet :oops:
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » zo 26 jun, 2022 1:06

DV 9-3 schreef:
zo 26 jun, 2022 0:23
Kijk! Dat zijn nog eens kado's! Van Harte! En 'n mooi verslag van de aanpak van Stigter, met als slot een schoon spuitje koelvloeistof. Heerlijk!
Dank je David, erg blij met zo'n DNA, niet 100% die wij hier hebben maar wel 100% details, heerlijk om te bestuderen [met leesbril op of een loupe er bij...]. En zo blij dat het verhaal van die olie in het expansievat [radiateur] is opgelost. Het werd een obsessie en dat eerste spuitje vond het wel welletjes.... Gelukkig nog een extra spuitje...

STELVIO; HERE WE COME :O:
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
wbsmit
Geregistreerd lid
Berichten: 916
Lid geworden op: zo 14 mar, 2004 13:13
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door wbsmit » zo 26 jun, 2022 11:23

Ik ben ooit bij Stigters in Vianen geweest met mijn 900, dat moet 15 jaar geleden zijn. Maar voor mij is dat in de buurt. Ik wist niet dat zij zodanig specialist zijn dat je er vanuit Tilburg nog naar toe rijdt...
9-3 V6 Aero Cabriolet '08
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » zo 26 jun, 2022 12:49

Ik kreeg een tip van V6Aero [toen bleek dat Peter Mink geen uitlijning doet] dat Stigter's destijds al SAAB's deed voor de importeur en dus leek het mij een goed idee ook daarheen te gaan. Ronald [dacht ik] heeft mij geholpen en het was een geanimeerd gesprek wat uiteraard veel over SAAB ging. Ongetwijfeld zullen er hier in Tilburg en omgeving ook wel bedrijven zitten die het kunnen. Maar ik volg graag goede tips en door het heen en terug rijden kon ik goed het verschil waarnemen. Dagje 'gesloten' SAAB zullen we maar zeggen.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » wo 29 jun, 2022 23:11

DEEL 33: Poetsen|Hertaxatie

Na het uitlijnen op 24 juni nu op maandag 27 juni de afspraak voor de hertaxatie. Gezien de korte tussenspanne besloten om de SAAB niet eerst weer in de garagebox te plaatsen. Maar de SAAB moest natuurlijk wel op PUNT komen voor die taxatie. En om te voorkomen dat al de inspanningen van het poetswerk weer teniet gedaan zou worden door de weergoden, besloten de ooit bij aanschaf van de SAAB verkregen hoes maar te gebruiken. Maar die doos stond dan weer in de garagebox. En tja, als je dit dan weer aanschouwt vraag je je af wat nu de situatie is, de SAAB in die bende [zie blaadjes] plaatsen met dat onkruid of beter op de oprit en dan die hoes erover doen? Maar goed, ook de oprit is nog niet heilig want ook die is toe aan een 'beurt'...


Afbeelding


Ach, de hobby krijgt uiteindelijk toch weer de hoogste prioriteit en is de BOX en het onkruid [waar dan ook] van ondergeschikt belang. De SAAB ging dus naar de oprit thuis voor de uitgebreide poetsbeurt. Op zaterdag eerst het interieur goed onderhanden nemen. Want er werd regen voorspeld dus er was een plan met die hoes [snel er overheen kunnen doen ingeval van regen] dus eerst binnen [interieur] alles zodat we niet weer in hoefden te stappen. En dat begon dus met de huidige matten eruit halen, originele matten [16 jaar oud weer eens goed schoonmaken] en die er later weer in. Want ook stofzuigen, de klamme lap overal doorheen, de blower er op loslaten etc. moest ook gebeuren. En dan nog de velgen naar mijn zin krijgen [ik denk er al weer over ze nog eens helemaal perfect te laten maken....] en ik had vrijdag al drie velgen onder handen genomen maar de weergoden ontnamen mij de kans de vierde af te werken. Wellicht komt dat omdat ik bij iedere velg ook even de wielmoer verwijder zodat ik ook daar goed kan schoonmaken;


Afbeelding


En daarna de volgende wielmoer los en weer vast totdat ze allemaal aan de beurt zijn geweest [en dat kost tijd]. Maar het resultaat mag er zijn [voor nu];


Afbeelding


En daarna het standaard wastraject, goed afspoelen met water [tuinslang], en vooraf emmers [schoon en vuil] vullen [en klaarzetten] met water met shampoo en alleen schoon water en dan met een wash mitt aan de slag [geen ronde bewegingen uiteraard] en steeds dippen in de schone [shampoo] emmer en daarna in de andere [vuile] emmer om te voorkomen dat je het vuil weer terug op de lak aanbrengt en dus krassen veroorzaakt. Daarna weer royaal afspoelen en met droogdoeken snel weer droogmaken, deze dus;


Afbeelding


Vervolgens met de blower aan de slag voor alle kiertjes en naadjes [voor zover mogelijk];


Afbeelding


Daarna begonnen met de details, onder de motorkap, detailspray met microvezeldoeken, opnieuw interieur en na vier uur snel de hoes erop want 'tears were falling' oftewel, de regendruppels kwamen naar beneden.... en dus end of job op zaterdag!


Zondag weer verder, eerst een wandeling en om 12:00 uur weer begonnen, onder de motorkap, haaienvin, rubbers bij de ramen, grill, logo, uitlaten, etc. Zoveel mogelijk. En opnieuw met detailspray [met name die kalkplekjes, en wat het oog verder zag] totdat we [de wederhelft ging ook 'los'] er wel klaar mee waren en dus de hoes....;


Afbeelding


Op maandag 27 juni 2022 [DE 16e verjaardag van de SAAB] de hertaxatie [puur toeval door het uitstel van het verhaal met die radiateur]... De hoes zat er nog op gezien de weersvoorspellingen, slechts 2 mm regen met 85% neerslagkans. Uiteraard viel dat feestje net in het water want juist toen de taxateur kwam viel het goddelijke nat met grote hoeveelheden op ons neer [ik denk wel 200 mm]! Na de social talk [en wat 'laatste' regendruppels...] zijn we naar buiten getogen om de SAAB te onthullen voor de schouw;


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


De taxateur vond het een unieke auto in deze staat en kilometerstand. Advies was om er vooral van te gaan genieten/rijden en te stoppen met [obsessief] investeren..... Het plekje op het spruitstuk, "niemand ziet dat, behalve jij, laat lekker zitten" en die A-stijlen; "Alleen iets waar jij je druk om maakt"... Waardestijging in '1,5 jaar' : 40% [los van de -hobbymatige- onnodige investeringen] en dus absoluut tevreden mee.... Maar waar ik echt blij van werd was de klasse-indeling van de RETM, van klasse 2 naar klasse 1;

De Stichting RETM volgt de internationale klasse indeling om de staat en kwaliteit van een klassieke auto / youngtimer in te delen. De classificering van een klassieke auto of youngtimer is een wezenlijk onderdeel van de taxatie!
Staat 1:
In concours winnende staat verkerend voertuig. Geen gebreken, afwijkingen, beschadigingen of gebruikssporen aan optiek en techniek. Als nieuw (of beter dan nieuw*). Zeer zeldzaam!
Een voertuig dat grote indruk maakt door zijn staat en verschijning en waarop zélfs bij intensieve keuring die verder voert dan taxatie geen enkel mankement of gebrek is vast te stellen. Waardering op Staat 1 ziet op de aangenomen staat van het voertuig op het moment van eerste uitlevering (of wel de nieuw staat) door de fabriek of dealer.


Maar goed ondanks zijn advies te stoppen met investeren, stiekem toch weer wat gevonden [die rubbers worden schaars];


Afbeelding


En een reserve iPhonehouder [die asbakken worden al lelijk als je er alleen al naar kijkt];


Afbeelding


Oh ja, over die dop van het expansievat;


Afbeelding


Helaas, niet 100% origineel [genoeg]..., de originele blijft dus zitten [maar voor de bedrijfszekerheid altijd goed om er één achter de hand te hebben];


Afbeelding


Maar weer snel binnen gezet aan de 12V druppellader, de SAAB heeft rust nodig na zo'n drukke verjaardag;


Afbeelding


Afbeelding


S[L]AAB ZACHT SAAB, TOT DE VOLGENDE KEER...
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » do 07 jul, 2022 18:40

DEEL 34 Hoezen|Accucheck|Hotel

Inmiddels staat de SAAB alweer even binnen aan de druppellader. Maandag maar eens besloten om er heen te gaan om de vinger aan de pols te houden. En ook wij zijn ons bewust van de huidige brandstofprijzen dus namen we de benenwagen en met een leuke wandeling ook de SAAB bezocht. Helaas werden de beoogde 12 kilometers meer dan behaald, bijna hetzelfde, maar dan in omgekeerde cijfers.... Ergens bij dat uitstulpje rechts staat de SAAB, bij het sleuteltje is 'HOME'


Afbeelding


En natuurlijk ging het niet om die brandstofprijzen maar om het trainen voor het wandelen op vakantie. Die kilometers zaten erin en de vermoeidheid ook. En waar het tijdens zo'n wandeling over gaat? SAAB, vakantie, SAAB, andere auto's, SAAB en nog veel meer. Behalve richting het einde, toen was het stil en maar blijven lopen om weer thuis te komen.

Maar de stop bij de SAAB was nuttig want er brandde een rood lampje, verversen dus;


Afbeelding


De volgende dag dus terug met de andere AGM accu voor de wissel, niet te voet welteverstaan maar met de zuinige daily :O:


Intussen een tip gekregen om de lederen stoelen te beschermen tijdens vakantie als we met een korte broek zitten, fijn voor de stoelen en fijn voor onze benen. Dus online zoeken en gevonden, geschikt voor deze SAAB Cabriolet. Mooie ruit en passende kleur dus maar snel besteld;


Afbeelding


Helaas pasten ze niet want de gordel van de cabriolet die aan de stoel gemonteerd zit gooide roet in het eten, of andersom, de hoes kon niet [goed] bevestigd worden omdat het elastiek om de rugleuning moest en dan kun je weer geen gordel om doen... Enfin, weer netjes ingepakt en retour gezonden. Het zullen nu misschien wel badlakens worden of gewoon puur natuur en heerlijk origineel, leer is leer.


De volgende dag terug voor de wissel van de AGM accu en dat stemt me dan weer helemaal tevreden, zo heurt het;


Afbeelding


Op zondag nog eens gekeken naar de vakantiebestemmingen, we gaan de 29e, dan zijn we dus eerst een volle week thuis. Dat vind ik te lang en omdat de wederhelft op zag tegen een rit van 800 km de eerste dag maar eens gekeken of we twee [of drie] vliegen in één klap kunnen slaan. Als we nu de 27e vertrekken en een extra hotel inlassen met twee overnachtingen dan kunnen we mooi een dag wandelen, dus eerder weg, kortere rit, wandelen en ook voor de SAAB wat beter zo'n kortere rit. Uh, vier vliegen in één klap dus!

De kaart er maar eens bijgepakt en kijken wat een mooie tussenstop zou zijn qua afstand, omgeving, hotel en wandelgebied;


Afbeelding


Nu nog een hotel zoeken in de regio van Karlsruhe. En dan komen er hier veel hotels voorbij, we proberen ook rekening te houden met 'veilige' parkeergelegenheid voor ons oudje... En omdat we twee overnachtingen doen willen we ook een rustig en mooi gelegen hotel. En als we dan een hotel gevonden hebben kijken we eerst nog even op googlemaps/streetview/satelliet om de omgeving te checken.... Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Annweiler am Trifels [nabij Landau];


Afbeelding


Nog even snel een fotootje van de motorruimte na het poetsen voor die taxatie;


Afbeelding


En al kijkende naar dat koelvloeistofreservoir [of expansievat] toch maar besloten om......;


Afbeelding


Niet die hele kan gaat mee natuurlijk, maar zo'n 1,5 liter overgieten in een kleiner flacon, je kunt natuurlijk ook overdrijven [spuitje gaat overigens wel mee]....

Nog twee weken werken en dan kan het grote feest wat men vakantie, Urlaub, Ferien, Vacance, Holiday etc. noemt beginnen :-P+


SO LONG!
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » vr 15 jul, 2022 13:45

DEEL 35 Service|Brochures|Glascoating

Eindelijk op 10 juli de SAAB weer eens gebruikt waar zij voor aangeschaft is; leuke kilometers! En dus eerst met de daily naar de garagebox om de voertuigen te wisselen. Maar direct werd ik alweer getrakteerd op een verrassing.... Apart, toch genoeg onderhoud gehad de laatste tijd zou je denken;


Afbeelding


Gelukkig ging de melding uit toen ik de SAAB buiten en uit had gezet. En gelukkig niet meer terug gezien de rest van de dag [je zult er maar de hele dag tegenaan moeten kijken...]

Op naar mijn zus want we gingen samen rijden naar het altijd mooie Limburgse landschap. Eerst een korte wandeling en lunch bij kasteel Elsloo;


Afbeelding

Vervolgens de weg vervolgd en natuurlijk nog een foto gemaakt;


Afbeelding


En natuurlijk een foto samen;


Afbeelding


Heerlijk de hele dag onderweg geweest en de SAAB rond 19:15 uur weer de garagebox ingereden. Gezien de warmte onder de motorkap nog maar niet aan de druppellader gehangen, dat klusje was voor de zondag met het idee toch nog maar eens de koelvloeistof te checken. De zondag kon al niet meer kapot;


Afbeelding


Maar de melding Time For Service was er weer.... Max maar eens bellen op maandag. En zoals ik verwacht had was het simpel het afmelden via de customizeknop etc. Ook weer opgelost!


Ook al langer een wens was om brochures/prijslijsten te bemachtigen van dit modeljaar. En na weer eens een poging doen gelukt! [kan nog iets beter maar geduld is daar een belangrijk onderdeel van]. Eerst handen wassen en vervolgens; handle with care;


Afbeelding


En deze is werkelijk om te smullen;


Afbeelding


En als kers op de taart;


Afbeelding


Deze ook maar in de glascoating gezet [zoals V6Aero het mooi verwoordde];


Afbeelding


Afbeelding


Zondag nog even naar de detailer voor de colorlock [toch!] op de stoelen en dan is het onderhand wel klaar..... [?]

NU BIJNA WEEKEND :O:
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » do 04 aug, 2022 17:35

DEEL 36 Zomervakantie

Alweer even geleden maar tijdens je vakantie ben je wat minder aktief als je het naar je zin hebt en het TE mooi weer is om achter dat 'ding' te kruipen... Maar dan toch, we zijn al even onderweg en dus is er ook wat te melden.

Woensdag 27/07 vertrokken richting Duitsland via Luik/Trier naar Annweihler am Trifels, extra dagen met een wandeldag erbij. Niet meteen open gereden maar pas later op de dag, eerst op gang komen en open rijden op de snelweg is gewoonweg weinig aan. Maar toch open gereden later en relaxed aangekomen bij het eerste hotel en een mooi plekje gevonden;


Afbeelding


Ook een mooi uitzicht en een mooie wandeling gedaan;


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Vervolgens onze reis vervolgd richting Ulm, alles binnendoor, daar heb je een caab voor als het kan. En TomTom geheel de route toevertrouwd gebeurt dan ineens dit;


Afbeelding


Vooraf zou dit dus absoluut niet gebeuren! Maar....


Afbeelding


Afbeelding


Gelukkig allemaal goedgekomen en door naar Ulm. Onderweg nog wel een melding dat de ruitensproeiervloeistof bijgevuld moest worden.... Dat was natuurlijk een simpele fix. Even gestopt bij een benzinestation alwaar dat geregeld werd, hadden ze niet in de shop maar wel in de werkplaats. En dus weer door. Helaas werden de weerwaarschuwingen werkelijkheid; noodweer in Ulm.... Bijna waren we in de parkeergarage onder het hotel maar file, bracht ons in die noodbui met stevige regenval en.... helaas.... HAGEL;


Afbeelding


Uiteindelijk/gelukkig geen hagelschade, met de schrik vrij gekomen dus.

De volgende dag door naar Fulpmes [Oostenrijk], de SAAB ruikt haar stal. Ook weer binnendoor [op een gitzwarte zaterdag] maar dat viel tegen, de binnendoor wegen werden afgegrendeld, waarschijnlijk om sluipverkeer te voorkomen en dus mochten wij ook niet binnendoor verder. Simpele mededeling, FORBIDDEN [en zoek het verder maar lekker uit maar je komt er niet langs!]. Maar uiteindelijk bereikten wij natuurlijk wel onze bestemming, niet helemaal binnendoor maar toch wel grotendeels. De parkeerplaats staat goed vol;


Afbeelding


Maar toch een mooi plekje weten te bemachtigen;


Afbeelding


Ook vanaf het terras controle;


Afbeelding


En ja, het is hier zeker mooi in het Stubailtal;


Afbeelding


Afbeelding


MORGEN DOOR NAAR STELVIO!
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5787
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Orphy » do 04 aug, 2022 17:39

Veel plezier! Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat was je angst toen je het pontje op moest?
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Plaats reactie