Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » za 05 mar, 2022 0:53

DEEL 1 COVID19 - Elk nadeel heb zijn voordeel...... [goed bedoeld]

Ook maar eens het toetsenbord onder de vingers genomen om het verhaal [inmiddels obsessie] van onze Saab 9-3 Cabrio hier digitaal neer te kalken. Gewoon leuk voor mijzelf en misschien ook voor medeforummers....

We leven [ver] pre Corona|COVID 19 [begin jaren 90] en jong als we zijn kijken we naar een nieuwe auto. We rijden Toyota en kijken met name naar een Toyota gezien de goede ervaringen. Maar we hebben ook even gekeken naar SAAB omdat we dat merk wel/niet goed kenden [we waren jong hè!]. Dat merk viel dus gelijk af gezien de prijzen en ons budget/inkomen destijds. EINDE SAAB [of Saab]. We kozen voor een Toyota gezien de prijs en betrouwbaarheid.... En vele jaren daarna kwamen er steeds weer nieuwe/gebruikte Toyota's vanwege de zeer gunstige inruilprijzen ten opzichte van de concurrentie. SAAB [900 Classic Cabrio Monte Carlo Yellow] is later wel in beeld bij de wederhelft als haar droomauto... [niet nieuw] maar daar komt het ook niet van. Wel eens gekeken naar een youngtimer maar dan kwam weer de vraag over onderdelen, onderhoud en stalling. Als niet technisch onderlegd persoon en geen sleutelruimte/tijd verdween het idee weer naar de achtergrond en in de vergetelheid. Geen SAAB dus....

In 2016 loopt het Toyota virus [mag ik dat zeggen/is dat zo?] op zijn eind..... De Avensis Wagon heeft de nodige kilometers [140.000] achter de kiezen, voor SAAB begrippen net ingereden, maar laten we niet beginnen over allerlei vergelijkingen, dus inruil kwam weer ter sprake. Ik wilde naar een diesel met automatische transmissie [bij Toyota niet mogelijk] dus verder gekeken en uitgekomen bij een Peugeot 208 HDi met een gerobotiseerde versnellingsbak. Mooie prijs voor de Toyota dus deal afgerond. Helaas viel die 'automaat' dus heel vies tegen en na 1,5 jaar weer ingeruild op een 308 SW HDi met handgeschakelde bak. Die reed geweldig en dik tevreden over [behalve het laten tunen, maar dat terzijde].

En toen kwamen we in 2020....... Op 12 maart viel de beslissing dat we drie dagen thuis moesten gaan werken door Corona [Drie dagen overleef ik nooit dacht ik nog...] en daarna reed ik nog 15 km per week waar het er eerst dik 300 km per week waren.... Dat was even een hele stevige omschakeling. En die paar dagen thuiswerken werden weken en maanden..... en die 308 stond maar geld te kosten op de oprit [uitzicht vanuit mijn werkplek] en de frustratie begon te groeien....... TOTDAT......

Er ineens in mij opkwam om die 308 'op te ruimen' [we konden inmiddels met één dagelijkse auto uit de voeten] en een auto te kopen voor echte leuke kilometers..... Dus de stoute schoenen aangetrokken en het plan bij de wederhelft voorgelegd...... Die reageerde met de afhoudende/voorzichtige vraag: "en wat zou dan zo'n leuke kilometerauto moeten zijn?" Tja, toen ik daar met een SAAB 900 Cabrio aankwam werd het idee ineens een stuk positiever en concreter..........

WORDT VERVOLGD.....
Laatst gewijzigd door Arthurj op di 08 mar, 2022 0:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door RoelandV » za 05 mar, 2022 9:28

Als je in jouw onderschrift even jouw huidige Saab verwijderd, dan maak je het verhaal wat spannender..... :D
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » zo 06 mar, 2022 23:16

DEEL 2 De Zoektocht [valt nog tegen]

De interesse van de wederhelft was dus gewekt, mooi! Nu kon ik concreet verder. En natuurlijk had ik voor het kenbaar maken van het plan al links en rechts zitten kijken/zoeken naar een 900 Classic Cabrio in de kleur, Monte Carlo Yellow maar natuurlijk ook naar andere kleuren, MCY is dun bezaaid. Verder had ik al gekeken naar een 9-3 NG als alternatief. [Ik laat de aanduiding cabrio maar even achterwege want het plan was alleen een cabrio en dat scheelt letters]. Er waren best wat 900's te vinden variërend in prijs en onderhoudsstaat. Waar ik wel een beetje schrik voor had was het mogelijk ontbreken van onderdelen en onderhoud, mogelijk zou het onderdelenprobleem met een NG een stuk minder zijn. Vrij snel had ik al een 9-3NG gezien. Een 2.0T handgeschakeld in Midnight Blue [wat me nog bijstaat] met 175.000 km en een vraagprijs van € 7.500,00 uit 2004 [?]. Dat leek me best een redelijke prijs? Ik had al wat contact gehad met de eigenaresse en de SAAB werd particulier verkocht omdat zij met pensioen ging en de auto te klein was voor de golfspullen. Deze optie in overweging genomen als alternatief voor een 900.

Later samen een 900 of 9-3 besproken. Nog steeds vonden we de 900 de mooiere auto maar het verhaal van de onderdelen bleef in de lucht hangen. Van wat we gezien hadden qua aanbod en wat ons aansprak waren we van mening dat je zo'n auto niet op de oprit wil zetten onder een afdekhoes maar een garage moet hebben om hem veilig en in goede staat te houden. Verder zou je zo'n auto alleen naar buiten moeten halen met droog en zonnig weer, dat ging ons dan weer een stap te ver. De SAAB moest op de oprit komen met eventueel een hoes en regelmatig en makkelijk gebruikt kunnen worden. Dat wilden wij een 900 niet aandoen dus het oorspronkelijke plan ging de prullenbak in. SAAB Cabrio echter bleef fier overeind. We zouden verder zoeken naar een 9-3NG ondanks het GM-gehalte, dat leek ons qua onderdelen en modernere techniek een goede keuze.

Na enkele dagen de 9-3 besproken die ik gezien had. Hij viel in eerste instantie niet in al te beste aarde, particulier aanbod en handgeschakeld, een automatische transmissie was een wens [of eis?]. En een auto particulier hoefden we niet snel te beslissen, die zou er nog wel even staan..... Exact een week later kreeg ik bericht van de eigenaresse dat de auto al verkocht was! Ach, die keuze was dus al voor ons gemaakt, die auto viel af.

Al verder zoekende kwam ik uit bij weer een blauwe [Midnight Blue, ik denk net iets donkerder] uit 2008. Een 2.8 V6 met 144.000 km. Deze auto werd aangeboden in de Bilt. Na wat mailverkeer met de aanbieder zijn we op een zaterdag naar de Bilt gereden om eens een proefrit te maken om te kijken hoe zo'n auto nu rijdt. De auto stond buiten al open klaar op ons te wachten. Het was direct een belevenis, open rijden en de wegligging en heerlijke automaat. Jammer dat het een importauto was met miles in grote aanduiding en kilometers in het klein. De auto was wel voorzien van stuurschakeling [geen paddles, maar knoppen]. Na een eerste rit even gestopt bij een benzinestation om de auto beter te bekijken. We zagen dat het linkerportier kleurverschil had. Naast de aanduiding in miles vonden we dit ook geen opsteker. Bij het verlaten van het benzinestation even een kickdown gedaan en die was bijzonder indrukwekkend, oftewel, fantastisch. Verder teruggereden en me gestoord aan de aanduiding in miles. Toen we weer bij de garage terugkwamen het raam gesloten [wat piepte] en nogmaals goed naar het kleurverschil gekeken, het zat er echt en was dus geen inbeelding. Nog maar eens goed nadenken over deze auto. Indruk qua rijden was heel goed, maar ja, de eerste die we gereden hadden, dus eerst maar eens laten bezinken.

Thuis weer verder gaan zoeken met de auto uit de Bilt in het achterhoofd alhoewel het gevoel van beiden er was dat deze het niet zou gaan worden. Geen schoenen weggooien als je er nog geen hebt dus De Bilt had ik nog even niet afgestreept. Maar toch verder zoeken. Een signaal rode 2.0T uit 2008 in Rotterdam kwam weer in beeld, 144.000 km gelopen, en dit zou een prachtige auto zijn in zeer goede staat. Na wat mailverkeer over en weer over de staat van de lak [krassen en deuken] op zondag richting Rotterdam gegaan om ook deze SAAB eens aan de tand te voelen. Ook deze dag was het mooi weer en zouden we dus open kunnen rijden. De auto eerst kritisch bekeken en direct het gevoel dat de auto gespoten was [en niet te best] en de voorruit leek behandeld met een schot hagel. Onder aan de bumper bungelde wat, wat ook direct te denken gaf. Maar goed, toch maar eens rijden om te kijken hoe een 2.0T met een 5-bak automaat [V6 heeft een zesbak] rijdt. Ook prima rij-eigenschappen alhoewel ik merkte dat hij wat minder gewicht in de neus had en de 2.0T wat meer moest werken waar de 2.8 het overall op zijn sloffen deed. Na de rit nog wat onderhandeld met de eigenaar en afgesproken het geheel eens te laten bezinken. We hadden 'zo' onze twijfels. Na de rit naar huis waren we al tot de conclusie gekomen dat deze auto het zeker niet zou worden. En de auto in De Bilt kreeg inmiddels ook een NO GO. Tja, dan maar weer opnieuw beginnen.

Inmiddels ook eens op Marktplaats gekeken. Daar werd een 2.8 aangeboden [ook particulier] in Waalwijk. Vanuit Tilburg op steenworp afstand dus eens geïnformeerd. Ook deze was blauw uit 2008 met slechts 100.000 km. Op de vraagprijs kon direct EUR 2.500,00 af dus maar eens gaan kijken wat we hier zouden aantreffen. Voor de vorm en fatsoen maar een stuk gereden [rijden was prima] maar verder niets waar wij mee konden leven, afgetrapte bekleding op de voetsteun, stuurhoes zat los en kapotte rubbers, ook bij Tonneau en onder de kap een asbak. No way dat hier slechts 100.000 km mee was gereden [althans niet zoals wij een auto zouden behandelen] dus deze viel tijdens de proefrit al direct af.

We waren weer terug bij af....

WORDT VERVOLGD.....
Laatst gewijzigd door Arthurj op di 08 mar, 2022 0:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
wbsmit
Geregistreerd lid
Berichten: 916
Lid geworden op: zo 14 mar, 2004 13:13
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door wbsmit » ma 07 mar, 2022 9:38

Een tellerbak is eenvoudig te vervangen door één met kilometers, als dat het enige bezwaar zou zijn.
9-3 V6 Aero Cabriolet '08
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » ma 07 mar, 2022 22:10

RoelandV schreef:
za 05 mar, 2022 9:28
Als je in jouw onderschrift even jouw huidige Saab verwijderd, dan maak je het verhaal wat spannender..... :D
Het gaat er niet om welke het geworden is [zie topic titel] maar het verhaal over de aankoop en het vervolg... :wink:
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » ma 07 mar, 2022 22:11

wbsmit schreef:
ma 07 mar, 2022 9:38
Een tellerbak is eenvoudig te vervangen door één met kilometers, als dat het enige bezwaar zou zijn.
Inmiddels heb ik die wetenschap dat het kan door dit prachtige forum, in de aankoopfase waren we onwetend omdat het merk niet meer bestaat maar nog wel volop levend is bij de liefhebbers 8)
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » ma 07 mar, 2022 23:46

DEEL 3 Cabrio Maarten [Keuze]

Terug bij af..... Maar ook weer niet helemaal. Inmiddels [voorafgaand aan de 9-3 uit Waalwijk] de 'ingeving' gehad eens te zoeken naar een SAAB Forum voor meer informatie. En dat was een schot in de roos! Maar eens een topic geopend [staat er nog steeds] over een 2.0T [rode uit Rotterdam] en één van de 2.8 V6 [De Bilt] wat de liefhebbers op dit forum zouden adviseren. Tot mijn verbazing zag ik letterlijk foto's komen van de auto's die wij hadden gezien. Daar werd ik dan direct weer vrolijk van. Maar ook van de diverse meningen en informatie. Wat vooral mijn aandacht trok was het verhaal over de zwakke distributieketting van de modeljaren 2007 en 2008 in de V6 en het verschil in automatische transmissie, 2.0T 5-bak en 2.8 6-bak. Maar met name die distributieketting nam ik zeker ter harte, 2007 en 2008... OPPASSEN... En laat nu net die in De Bilt [V6] in die bouwjaren zitten... DEFINITIEF NO GO voor zover nog ergens ver in het achterhoofd in beeld!

Dus, of voor 2007 of na 2008! Zover waren we inmiddels. En voordat we naar De Bilt gingen had ik nog twee alternatieven gezien, beide een 2.8 V6 en beide aangeboden in Uddel [slordige 120 km vanuit Tilburg], maar die waren van een heel andere prijsklasse dan wij in eerste instantie in gedachten hadden [lees de Golf Saab]. Ik had al wat mailverkeer gehad over één van de auto's en informatie opgevraagd over het motornummer gezien de distributieketting en later over de andere waar maar één foto online beschikbaar was. Die laatste auto moest nog gepoetst worden en later zouden nog uitgebreide foto's volgen ["We houden contact, goed?"; zei Maarten van Cabrio Maarten...] Beide auto's daar zagen er op de foto's zeer goed uit maar de prijs was van een heel ander niveau...

Terug naar de rit in Waalwijk, zaterdag 12-09-2020, zoals boven aangegeven was deze auto ook niet wat we zochten, sterker nog, een regelrechte teleurstelling.... We kregen al het gevoel de zoektocht te staken, als dit het is wordt het geen SAAB voor ons, een afgeleefde auto met krassen, deuken, belabberde rubbers etc. niets voor ons. Het was inmiddels rond het middaguur dat ik in Waalwijk zei; "Die auto's in Uddel, als die het ook niet zijn met die prijzen, dan houden we er mee op, voor dat soort prijzen mag je iets verwachten wat wij willen, als dat niet zo is dan houden we er echt mee op!" En toen zijn we [ondanks de afstand] meteen naar Uddel gereden om te kijken of de aangeboden waar passend was bij de prijs.....

UDDEL [prachtige omgeving] dus navigatie aan en rijden maar! Uddel was vindbaar maar Cabrio Maarten dan 1-2-3 weer niet.... Frustratie alom want het was al rond 15:30 uur en met het oog op een mogelijke proefrit zagen we de bui al hangen. Dus maar even gebeld en na wat zoeken en rondrijden alsnog gevonden. We werden ontvangen door Aart Bronkhorst [vader van Maarten] die ons gelijk een koffie aanbood na de lange rit [we waren meteen blij verrast] en ook alle tijd voor ons nam. Vervolgens beide auto's bekeken [ze stonden broederlijk naast elkaar] en beide waren JBM oftewel Jet Black Metallic. Uitvoeringen waren identiek behalve het interieur, beige om grijs EN [niet geheel onbelangrijk] de kilometerstand: 42.756 km voor de beige en 155.319 km voor de grijze. Prijsverschil grofweg EUR 3.000,00. Beige van 06-2006 en de grijze van 01-2006. Tja.... Meteen vonden wij de combinatie JBM/Beige geweldig [NOOIT wilden wij een beige interieur] en de bijbehorende kilometerstand sprak ons [achteraf 100.000%] zeker aan. Dus besloten we een proefrit te maken met deze auto. Aart adviseerde een mooie proefrit die we dus ook gereden hebben. Wederom een geweldige ervaring maar nu met een auto die [bijna] onberispelijk was, zeker na de eerdere ervaringen [alle waar naar zijn geld], alles klopte in deze auto van inmiddels 15 jaar oud. En in deze omgeving was open rijden een waar feest. Zeker als je een andere SAAB cabrio tegenkomt waarvan de inzittenden zwaaien [zoals we gelezen hadden] echt grappig dus!

Maar goed, terug naar de proefrit, of het einde ervan, terug bij Cabrio Maarten waar Aart ons weer hartelijk ontving. Of we dus ook in de andere [grijze] Saab wilden rijden? Tja, het was al ver na vijven maar Aart was van mening dat als je hier nu toch bent je ook in beide auto's gereden moet hebben. Tja, daar was geen speld tussen te krijgen! Dus na koffie twee ook met deze auto gereden met dezelfde proefrit. En eerlijk gezegd, had alleen deze auto er gestaan zonder de beige met minimale kilometers dan hadden we deze [grijs interieur] gekozen. Maar ja, JBM met beige is zo'n mooie combinatie en dan ook nog die kilometerstand... Waar ga je dan voor.....???

Voor de beeldvorming maar wat foto's tevoorschijn gehaald... helaas, bestandsgrootte past niet, dus foto's volgen later..... [even uitzoeken]...

WORDT VERVOLGD....
Laatst gewijzigd door Arthurj op di 08 mar, 2022 0:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door RoelandV » di 08 mar, 2022 0:08

Zal je even helpen met de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 5394
Lid geworden op: ma 19 feb, 2007 18:44
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door V6Aero » di 08 mar, 2022 0:25

Leest weer heerlijk weg, Arthur! Zoals ik van je gewend ben :wink:
Saab 9³ Cabrio 2.8T V6 Aero AUT
BMW 530dA Touring

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » di 08 mar, 2022 0:42

RoelandV schreef:
di 08 mar, 2022 0:08
Zal je even helpen met de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bedankt RoelandV; alleen dat beige/blauw is dan weer niet het interieur van de auto's in Uddel, dat was vol beige.... of zwart/grijs. Die in Waalwijk was wel beige/blauw maar dan in een armetierige toestand, dan is deze foto weer van een hele andere [veel betere] orde :wink:

Later eens kijken of ik de juiste foto's kan formatteren...
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » di 08 mar, 2022 0:45

V6Aero schreef:
di 08 mar, 2022 0:25
Leest weer heerlijk weg, Arthur! Zoals ik van je gewend ben :wink:
Jij kent zowat het hele verhaal qua aanschaf en het vervolg, de reden waarom ik dit draadje begonnen ben..... :green_many:
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Luud
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 20:40
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Luud » di 08 mar, 2022 10:58

Mooi verhaal Arthur, ik wacht op vervolg....
96 V4 1500 uit 1971 sinds 2015
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
90 uit 1985 sinds 2017

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » di 08 mar, 2022 19:59

Deel 4 Cabrio Maarten [Keuze - Foto's]

Alsnog de foto's..

Slate Gray
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Beige
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, roept u maar.... wat zou jullie keuze geworden zijn....
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » di 08 mar, 2022 23:21

DEEL 5 De beslissing [95-SV-LS of 38-XB-FF]

Beide auto's dus gereden, 95-SV-LS State Gray en 38-XB-FF Beige, beide reden ze heerlijk maar waar zouden we gevoelsmatig voor gaan? Zeker, de beige had qua contrast onze voorkeur en die hele lage kilometerstand was natuurlijk meer dan aantrekkelijk. Maar er zat wel een stevig prijsverschil tussen die twee en die State Gray was een fors stuk voordeliger [we hebben het over een FUN auto...] en de auto zou [zie deel 1] op de oprit komen, met eventueel een afdekhoes.... Vanzelfsprekend gingen we geen beslissing nemen op het begin van een zaterdagavond. Eerst alles maar eens goed laten bezinken. Maar..... toch met Aart maar besproken of hij de beige kon en wilde reserveren. Natuurlijk waren ze op zondag gesloten maar gegadigden zijn dan weer niet gesloten op zondag.... En hoe groot zou de frustratie zijn als wij JA zouden zeggen en deze auto zou al verkocht zijn..... En beide auto's reserveren is natuurlijk niet realistisch, dat kun je niet verlangen. Maar Aart kon onze gedachtengang wel volgen dus de beige werd gereserveerd!

Terug naar Tilburg met de wetenschap dat een SAAB dus wel voor ons weggelegd was maar tegen een iets anders prijskaartje. Maar dat wisten we al toen we naar Uddel vertrokken. Nu wisten we dat we nog in de race waren maar er nog helemaal niets beslist was.... Stof tot nadenken op zondag en daarna eventueel...

En dan de ZONDAG er na... Veel over gehad natuurlijk, wat doe je, ga je voor mooist [beige] en unieke kilometerstand maar nog meer uitgeven of ga je voor de State Gray? Lastig verhaal... Maar ALS we het zouden doen, en dan voor de State Gray, zouden we later dan weer geen spijt krijgen dat we die beige met een wel heel bijzondere kilometerstand hebben laten lopen? Of doen we helemaal niets gezien de prijzen?

MAANDAG. Maar eens een mailtje gedicht aan Cabrio Maarten met HEEL veel vragen, waaronder de kilometerstand en distributieketting. Voordat we iets doen willen we eerst meer informatie, het is niet de welbekende rol drop! Keurig netjes krijgen we uitvoerig antwoord van Maarten. De volledige onderhoudshistorie is aanwezig [incl. facturen] en de vervanging distributieketting en koelwatermodificatie zijn al preventief uitgevoerd door de vorige eigenaar. Dat stemt al beter en gevoelsmatig gaan we richting aankoop. Inmiddels is de beslissing gevallen dat als we het doen het de beige zal worden....

DINSDAG. Nog geen GO or NO GO....

WOENSDAG. We zijn er uit en gaan voor de beige met 42.756 km. Maarten geappt en vervolgens per e-mail bevestigd dat de aankoop definitief akkoord is! We halen de SAAB op op 19 september 2020.
DSC09569.jpg
WORDT VERVOLGD....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door ghulst » wo 09 mar, 2022 10:47

Het blijft toch ook een prachtig ding hè? ;)
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Plaats reactie