Onze 1995 900SE heeft juist geen problemen met die dakrandschakelaars, wel met de 5e boog en tonneaudeksel
overbodige (!) SID meldingen "check latches" en "check softtop"
- 72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Re: overbodige (!) SID meldingen "check latches" en "check softtop"
MH
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 911
- Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 20:33
- Regio: NL - Provincie Drenthe
- Contacteer:
Re: overbodige (!) SID meldingen "check latches" en "check softtop"
Waarom maak je het dan niet sonnet? die schakelaars vervangen is nou niet echt hogere wiskunde, of heb je een ander probleem? je hebt de pdf wil wel eens kijken of ik wat kopieën uit het werkplaatshandboek kan maken,
Saab 900NG Cabrio 1996 2.0I
Saab 9000 CDE automaat 1994 2.3I
Saab 9000 CDE automaat 1994 2.3I
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 841
- Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: overbodige (!) SID meldingen "check latches" en "check softtop"
Stuur eens een fototje van de gaten waar die pennen in gaan. Ben wel benieuwt. Iig kun je het dak ook gewoon strak genoeg aantrekken dat het sowieso geen probleem is. Of de schakelaars zijn al eens vervangen.72sonett3 schreef: ↑ma 21 mar, 2022 11:42Onze 1995 900SE heeft juist geen problemen met die dakrandschakelaars, wel met de 5e boog en tonneaudeksel
En voor de 5th bow vergrendeling is een aanpassing geweest. Deze had oorspronkelijk 2 schakelaars, maar is later omgebouwd naar 1. (Denk beide ingangen gewoon op 1 schakelaar, waarschijnlijk omdat deze nooit perfect tegelijk binnen kwamen als er iets aan slijtage is geweest ofzo.. geen idee.)
Iig zou het wel grappig zijn als die deze ombouw nooit gehad heeft.
Gr, Tim
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 911
- Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 20:33
- Regio: NL - Provincie Drenthe
- Contacteer:
Re: overbodige (!) SID meldingen "check latches" en "check softtop"
Heb wat scans gemaakt uit het werkplaatshandboek misschien kan je hier iets mee
staan op
http://www.jackvanbeek.nl/auto/saab900n ... /kap.shtml
staan op
http://www.jackvanbeek.nl/auto/saab900n ... /kap.shtml
Saab 900NG Cabrio 1996 2.0I
Saab 9000 CDE automaat 1994 2.3I
Saab 9000 CDE automaat 1994 2.3I
- 72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Re: overbodige (!) SID meldingen "check latches" en "check softtop"
Bedankt, maar check even: 'saab900ng' en 'boog5' geven een 404.
MH
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
- aeejnprt
- Geregistreerd lid
- Berichten: 235
- Lid geworden op: wo 11 feb, 2015 22:31
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- Contacteer:
Re: overbodige (!) SID meldingen "check latches" en "check softtop"
Dank jeCarroda schreef: ↑vr 18 mar, 2022 11:26De check latches melding krijg je omdat de schakelaars in het frame van de voorruit een stukje missen. hier zit normaal een verend lipje/vaantje extra op (om minimale bewegingen van het dak op te kunnen vangen.) Deze zijn uiteindelijk helemaal uitgehard, en die vaantjes breken dan af.
Heb ze bij mijn 900ng vervangen voor andere schakelaartjes (met een lang rvs vaantje, waar ik wat krimpkous omheen heb gedaan.) werkt perfect, geen storende meldingen meer.
ps: Mocht je het dak eens willen vervangen. Dit is in je 1tje op zich best makkelijk te doen in 1 dag. (heb het dak van die van mij ook eens vervangen. voor 250 euro een compleet dak gekocht bij elferink, deze gemonteerd en ingesteld. Werkt inmiddels alweer 2 jaartjes top.
Wat je ook kunt doen om van de meldingen af te zijn, is de SID instellen, dat deze niet in een cabrio zit. dan geeft deze gewoon helemaal geen meldingen meer m.b.t. het dak. (of een andere SID er in drukken uit een 3/5deurs, kan evt goedkoper zijn als je geen tech2 hebt.)