Lekkage daklijst/-goot thv raamstijl
-
Sandr
- Geregistreerd lid
Lekkage daklijst/-goot thv raamstijl
Dames, heren ook,
Het dak van mijn cabrio is na het impregneren weer mooi waterdicht.
Met flinke buien stroom er echter wel water uit de 'daklijst' aan weerszijden
Op de knik ten hoogte van de raamstijl (die niet bestaat) loopt er, met name bij het wegrijden, water de auto in.
De afvoer door de voorstijlen heb ik al eens doorgestoken, zijn er meer gootjes die verstopt kunnen zijn?
En/of is het een kwestie van (af)stellen?
En/of is de 'dakgoot' (nog) niet waterproof genoeg?
Bvd
Sander
Het dak van mijn cabrio is na het impregneren weer mooi waterdicht.
Met flinke buien stroom er echter wel water uit de 'daklijst' aan weerszijden
Op de knik ten hoogte van de raamstijl (die niet bestaat) loopt er, met name bij het wegrijden, water de auto in.
De afvoer door de voorstijlen heb ik al eens doorgestoken, zijn er meer gootjes die verstopt kunnen zijn?
En/of is het een kwestie van (af)stellen?
En/of is de 'dakgoot' (nog) niet waterproof genoeg?
Bvd
Sander
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Re: Lekkage daklijst/-goot thv raamstijl
Ik zou om te beginnen eerst de rubbers eens goed inzetten met vaseline.
-
Vincent9-3
- Donateur

Heb ik helaas ook last van, gelukkig niet veel. Bijna zeker dat het originele dak erop zit uit mijn 2001 cabrio. Rubbers ingesmeerd met siliconenvet (geleerd van VW Eos bestuurders met een lekkend dak vanaf fabriek en andere hardtop cabrio’s), maar ben bang dat het gewoon met ouderdom te maken heeft van de bijna 21 jaar oude dak.
-
Sandr
- Geregistreerd lid
**Oost Indisch blind**Vincent9-3 schreef: ↑di 05 apr, 2022 20:42Heb ik helaas ook last van, gelukkig niet veel. Bijna zeker dat het originele dak erop zit uit mijn 2001 cabrio. Rubbers ingesmeerd met siliconenvet (geleerd van VW Eos bestuurders met een lekkend dak vanaf fabriek en andere hardtop cabrio’s), maar ben bang dat het gewoon met ouderdom te maken heeft van de bijna 21 jaar oude dak.
quote=wysiwyg post_id=1939062 time=1649169619 user_id=21903]
Ik zou om te beginnen eerst de rubbers eens goed inzetten met vaseline.
[/quote]
Ga ik dat maar eens proberen
Maar geen verborgen/verstopte afvoertjes dus?
-
evo
- Donateur (2x)

Groupbuy 9-3OG dak?... De mijne is ook zo best niet meer 
-
Vincent9-3
- Donateur

Haha als er ergens een deal regelt kan worden waar je als groep al bijv. 10-15% korting krijgt op de hele klus.. Scheelt een boel
-
Vincent9-3
- Donateur

Nooit getest eigenlijk! Bij mij komt het via het dakframe naar binnen, ergens tussen het stof van het dak en het frame ervan zelf, vermoed ik zelf. Overigens ook totaal geen idee hoe het dak eigenlijk in elkaar zit, gewoon een wilde gok. Niet uitgebreid naar gekeken: beetje Oost Indisch doof inderdaad hahaSandr schreef:
Ga ik dat maar eens proberen
Maar geen verborgen/verstopte afvoertjes dus?
-
WilNiks
- Geregistreerd lid
+1 geïnteresseerde
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Dit gaat over een 9-3 NG ... 
wellicht is je spankabel gebroken, kan je boven de deur met je hand tussen je dak en het het dakrubber komen? Zo ja dan is je spankabel gebroken en kan er via deze "opening" dus ook water naar binnen lopen.
Saab onderdeel 12833573, nr 15 op de tekening (zit aan beide zijden van het dak):

wellicht is je spankabel gebroken, kan je boven de deur met je hand tussen je dak en het het dakrubber komen? Zo ja dan is je spankabel gebroken en kan er via deze "opening" dus ook water naar binnen lopen.
Saab onderdeel 12833573, nr 15 op de tekening (zit aan beide zijden van het dak):