Saab cabrio 9-3 gestrand (Delft): voor de liefhebber beschikbaar

Voor alle Saab cabrio rijders
Pim de W
Geregistreerd lid
Berichten: 1
Lid geworden op: di 03 mei, 2022 12:09
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Saab cabrio 9-3 gestrand (Delft): voor de liefhebber beschikbaar

Bericht door Pim de W » wo 11 mei, 2022 8:32

update 17 mei: de auto is vergeven.

Hallo Sabrio-liefhebbers,

Onze Saab Cabrio 9-3 SE (volgens aanduiding op zijkant, maar is meen ik formeel een S), kleur donkerblauw, bj. 1998, matig onderhouden, is onlangs gestrand in Den Haag. Wij hebben de auto in 2004 gekocht in Brabant, toen geïmporteerd uit Duitsland. Km-teller staat op 229k.

Motor trilde eerst enorm hard toen ik strandde en toen ik daarna terugschakelde om te stoppen en te parkeren viel de motor uit en deed die daarna helemaal niets meer. Toen de ANWB hem daarna toch nog even aan de praat kreeg, gaf die vervolgens een harde knal en een fikse rookpluim.

De krukaspoeli is blijkbaar kapot, is vastgelopen geweest (?) maar heeft ook losgezeten en heeft daarbij ook schade veroorzaakt aan de naastgelegen olieklep(?) (overigens nooit een olielampje zien branden tijdens het rijden, dus de pomp is wellicht nog ok). Dit is mijn vertaling als leek n.a.v. de diagnose die Van Leenen Delft heeft gesteld (en die ik ongetwijfeld onvolledig en onjuist vertaal). De Saab staat ook in Delft.

Omdat er al wat meer problemen waren (dakscharnieren openen niet altijd vlekkeloos, dashboard functioneert op punten niet goed (sensoren / pixels / lampjes, blikschade aan passagierszijde, kapotte airco en loszittende uitlaat), hebben wij vanwege de reparatiekosten besloten afscheid te nemen van de auto.

Ik maak het niet aantrekkelijk, maar wellicht is er nog een liefhebben die de auto kan gebruiken voor onderdelen of er anderszins nog boord in ziet er aan te sleutelen. Dan verneem ik dat graag.
Voor meer details natuurlijk beschikbaar.

Groet,
Pim
0647408591

Plaats reactie