Interieur herstellen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frange
Geregistreerd lid
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 09 jan, 2013 20:18
Regio: BE - Vlaams-Brabant / Brabant flamand

Interieur herstellen

Bericht door Frange » za 04 jun, 2022 12:06

De lederen bekleding van de stoelen beginnen stilaan meer en meer te verslijten.
Helaas is de caab door de vorige eigenaar verwaarloosd geweest en heb ik het beestje toch al terug mooi opgewaardeerd. Ophanging en motorgedeelte is reeds aangepakt maar nu is het interieur aan de beurt.
Heb mij al rotgezocht naar stoel/nieuw leder/herstellingskits….via forums, ebay, google….
Stoel is helaas apart (in redelijke staat) niet te vinden in beige L20.
Een nieuwe lederen zithoes kost dan weer rond de 400€, met gevolg kleurverschil met het oude leder.
De cabrio heeft dan ook het sportinterieur, dus andere stoelen dan de sw of estate.
De scheur in het leder is wat te groot volgens mij om er met een herstelkit van colorlock of iets dergelijks tegen aan te gaan, dus er blijven weinig opties over.
Graag had ik van vernomen hoe andere forumers dit slijtageprobleem hebben aangepakt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Saab 9-3 cabrio vector 1.9Tid 150hp MY06 :O:

Gebruikersavatar
wbsmit
Geregistreerd lid
Berichten: 916
Lid geworden op: zo 14 mar, 2004 13:13
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Interieur herstellen

Bericht door wbsmit » za 04 jun, 2022 12:55

Je zou scheuren kunnen laten herstellen door een bekleder. Die kunnen ook stukken leer vervangen.

Kleurverschillen zou je kunnen verhelpen met lederverf. Ik ben zelf erg content met de producten van de Leerlooier in Den Haag. Je kunt ze een hoofdsteun opsturen en dan maken zij verf op exact die kleur.
9-3 V6 Aero Cabriolet '08
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)

Gebruikersavatar
ArieBos
Geregistreerd lid
Berichten: 26
Lid geworden op: di 12 jul, 2022 15:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Interieur herstellen

Bericht door ArieBos » wo 24 aug, 2022 10:18

Kijk eens naar deze video... ik wil dat zelf ook gaan doen. Ik wel een emailtje gestuurd naar dit bedrijf om naar de kosten te vragen, maar geen antwoord gekregen. Bellen waarschijnlijk sneller.
https://www.youtube.com/watch?v=A6gLwJuhcfo
9-3 OG cabrio 1999

Gebruikersavatar
rauwers
Donateur (9x)
Donateur (9x)
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 03 apr, 2016 17:22
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: Interieur herstellen

Bericht door rauwers » wo 24 aug, 2022 13:19

Hola,

misschien is www.lseat.com ook een oplossing.
Op YouTube staat een (Saab)filmpje, hoe je zelf die stoelhoezen kunt verwijderen.
Ik heb het voorinterieur hier liggen, maar nog geen tijd voor gehad. Kostte iets van $ 450.
Op AliExpress een tangetje met Hogs rings bestellen (Neilsen CT3983) en zelf de- en monteren. Setje kost iets € 30-40.

Ik schat iedere voorstoel op zijn gemakkies doen een dag!
De tip van lseat kreeg ik trouwens ook van iemand hier op het Saabforum.

Wijsheid en succes,
Frank.
Saab 9-3 Cabrio 2.0t SE aut. 09.2000 NL
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector aut. 04.2006 ES
Saab 9-3 Cabrio Aero V6 aut. 01.2006 ES

Gebruikersavatar
Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 3139
Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
Regio: BE - Limburg / Limbourg

Re: Interieur herstellen

Bericht door Mrwhoopie » wo 24 aug, 2022 20:13

Elke 9-3 cabrio heeft andere stoelen dan een sedan of estate :wink: Dat staat los van sportstoelen of niet.

Velteck in Drachten heeft complete nieuwe interieurs dus ook jou L20 interieur zal er te koop zijn en dan heb je ook geen kleurverschil want je kan bij hen zelfs nog nieuwe deurpanelen kopen.

Wil je toch gaan herstellen? Dan kan haast elke leder interieur bewerker dit voor je doen. Bij ons in Limburg alleen al weet ik uit mijn hoofd 3 die dit kunnen doen voor je, maar de kans is reëel dat een nieuw interieur van Velteck goedkoper is.

Dus ik zou zeggen goed bezig dat je deze wagen een nieuw leven inblaast, nu is het gewoon kijken wat het budget toelaat want oplossingen zijn er echt wel.
There are no old Saab's,only new owners

Gebruikersavatar
Willem_Dokkum
Geregistreerd lid
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 19 nov, 2014 15:32
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Interieur herstellen

Bericht door Willem_Dokkum » vr 26 aug, 2022 12:09

colourlock.nl kan je ook helpen.
Saab 9-3 1.9 Tid/Ttid/2.0T C

Plaats reactie